مقالات

۷ راه شکایت از آژانس مسافرتی | تلفن + سامانه

۷ راه شکایت از آژانس مسافرتی
  • آیا می‌دانید در صورت پایمال شدن حقوقتان پس از انعقاد قرارداد با یک آژانس مسافرتی و هواپیمایی یا در جریان دریافت خدمات از این دفاتر، و یا در صورت مشاهده تخلف چگونه می‌توانید از آژانس مسافرتی و هواپیمایی شکایت کنید؟ برای شکایت از آژانس مسافرتی و هواپیمایی، راه‌های متعددی وجود دارد. مراجعه به واحد شکایات اداره کل گردشگری استان، ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر و تماس با شرکت‌های هواپیمایی، برخی از راه‌هایی هستند که می‌توانیم شکایت خود را به گوش مسئولان و کمیته نظارت بر فعالیت دفاتر مسافرتی و هواپیمایی برسانیم. کارشناسان ما در موسسه «آوای طبیعت گلستان» در این مطلب، ضمن بررسی حقوق مسافران و مشتریان در برابر دفاتر خدمات مسافرتی در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود، به معرفی راه‌های شکایت از آژانس هواپیمایی و مسافرتی پرداخته‌اند.

    ثبت شکایت از آژانس مسافرتی

    نحوه شکایت از آژانس مسافرتی و هواپیمایی

    مسافران بسیاری بدون اطلاع از حق و حقوق قانونی خود قبل، حین و بعد از انعقاد قرارداد با آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی، دچار چالش می‌شوند یا مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند و به این ترتیب، مبالغ کلانی را از دست می‌دهند. اما در چنین موقعیت‌هایی از راه‌های شکایت از آژانس مسافرتی یا هواپیمایی اطلاعی ندارند.

    در ادامه، برخی از روش‌های شکایت از آژانس هواپیمایی و مسافرتی را بررسی خواهیم کرد:

    سامانه ۰۹۶۲۹

    یکی از راه‌های شکایت از آژانس مسافرتی، تماس با تلفن گویا واحد شکایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، به شماره «۰۹۶۲۹» است. پس از ثبت شکایت، مطالبات شما به اداره کل گردشگری استان‌ها ارجاع داده می‌شود و پس از بررسی کارشناسان، نتیجه اعلام خواهد شد.

     

    میخوای مدرک مدیر فنی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های مدیر فنی بند ب و مدیر فنی بند الف به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    واحد شکایات اداره کل گردشگری استان

    اگر می‌خواهید شکایت خود را مستقیماً به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری منتقل کنید، باید به واحد شکایات اداره گردشگری کل استان‌ها مراجعه کنید. پس از ثبت شکایت و ارائه مستندات و مدارک دال بر انجام تخلف، درخواست شما در کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر مسافرتی بررسی و رای لازم صادر خواهد شد. در برخی از استان‌ها، واحد شکایت در اداره کل گردشگری وجود ندارد؛ در چنین شرایطی، باید نامه‌ای خطاب به مدیر کل استان بنویسید و دلیل شکایت و مستندات خود را ارائه دهید. مدیر کل استان پس از دریافت نامه شکایت، آن را به معاونت گردشگری ارجاع می‌دهد و سپس، کمیسیونی تحت عنوان «کمیسیون نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر»، برای بررسی شکایت تشکیل می‌شود.

    این کمیسیون، با حضور افرادی همچون نماینده انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی، نماینده حراست، معاون گردشگری، نماینده دفتر بررسی و نظارت و کارشناس دفاتر خدمات مسافرتی، برگزار می‌شود و پس از بررسی شکایت و مستندات، نتیجه آن به فرد شاکی و آژانسی که از او شکایت شده، ارسال خواهد شد.

     

    میخوای مدرک مدیر فنی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های مدیر فنی بند ب و مدیر فنی بند الف به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    دادسراها و دادگاه‌های سراسر کشور

    مراجعه به دادسراها یکی از بهترین راه‌ها برای پیگیری جرایم کیفری محسوب می‌شوند و برای ثبت شکایت از آژانس مسافرتی متخلف هم، دادسراها یکی از گزینه‌های اصلی هستند. به این ترتیب، مسافران می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، شکایت خود را در دادسرا به ثبت برسانند. البته، بسیاری از کارشناسان معتقدند از آنجایی که دادسراها بر مسائل و قوانین حوزه گردشگری تسلط کافی ندارند، شاید بهتر باشد شاکیان آژانس‌های مسافرتی به مراجع مرتبط با گردشگری مراجعه کنند.

    شورای حل اختلاف ویژه گردشگری

    یکی از مراجع قانونی که به‌طور ویژه برای رسیدگی به شکایات مسافران از دفاتر خدمات مسافرتی راه‌اندازی شده است، شورای حل اختلاف ویژه گردشگری است. شهروندان برای ثبت شکایت خود در این شورا، باید به شعبه ۲۶۳۴، در ساختمان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران مراجعه کنند. مدارک و نمونه فرم دادخواست به شورای حل اختلاف گردشگری، در این لینک آورده شده است.

    سازمان تعزیرات حکومتی

    یکی دیگر از مراجع قانونی ثبت شکایت مردمی، سازمان تعزیرات حکومتی است. این سازمان در زمینه رسیدگی به شکایت کم‌فروشی، گران‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت وعدم صدور فاکتور واحدهای اقتصادی و صنفی فعالیت می‌کند. برای ثبت شکایت در این سازمان می‌توان به میز خدمت الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه یا با شماره «۱۳۵» تماس گرفت.

    سازمان بازرسی کل کشور

    سازمان بازرسی کشور بر روند اجرایی مقررات در دفاتر، شرکت‌ها و ادارات نظارت دارد و مسافران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این سازمان یا تماس با شماره «۱۳۶»، شکایت خود را ثبت کنند.

    سامانه سامد

    سامانه سامد یا سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت، از دیگر راه‌های ثبت شکایت مردمی است. شکایات حوزه گردشگری از جمله شکایت از آژانس مسافرتی و هواپیمایی ثبت‌شده در وب‌سایت این سامانه، به معاونت گردشگری استان ارجاع و بررسی می‌شود.

     

    میخوای مدرک مدیر فنی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های مدیر فنی بند ب و مدیر فنی بند الف به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    شکایت از شرکت‌های هواپیمایی

    مسافران برای ثبت شکایت از شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با شماره تماس ثبت شکایات این شرکت‌ها تماس بگیرند. شماره‌های شرکت‌های هواپیمایی در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری آورده شده است و در صورت‌عدم دریافت پاسخ مناسب، می‌توانید شکایت خود را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنید.

    وظایف آژانس مسافرتی و حقوق گردشگران چیست؟

    یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود میان گردشگران و آژانس‌های مسافرتی دعوا شکل بگیرد و حقی از مسافران تضییع شود، عدم آگاهی به حقوق گردشگر و وظایف دفاتر مسافرتی است. آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و زیارتی، یکی از منابع معتبری است که به توضیح مقررات اجرایی دفاتر و وظایف دارندگان مجوز دفاتر خدمات مسافرتی پرداخته است. رعایت این ضوابط برای همه دفاتر معتبر و دارای مجوز الزامی است و در صورت تخطی از آن، با اخطار کتبی، تعلیق یا لغو مجوز روبه‌رو خواهند شد. فایل آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر مسافرتی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. علاوه بر این آیین‌نامه، دو منبع مهم و معتبر دیگر وجود دارد که به‌طور ویژه به بررسی حقوق مسافران و گردشگران در برابر آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی پرداخته است. یکی منشور حقوق گردشگر و دیگری آیین‌نامه حقوق مسافر.

    منشور حقوق گردشگر، همانطور که از نامش پیداست یکی از دستورالعمل‌هایی تست که حقوق گردشگران را در هنگام مراجعه و استفاده از خدمات دفاتر مسافرتی یادآور می‌شود. این منشور با تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وقت، با هدف گسترش و ترویج فرهنگ صیانت از حقوق شهروندی، در ۱۵ محور در سال ۱۳۹۴ تدوین و تنظیم شده است. تمامی دفاتر و شرکت‌های گردشگری مکلفند از تاریخ ابلاغ این منشور، نسبت به رعایت و نصب آن در محل دفتر در محل دید مشتریان و همچنین در صفحه اول سایت دفاتر اقدام کنند.

    شکایت از آژانس مسافرتی

    برخی از حقوق ذکر شده در این منشور عبارتند از:
    ● گردشگر باید بداند در قبال مبلغ پرداختی چه خدماتی را دریافت خواهد کرد؛
    ● اطلاعات سفر باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار گردشگر قرار گیرد؛
    ● یک نسخه از قرارداد امضاشده شامل خدمات مورد تعهد، مبالغ دریافتی و ممهور به مهر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری به مسافر ارائه شود.
    سایر محورهای منشور حقوق گردشگر را می‌توانید از اینجا بخوانید.

    آیین‌نامه حقوق مسافر نیز به توضیح حقوق مسافران در برابر تاخیر پرواز، ابطال بلیط پرواز، ممانعت از سوارشدن مسافر، تغییر اجباری مسیر پرواز، گم‌شدن چمدان، تغییر کلاس پرواز و مسافران توان‌خواه در سفرهای داخلی و بین‌المللی و وظیفه شرکت‌های هواپیمایی در قبال آن‌ها می‌پردازد.برخی از این قوانین به شرح زیر است:

    ● در صورت ابطال پرواز، مسافر حق استرداد کامل وجه بلیط، انتخاب مسیر جایگزین یا بازگشت و جبران خسارت را دارد و انتقال مسافر و پرداخت خسارت بر عهده شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل‌کننده است.
    ● در صورت تاخیر بیش از ۲ساعته پرواز، مسافران می‌توانند نسبت به انصراف از پرواز و دریافت بهای کامل بلیط خود اقدام کنند. اگر مسافر مایل به انجام پرواز باشد، شرکت هواپیمایی باید نسبت به انتقال مسافر به مقصد، با سرویس هوایی سایر شرکت‌های هواپیمایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.
    ● در صورت فقدان و یا آسیب دیدگی جامه‌دان و بار همراه، مسافر باید بلافاصله (قبل از ترک فرودگاه) گزارش و لیست محتویات آن را به شرکت حمل‌کننده ارائه کند.
    جزئیات بیشتر در مورد حقوق مسافر در سفرهای داخلی و خارجی در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش سامانه حقوق مسافر آورده شده است.

     آوای طبیعت گلستان

    سوالات متداول

    چگونه میتوان از آژانس های مسافرتی و هواپیمایی شکایت کرد؟

    به طور کلی از طریق ۷ روش مختلف از جمله سامانه ۰۹۶۲۹، واحد شکایات، دادسرا و دادگاه ها، شورای حل اختلاف ، تعزیرات ، بازرسی و سامد میتوان شکایت خود را ثبت کرد.

    شکایت از شرکت های هواپیمایی به چه صورت می باشد؟

    شماره‌های شرکت‌های هواپیمایی در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری آورده شده است و در صورت‌عدم دریافت پاسخ مناسب، می‌توانید شکایت خود را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    20 دیدگاه در “۷ راه شکایت از آژانس مسافرتی | تلفن + سامانه

    1. سعید صمدی گفت:

      بله از شرکت هواپیمایی به سامانه هواپیمایی کشوری ابتدا به خود شرکت و با عدم نتیجه در موعد تعیین شده به هواپیمایی کشوری شکایت ثبت شد. بایستی ۳۰٪ پرداخت کنند. حدود ۲۴٪ پرداخت کردند. می پرسم بقیه اش ، می گویند بزودی پرداخت می شود. پرداخت نشد ، دوباره در سامانه شکایت ثبت کردم. جواب دادند ، داریم از آژانس مطالبه می کنیم. …….
      حالا بخاطر این باقیمانده و تاخیرهایی که بوجود می اورند ، قدم بعد ثبت شکایت در کجاست؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

    2. نبی الله نوری گفت:

      سلام در مورخه 402/9/13 ساعت 16الی 22 به ترمینال4در فرودگاه مهرآبادبرای لیست انتظارپرواز تهران به زاهدان قرار گرفتم که با برخورد خیلی بد و بالحن توهین آمیز در این 4 ساعت که منتظر دو پرواز این هواپیمایی بودم قرار گرفتم و طبق لیست جز چند نفر اول لیست انتظار بودم که این سه نفر که شیفت ان قسمت بودن فقط با سفارت پرسنل از گوشه و کنار فرودگاه این بلیط ها را صادر میکردن واینها جامانده پرواز قبل هستن مگر چند مسافر جامانده از پرواز قبل بودن؟؟وآمار بلیطهای صادر شده در پای پرواز این پرسنل هم موجود هست که پس از تذکر گفتن همین که هست و..
      ایا کسی نباید نظارت کند بر این لیست ها باشد
      از طریق ایر لاین هم پیگیری شد که گفتن ما مسئول نیستیم
      این ایر لاین ایا مسئول برخورد و ناظر بر پرسنلش نباید باشد
      ایا ایر لاین ماهان نباید حقوق مسافرین را رعایت کند

    3. مجتبی سعادتمند گفت:

      سلام از آژانس تور مالزی ولنکاوی با هتل مشخص خریدم ولی تو لنکاوی چند ساعت تو فرودگاه ما را آلاف کردن بعد بردن تو یک هتل بدرد نخور تو بیابان بعدگفتن هتل ها جا نمیدن
      هتل اولی ۴ ستاره بود واچر هتل را هم داده بودن به ما الان باید چه جوری شکایت کنم

    4. غزال گفت:

      ۳۲ ساعت قبل از پرواز ۹۰٪ جریمه ی استرداد بلیط در هواپیمایی چابهار و فروش همون بلیط با قیمت بالاتر!!!!!! شرکت هواپیمایی چابهار میگه نهایت ۳۰ یا ۴۰ درصد کسر میشه ۳۲ ساعت قبل از پرواز. ولی اسنپ ۹۰ درصد جریمه کنسلی زده. اگر این دزدی نیست پس چیه؟ بلیط ۲/۰۵۰/۰۰۰ تومنی خریدم. ۲۵۰/۰۰۰ تومن برای من واریز کردن. ۹۰ درصد جریمه!! الان اون بلیط ۲/۴۸۰/۰۰۰ تومن به فروش میرسه. ما جون میکنیم برای پول درآوردن . چرا باید یکی به این راحتی پول زحمت مارو بزاره جیبش

    5. مجید جلودار گفت:

      من دیروز جمعه به اژانس لحظه اخری زنگ زدم خانم نسیم چزایی شرامی و جهت تور وان ترکیه نوروز 1403 در خواست تور کردم و از من بیعانه 5 میلیون تومان دریافت کردند ولی متاسفانه نه قرار دادی و نه بلیط ای صادر نشد و بعد از 2 ساعت از سفر خود منصرف شدم حال وجه ما پرداخت نمیشود

    6. فاطمه علیزاده گفت:

      این مربوط به آژانس مسافری پویا سفر افق هست که در خیابان سهروردی است، فقط دروغ مردمو با هزار جور ترفند مجبور میکنید که پول به حسابتون بریزن بعد، میگن باید قرارداد رو تایید کنید، بعد تایید حالا بازی شروع میشه میگن که حالا هتل افزایش قیمت خورده میگی بابا من چن روز پولو واریز کردم میگن تو بند قرار داد هست و ما طبق قرار داد عمل می‌کنیم، تازه براتون بلیط نمیگیرن که لحظه آخری بگیرین بعد میگن ایرلاین شیفت داده پرواز رو یه ساعت دیگه میگی کو بلیط، کدوم بلیط، شما حتی تصوری از بلیط به ما ندادین،میگن نمیتونیم تصویر بلیط رو براتون بفرستیم، بعد همون بلیط نگرفته رو کنسلی میزنن براتون و خدا تومن ازتون کسر میکنن و بعدم میگن اگه میخوای پولت به طور کامل سوخت نشه، حالا تو صد بار زنگ بزن جواب نمیدن وقتی هم میدن میگن هتل گرون شد پول اضافه باید بدی و اگر هم به هر دلیلی قبول نکنی، ضرر و زیان کار نکرده رو ازت میگیرن به همین راحتی، یه نصف روز توی فرودگاه بودم، و کلی اعصاب خوردی تازه میگفتن به ما مربوط نیس، و از جمله با گردن کلفتی و تهدید که اگه پولتو میخوای باید تایید کنی که شکایت از ما نداری.

    7. فاطمه علیزاده گفت:

      این مربوط به آژانس مسافری پویا سفر افق هست که در خیابان سهروردی است، فقط دروغ مردمو با هزار جور ترفند مجبور میکنید که پول به حسابتون بریزن بعد، میگن باید قرارداد رو تایید کنید، بعد تایید حالا بازی شروع میشه میگن که حالا هتل افزایش قیمت خورده میگی بابا من چن روز پولو واریز کردم میگن تو بند قرار داد هست و ما طبق قرار داد عمل می‌کنیم، تازه براتون بلیط نمیگیرن که لحظه آخری بگیرین بعد میگن ایرلاین شیفت داده پرواز رو یه ساعت دیگه میگی کو بلیط، کدوم بلیط، شما حتی تصوری از بلیط به ما ندادین،میگن نمیتونیم تصویر بلیط رو براتون بفرستیم، بعد همون بلیط نگرفته رو کنسلی میزنن براتون و خدا تومن ازتون کسر میکنن و بعدم میگن اگه میخوای پولت به طور کامل سوخت نشه، حالا تو صد بار زنگ بزن جواب نمیدن وقتی هم میدن میگن هتل گرون شد پول اضافه باید بدی و اگر هم به هر دلیلی قبول نکنی، ضرر و زیان کار نکرده رو ازت میگیرن به همین راحتی، یه نصف روز توی فرودگاه بودم، و کلی اعصاب خوردی تازه میگفتن به ما مربوط نیس، و از جمله با گردن کلفتی و تهدید که اگه پولتو میخوای باید تایید کنی که شکایت از ما نداری.

      1. هاشمی گفت:

        ظاهرا این یکی از شگرد آژانس های مسافرتی شده …
        هیچکس هم رسیدگی نمی کنه

    8. فاطمه علیزاده گفت:

      لطفا یه نظارت داشته باشین به این دفتر مسافرتی پویا سفر افق، که با آگاهی کامل مردم رو معطل میکنن و بعد طلب پول اضافه میکنن، اعصاب خوردی ایجاد میکنن، حتی بلیط نگرفته از من پول کنسلی گرفتن، لطفا به شکایت منم رسیدگی کنید 02188171018 این شماره آژانس مسافرتی، که بارها و بارها این کارها رو به راحتی با مردم کردن

      1. سونیا گفت:

        آژانس آسمان نخیل گشت پرواز کلاهبرداری است قرارداد استانبول با نرخ مشخص و هتل مشخص ثبت گردید وچر نفرستاده بعد از سه روز ۱۰ میلیون رو پول قرارداد گذاشت نفری و کار به شکایت رسید لطفا خرید نکنید

      2. سونیا گفت:

        آژانس آسمان نخیل گشت پرواز کلاهبرداری است قرارداد استانبول با نرخ مشخص و هتل مشخص ثبت گردید وچر نفرستاده بعد از سه روز ۱۰ میلیون رو پول قرارداد گذاشت نفری و کار به شکایت رسید لطفا خرید نکنید

    9. مجید جلودار گفت:

      سلام من جمعه ۲۷/۱۱/۱۴۰۲ از اژانس مسافرتی باما گشت نارون در خواست تور وان نمودم و از من فبل از اینکه مشخصات تور و قرار داد و بلیط صادر شود مبلغ ۵ میلیون تومان بیعانه بنام خانم نسیم چزاهی شراهی دریافت کردند بعد از یک ساعت که مشخصات تور مشخص شد به انها اعلام کردم که از رفتن منصرف شدم حال پول من را پرداخت نمیکنند ایا مرجعی است است پی گیری کند ضمنا دوستان مواظب این چنین اژانس ها ی مسافرتی مثل اژانس باما گشت نارون باشید

    10. مسعود گفت:

      سلام بنده تور از شرکت خاتم گشت خریدم
      شرکت خیلی مزخرفی
      اسم‌شما رااشتباه صادر می‌کنند برای بلیط وهتل شمارا تغییر می‌دهند وبعد هیچ مسئولیتی قبول نمیکنند
      مراقب باشید از شرکت خاتم گشت خریداری نکنید به ما‌گفتند گوش نکردیم مراقب باشید مثل ما بدبخت نشید
      بسیار بی دقت ‌سهل انگار و…….

    11. میثم گفت:

      آژانس مسافری نخیل گشت پرواز هست که در خیابان بهشتی است، فقط دروغ مردمو با هزار جور ترفند مجبور میکنید که پول به حسابتون بریزن بعد، میگن باید قرارداد رو تایید کنید، بعد تایید حالا بازی شروع میشه میگن که حالا هتل افزایش قیمت خورده میگی بابا من چن روز پولو واریز کردم میگن تو بند قرار داد هست و ما طبق قرار داد عمل می‌کنیم، تازه براتون بلیط نمیگیرن که لحظه آخری بگیرین بعد میگن ایرلاین شیفت داده پرواز رو یه ساعت دیگه میگی کو بلیط، کدوم بلیط، شما حتی تصوری از بلیط به ما ندادین،میگن نمیتونیم تصویر بلیط رو براتون بفرستیم، بعد همون بلیط نگرفته رو کنسلی میزنن براتون و خدا تومن ازتون کسر میکنن و بعدم میگن اگه میخوای پولت به طور کامل سوخت نشه، حالا تو صد بار زنگ بزن جواب نمیدن وقتی هم میدن میگن هتل گرون شد پول اضافه باید بدی و اگر هم به هر دلیلی قبول نکنی، ضرر و زیان کار نکرده رو ازت میگیرن به همین راحتی، یه نصف روز توی فرودگاه بودم، و کلی اعصاب خوردی تازه میگفتن به ما مربوط نیس، و از جمله با گردن کلفتی و تهدید که اگه پولتو میخوای باید تایید کنی که شکایت از ما نداری.

      1. سونیا گفت:

        آژانس آسمان نخیل گشت پرواز کلاهبرداری است قرارداد استانبول با نرخ مشخص و هتل مشخص ثبت گردید وچر نفرستاده بعد از سه روز ۱۰ میلیون رو پول قرارداد گذاشت نفری و کار به شکایت رسید لطفا خرید نکنید

    12. fardad گفت:

      شهریور سال ۱۴۰۲ از طریق آژانس هواپیمایی پیله های عصر پرواز درخواست ویزای توریستی ۶ ماهه تضمینی انگلستان به صورت انفرادی به مبلغ ۱۶ هزار یورو داشتم که یک سوم مبلغ رو در هنگام بستن قرارداد واریز نمودم، مدیر آژانس عماد قاسمیان مبرهن بارها و بارها تاکید کردند که من توی سفارت آدم دارم و به شما تضمین صد در صد می دهم که براتون ویزای توریستی ۶ ماهه رو می گیرم، مدارکم رو تقریبا یکماه پس از بستن قرارداد به وی اف اس تحویل دادم. در زمان تحویل مدارک متوجه وجود مدارک جعلی در پروندم شدم اما متاسفانه چون مبلغ بالایی برای این قرارداد پرداخته بودم گیر کرده بودم و راهی به جز ادامه با این شرکت نداشتم. من چندین بار به همکاران ایشون و خود ایشون گفتم من مدارک تقلبی نمی خواهم و من را مطمئن کردن که مدارک تقلبی نداریم، حتی من سند منزل مادرم رو به نام زده بودم، و مبلغی جهت تمکن مالی در حسابم بود که نیازی به هی مدرک اضافی نداشتم. روز قبل از تحویل مدارک به سفارت چندین بار با من تماس گرفتند که آدم ما توی سفارت ۱۰۰ تومن خواسته و‌مجبورم کردن مبلغ رو مازاد توافق اولیه براشون واریز کنم. و پس از یک هفته جواب ریجکتی من آمده و متاسفانه بهم اعلام نکردن. پس از گذشت سه ماه نتیجه ریجکتی رو بالاخره با هزارتا مشکل و دردسر پیدا کردم، اما شرکت هنوز قبول نمی کرد که من ریجکت شدم، و مصرانه می گفتند سفارت به ما هیچ جوابی نداده و این پنجشنبه قطعا ویزاتون میاد، هر هفته به پنجشنبه موکول می کردن. توی سایت اصلی وی اف اس زده که حد اکثر تا ۳ هفته به شما جواب می دهند.
      خانم حاتمی که مدارک مارو تحویل گرفتن و امور ثبت اطلاعات رو انجام دادن
      امیر حسین قاسمیان مبرهن که اسناد و سایت و شرکت رو برای ما درست کرد
      خانم ندا مذاهبیان
      زهرا قاسمیان مبرهن
      سعید سلگی
      محمد موسوی شوشتری( فردی که گفته شده رابط سفارت هست)
      منشی کلاهبردار راد

    13. سارا معینی گفت:

      آژانس مسافرتی سفر به کام ایرانیان
      ۶۵۰۰ یورو هزینه سفر ۱۲ روزه اروپا گرفتند ، هتل قراربود در شهر بارسلونا باشد در شهر دیگر با فاصله یکساعت از بارسلونا و بسیار قدیمی هست ، پتوی پاره برای استفاده گذاشته بودند ، رفتار بسیار ناشایست آژانس و کلاهبرداری واضح که پول کلان گرفتند و هتل بسیار بد تحویل دادند

    14. Shar گفت:

      لطفا به ازانس فرجام پرواز کیان کار نسپارد که بلیت صوری میگیرن بعد کنسل میکنن و تو مجبوری هزینه بالاتر بدی و با قرار دادشون کنار بیایی مثلا ندیر عاملش رها حسینی خیلی بی ادب و بی مسءولیت هستن

    15. HhhhShar گفت:

      لطفا به ازانس فرجام پرواز کیان کار نسپارد که بلیت صوری میگیرن بعد کنسل میکنن و تو مجبوری هزینه بالاتر بدی و با قرار دادشون کنار بیایی مثلا ندیر عاملش رها حسینی خیلی بی ادب و بی مسءولیت هستن

    16. سارا گفت:

      آژانس عطرین نیلی گشت پرواز هست که در خیابان بهشتی است، فقط دروغ مردمو با هزار جور ترفند مجبور میکنید که پول به حسابتون بریزن بعد، میگن باید قرارداد رو تایید کنید، بعد تایید حالا بازی شروع میشه میگن که حالا هتل افزایش قیمت خورده میگی بابا من چن روز پولو واریز کردم میگن تو بند قرار داد هست و ما طبق قرار داد عمل می‌کنیم، تازه براتون بلیط نمیگیرن که لحظه آخری بگیرین بعد میگن ایرلاین شیفت داده پرواز رو یه ساعت دیگه میگی کو بلیط، کدوم بلیط، شما حتی تصوری از بلیط به ما ندادین،میگن نمیتونیم تصویر بلیط رو براتون بفرستیم، بعد همون بلیط نگرفته رو کنسلی میزنن براتون و خدا تومن ازتون کسر میکنن و بعدم میگن اگه میخوای پولت به طور کامل سوخت نشه، حالا تو صد بار زنگ بزن جواب نمیدن وقتی هم میدن میگن هتل گرون شد پول اضافه باید بدی و اگر هم به هر دلیلی قبول نکنی، ضرر و زیان کار نکرده رو ازت میگیرن به همین راحتی کلا

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *