مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی

امروزه محبوبیت اقامتگاه‌های بومگردی به‌دلیل هزینه کمتر و اصالت در طراحی، در میان مسافران داخلی و خارجی روزبه‌روز در حال افزایش است. از این رو، بسیاری از مردم محلی با تبدیل خانه‌های قدیمی به اقامتگاه‌های بومگردی تلاش می‌کنند تا در کنار پذیرایی از مهمانان، از این راه کسب درآمد کنند.

اما اقامتگاه‌های بومگردی تنها مکانی برای اقامت مهمانان نیستند؛ بلکه اهداف مهم‌تر و بلندپروازانه‌تری مانند سفر‌های مسئولانه، تلاش برای حفظ محیط‌زیست و فرهنگ منطقه و رفاه مردم محلی را دنبال می‌کنند؛ اهدافی که دانستن آن برای همه‌ مدیران اقامتگاه های بومگردی ضروری است. اما چند درصد از مدیران اقامتگاه‌‌ های بوم گردی با این اهداف آشنا هستند؟ چگونه می‌‌توان دانش و تخصص مدیران اقامتگاه های بومگردی را درباره مفهوم اکوتوریسم و بومگردی ارتقا بخشید؟

«دوره تخصصی مدیریت اقامتگاه بوم گردی» در موسسه «آوای طبیعت گلستان» به متقاضیان بهره‌برداری و مدیریت اقامتگاه های بومگردی کمک می‌کند تا با دانش و آگاهی در این راه قدم بگذرانند.

جزئیات دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی در آوای طبیعت گلستان، شرایط ثبت نام و دروس این دوره را در این مطلب بخوانید.

مدیر اقامتگاه بوم گردی کیست؟

قبل از معرفی مدیر اقامتگاه بومگردی، بهتر است ابتدا با مفهوم بومگردی و اقامتگاه های بومگردی آشنا شویم. اقامتگاه بومگردی چیست و چه تفاوتی با هتل‌ها و مسافرخانه‌ها دارد؟

بوم گردی به نوعی از سفر‌های پایدار و مسئولانه گفته می‌شود که ضمن حفظ محیط‌زیست، به رفاه مردم محلی هم کمک می‌کند. و بومگردان نیز مسافرانی هستند که علاوه بر محافظت از محیط‌زیست و ستایش فرهنگ مقصد، به‌دنبال کسب تجربیات اصیل هستند.

بدین ترتیب، اقامتگاه های بومگردی به واحد‌های اقامتی گفته می‌شود که بومگرد‌ها برای آشنایی بیشتر با محیط‌زیست و سبک‌ و سیاق زندگی مردم محلی، معماری بنا‌های منطقه و کسب تجربیات اصیل در آن اقامت می‌کنند.

مدیر اقامتگاه بوم گردی، فردی است که مدیریت اقامتگاه و نظارت بر خدمات پذیرش، پذیرایی، اقامتی و… را در این واحد اقامتی بر عهده دارد. وجود مدیران آگاه و مسئول در اقامتگاه های بومگردی که اغلب از افراد محلی همان منطقه هستند، نقش مهمی در تحقق اهداف سفر‌های مسئولانه مانند کاهش ردپای مسافران، اصلاح الگوی مصرف مهمانان، استفاده از وسایل نقلیه پاک و استفاده از خدمات محلی دارد.

نکته مهم آن است که این افراد باید متناسب با درجه‌بندی اقامتگاه (اقامتگاه بومگردی درجه یک، دو یا سه) در دوره‌های آموزشی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شرکت کنند و مدرک مدیریت خود را برای اخذ و تمدید پروانه بهره‌‌برداری تاسیسات گردشگری ارائه دهند.

درخواستمشاوره

در تایم اداری با شما تماس خواهیم گرفت !!


    شرایطدوره ی کارکنان اقامتگاه بومگردی

    دوره مدیریت اقامتگاه بومگردی در موسسه آموزشی و گردشگری آوای طبیعت گلستان زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. مدت زمان این دوره در مجموع ۱۰۴ ساعت، شامل ۸۲ ساعت آموزش تئوری و ۲۲ ساعت آموزش عملی است. شرکت در دوره مدیریت اقامتگاه بومگردی برای متقاضیان دریافت کارت مدیریت اقامتگاه‌ بوم ‌گردی درجه یک و تمدید پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بومگردی الزامی است و به همه علاقه‌مندان آشنایی با مدیریت اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی نیز توصیه می‌شود.

    علاقه‌مندان به شرکت در دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم گردی، باید گواهینامه و مدرک دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری  را داشته باشند. گفتنی است، مدیران اقامتگاه بومگردی درجه ۲ و ۳ الزامی به گذراندن دوره مدیریت اقامتگاه بومگردی ندارند و شرکت در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری برای صدور و تمدید کارت آن‌ها کفایت می‌کند.

    کلاس‌های آنلاین دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی آوای طبیعت گلستان، در نرم‌افزاز «Adobe Connect» برگزار می‌شود، روزهای برگزاری این دوره به شرح زیر است:

    • کلاس‌های حضوری
      • پنج‌شنبه و جمعه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۶
    • کلاس‌های آنلاین
      • روزهای زوج از ساعت ۱۷ الی ۲۰

    مزایای حضور در این دوره

    • برخورداری از اساتید مجرب کشوری
    • ارائه كامـل دروس به صورت آنلاين براي متقاضيان سراسر كشـور
    • هزینه ثبت نام رقابتی و قابلیت پرداخت اقساطی
    • ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور
    • مدرک قابل ترجمه و مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
    • مشاوره تخصصـي و پشتيباني آموزشـي در تمامـي مراحل دوره ها
    • حضور در بازديـدهاي آموزشـي به جهت ارتـقاء دانش و كسب مهـارت در مدیریت تاسیسات گردشگری
    • آشنا شدن با فراگيران متعدد در زمينه ها و گرايش هاي مختلف در موسسه
    • معرفي به تاسيسات گردشگري جوياي نيروي انساني آموزش ديده جهت كار

    با شرکت در دوره «مدیریت اقامتگاه بومگردی» نه‌ تنها با ماهیت اقامتگاه های بومگردی آشنا خواهید شد، بلکه بیشتر درباره هنری‌های سنتی، غذا و نوشیدنی‌های سنتی، قوانین و مقررات مرتبط با اقامتگاه‌های بومگردی می‌آموزید.

    دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه‌ بوم گردی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، به مدیران اقامتگاه‌ های بومگردی درجه یک کمک می‌کند تا فارغ از وعده‌ها و صحبت‌های همیشگی، راه و رسم گردشگری مسئولانه و مفهوم واقعی اکوتوریسم و بوم گردی را بیشتر بیاموزند و به مهمانان خود نیز آموزش دهند.

    شرکت در دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه بومگردی، در کنار همه مزایایی که دارد، بر اساس «دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری»، یکی از شروط لازم برای دریافت کارت مدیریت اقامتگاه بوم‌ گردی درجه یک است.

    سرفصل هایمدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی

    هزینه دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    نرخ دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم گردی توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هر استان تعیین می‌شود. هزینه دوره مدیریت اقامتگاه بومگردی در موسسه آوای طبیعت گلستان در استان گلستان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    0173233066209118738812

    مدرک دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    لازمه صدور گواهینامه رسمی برای فراگیران دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی، گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره است. گواهینامه پایان دوره موسسه آوای طبیعت گلستان، مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بوده و مدت زمان اعتبار گواهینامه از تاریخ صدور آن، به مدت ۵ سال است.

    مدیران اقامتگاه بوم گردی باید توجه داشته باشند، بر اساس «دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری»، شرط تمدید پروانه بهره‌برداری اقامتگاه، ارائه مدرک مدیریت اقامتگاه است.

    نحوه ثبت نام دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    فراگیران برای ثبت نام در دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی موسسه آوای طبیعت گلستان، می‌‌توانند از دو طریق زیر اقدام کنند:

    ۱. از باکس روبرو/زیر در طریق وب سایت موسسه آوای طبیعت گلستان (از طریق درگاه اینترنتی پیش پرداخت از شما دریافت خواهد شد و سپس جهت ادامه فرآیند ثبت نام ،کارشناس ما با شما تماس خواهد گرفت) 

    ۲. تماس مستقیم تلفنی با موسسه آوای طبیعت گلستان از طریق شماره‌ رو به رو 09118738812 و سپس:

    • واریز هزینه دوره به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۱۰۹۴۶۲۳۰۹۸، به نام سهیلا برزگر
    • ارسال اسکن رنگی مدارک و رسید فیش واریزی از طریق واتساپ به شماره تماس ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ یا آدرس ایمیل atgolestan@yahoo.com

    مدارک ثبت نام دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    مدارک ثبت نام در دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی به شرح زیر است:

    • اسکن رنگی کارت ملی
    • اسکن رنگی شناسنامه صفحه اول
    • اسکن رنگی عکس ۴*۳
    • اسکن رنگی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

    شرایط ثبت نام دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    تنها شرط ثبت نام در دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است.

    آزمون دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

    دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی آزمون جامع ندارد و آزمون‌های این دوره توسط اساتید هر درس در موسسات برگزار خواهد شد.

    ثبت نام دوره مدیریت اقامتگاه بوم گردی

     فراگیران میتوانند در این قسمت ثبت نام اولیه خود را انجام دهند یا برای اطلاع بیشتر از جزئیات با شماره‌ رو به رو تماس بگیرند:  09118738812

    مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی
    قیمت کل
    1,500,000 تومان
    104 ساعت آموزش
    82 ساعت نظری و 22 ساعت عملی
    قابلیت پرداخت اقساطی
    مدرک معتبر و قابل ترجمه

    پرسش هایمتداول

    دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه های بومگردی با هدف تربیت نیروهای انسانی متخصص و ارتقای سطح کیفی خدمات اقامتگاه های بومگردی و به عنوان یکی از شرایط لازم برای صدور و تمدید کارت مدیران اقامتگاه های بومگردی درجه 1  بر اساس << دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری >> طراحی شده است. شایان ذکر است گذراندن دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری برای صدور و تمدید کارت مدیران اقامتگاه های بومگردی درجه 2 و 3 کفایت می کند، گذراندن دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه های بومگردی  نیز به منظور افزایش دانش حرفه ای مدیران این واحدها توصیه می گردد.  

     متقاضیان دریافت کارت مدیریت برای مدیران اقامتگاه های بومگردی درجه 1  و کلیه علاقمندان به آشنایی با مدیریت اقامتگاه بومگردی

    موسسات آموزشی گردشگری که مجوز برگزاری این دوره را از وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دریافت نموده اند این دوره رو برگزار میکنند، که موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان در حال حاضر برگزار کننده این دوره آموزشی می باشد و جهت ثبت نام در کلاسها میتوانید به پایین همین صفحه مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

    كلاس ها به 2 صورت آنلاين و حضوری  برگزار ميشود.

    • در ثبت نام آنلاین اين امكان وجود دارد كه هر شخصي در هر نقطه ايران كه هست بتواند در دوره ها شركت نمايد.
    • در ثبت نام حضوری  افرادی هم که علاقمند به شرکت در کلاسهای حضوری هستند میتوانند کلاسهای حضوری را ثبت نام کنند   

          كلاسهای آنلاین در نرم افزار Adobe Connect  برگزار ميشود.

    هزينه دوره آموزشي مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری 1.000.000 تومان است.

    مجموع مدت دوره 2 ماه و  104 ساعت است که  شامل 82 ساعت آموزش نظری و 22 ساعت آموزش عملی می باشد.

    كلاسهاي حضوري:  پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 9:00 الي 16:00 كلاسها برگزار ميشود.

    كلاسهاي آنلاين:  روزهاي زوج از ساعت 17:00 الي 20:00  برگزار ميشود.

    آزمون نهايي دوره آموزشي مدیریت تخصصی اقامتگاه های بومگردی به صورت حضوری برگزار ميشود.

    بنا به مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراگیران می‌بایست آزمون جامع را در شهر موسسه خود امتحان دهند، ولي اين امكان وجود دارد كه با نامه نگاري كه از طرف موسسه آموزشي كه دوره آموزشي خود را آنجا گذرانديد با دفتر مطالعات و آموزش وزارتخانه صورت ميگيرد، شهر محل آزمون را شهر خود انتخاب كنيد، بنابراین امکان اینکه فراگیر موسسه‌ آواي طبيعت گلستان در شهر گرگان باشید و آزمون جامع را در شهر محل سکونت خود آزمون دهید وجود خواهد داشت.

    برای شرکت در دوره آموزشي مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است.

    در هر دوره شما مجاز به غيبت در 3 جلسه هستيد و در صورت تكرار غيبت ها بيش از اين از دوره حذف ميشويد.

    حضور در تمام کلاسها نقش بسزایی در نمره نهایی آزمون شما دارد

    بله، بر اساس << دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری >>  براي دريافت کارت مدیریت  و يا تمدید پروانه بهره برداری گذراندن این دوره و دريافت اين مدرك الزامي است.

    بله مدرکی که از طرف ما به شما داده میشود مورد تایید وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که برای اطمینان بیشتر میتونید لیست موسسات مورد تایید این وزارتخانه را داخل سایت به آدرس : https://www.mcth.ir  مشاهده کنید

    افرادی که علاقمند هستند در اقامتگاه های بومگردی  مشغول به کار شوند و همینطور افرادی که علاقمند هستند به عنوان سرمایه گذار یک اقامتگاه بومگردی را راه اندازی کنند ، میتوانند با گذراندن دوره آموزشی مدیریت تخصصی اقامتگاه های بومگردی مدرک این دوره را دریافت نمایند. از طرفی هم بهره بردار واحد اقامتگاه های بومگردی درجه1  موظف است قبل از صدور پروانه بهره برداری، فرم درخواست صدور کارت مدیریت تاسیسات گردشگری را تکمیل و ممهور به مهر واحد نموده و در خصوص معرفی مدیر واجد الشرایط به اداره کل اقدام نماید، که یکی از شروط دریافت کارت مدیریت داشتن همین مدرک مدرک مدیریت تخصصی اقامتگاه های بومگردی برای اقامتگاه درجه 1 و  مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری برای اقامتگاه های درجه 2 و 3   است.

    برای ثبت نام در کلاسها میتوانید از دو طریق اقدام نمایید:

    1- از طریق سایت موسسه آوای طبیعت گلستان به پایین همین صفحه مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

    2- تماس مستقیم با شماره های موسسه:  09118738812

    • اسکن رنگی کارت ملی صفحه اول
    • اسکن رنگی شناسنامه صفحه اول
    • اسکن رنگی عکس 3*4
    • اسکن رنگی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

    در صورت ثبت نام آنلاین:

    • رفتن به پایین برگه و پرداخت پیش پرداخت به صورت آنلاین. سپس از موسسه با شما تماس خواهند گرفت.

    در صورتی که توانایی پرداخت آنلاین را ندارید:

    • واریز هزینه دوره به شماره کارت 6063731094623098 بنام سهیلا برزگر
    • ارسال اسکن رنگی مدارک و رسید فیش واریزی از طریق واتسآپ به شماره 09118738812 یا ایمیل atgolestan@yahoo.com

    دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی متناسب با شرح جدول زیر :

     

    مدرک

    نوع واحد

    کارشناسی

     هتل های 4و 5 ستاره و تاسیسات گردشگری درجه 1

    فوق دیپلم

    هتل های 3 ستاره و تاسیسات گردشگری درجه 2 

    دیپلم

    هتل های 1 و 2 ستاره و تاسیسات گردشگری درجه 3

     

    توجه: آن دسته از مدیرانی که دارای حداقل 10 سال سابقه مدیریت تاسیسات گردشگری هستند، مشروط به طی دوره های تخصصی مربوطه، از شرط مدرک تحصیلی معاف می باشند.

     – دارا بودن مدرک معتبر مربوط به طی دوره های آموزشی

    تبصره: دارا بودن گواهینامه معتبر مربوط به طی دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مدیریت تاسیسات گردشگری برای مدیران هتل های 4 و 5 ستاره و تاسیسات گردشگری درجه یک و دارا بودن گواهینامه معتبر مربوط به طی دوره های عمومی مدیریت تاسیسات گردشگری برای مدیران سایر تاسیسات گردشگری الزامی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    درخواستمشاوره

    در تایم اداری با شما تماس خواهیم گرفت !!


      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۱ رای
      سبد خرید

      ورود

      هنوز حساب کاربری ندارید؟

      منو
      حساب کاربری من