قوانين عمومی تمامی دوره های آموزشی

همراهان گرامی، با سلام؛

حضورتان را در موسسه آوای طبیعت گلستان ارج می نهیم و برایتان آرزوی توفیق و سلامتی داریم.

 

قرار است مدتی را کنار هم سپری کنیم. بنابراین لطفا با رعایت قوانین و مطالب گفته شده در اين صفحه، ضمن استفاده از مباحث علمی دوره، این مدت را به بهترین شکل و هدفمند سپری نمائید. شـایان ذکر است که کیفیت آموزشـی و عمل به تعهـدات در راستای رضایت همه ی فراگیران سرلوحه کادر آموزشی این موسسه قرار دارد.

1) لطفا قوانـین و عرف حاکم بر جامعه را رعایت کرده و به اصول حضـور در فضـاهای آموزشی اعم از پوشش منـاسب، رعایت حریم افـراد، اصول ارتباط فردی و اجتماعی پایدار و ….  احتـرام بگذارید.

2) رعایت احترام متـقابل در ارتباط و برخورد با فراگیران، مدرسـان و پرسنل موسسـه الـزامی است.

3) اصـول نقد سازنده شـامل: بیـان نکات مثبت، ارائـه محترمانه موضوع نـقد، ذکـر دلایل نـقد، پیشنهاد و راهـکار جايگزین به همراه پذیـرش نتیجه را در ارتـباط با سایر فراگیران، مدرسـان و موسسـه رعایت فرمائید.

4) با حضـور مداوم و پر انـرژی خود در کلاسـها به کیفیت اجرایـی و پویایـی دوره ی خود غنا بخشـید.

5) رعایت نظـم را سرلوحه ی فعالیت های خود قرار دهید. هر گونه عملکرد ناصحیح در زمان کـلاس که منجر به اعتـراض فراگیران و مدرسـان دوره گردد را به هیـچ عنوان پذیرا  نخواهیـم بود.

6) استـفاده از تلفن همـراه به هر شکل در زمان کلاسـها پذیرفته نـبوده و ممنـوع است. لذا تلفن خود را خـاموش و یا در حالت سکوت قراردهیـد. (ویژه دوره های حضوری)

7) از شوخـی های نامتعـارف جنسیتی، قومیتی، مذهبی و … و حتـی سوالات بی مورد و ناصحیـح، سهوا یا عمـدا،که ایجاد تنـش و اختـلال در برگـزاری کلاس می کند، پرهیـز کنید.

8) خوردن و آشامیدن در زمان برگزاری کلاس ممنـوع است. (ویژه دوره های حضوری)

9) در موسسه آوای طبیعت گلستان به عنوان مکـانی که از این پس ساعـاتی را باهم خواهـیم گذراند ، موارد زیر را رعایـت فرمائیـد. (ویژه دوره های حضوری)

  • جا نـگذاشتن بطری آب و سایر نوشیدنی ها، دستمال کاغذی استفاده شده، چک نویس، آدامس و…
  • عـدم استـفاده از ظروف یکـبار مصرف
  • تفکیک زبـاله و قراردادن زبـاله های خشک و تر در سطـل مخصوص هرکدام
  • ممنوعیـت استعمال دخانیات در فضـای موسسه و همچنین در سـفرها و بازدید های دوره
  • رعایت حریم فیزیکی ومعنوی موسسـه

10) رایانه ها، نمایشگرها، ویدئو پرژکتور و … جزو وسایـل آموزشی موسسه است و استفاده از آنها جهت مصارف و اهداف شخصی به هر دلیلی ممنـوع می باشد. (ویژه دوره های حضوری)

11) استفاده و کپی مطالب آموزشی موسسه و دیتاها و فایل های مدرسان بدون کسب اجازه اکیدا ممنوع است.

12) در زمان های آمد و شد به موسسه و از موسسه و زمان های استراحت بین کلاسـها، رعایت حقوق همسـایگان در محیـط های مشاع اعم از لابی ها، راهروها، راه پله و حتی پیاده روی جلوی موسسه الـزامی بوده و عدم توجه به این موارد به هیـچ عنوان پذیرفته نیـست. (ویژه دوره های حضوری)

قوانين اختصاصی هر یک از دوره های آموزشی

آیین نامه ثبت نام در دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی

الف- امور آموزشی

1) شما در دوره ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ثبت نام نموده اید، این دوره جزو دوره های کوتاه مدت و مهارت محور وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به فراگیرانی که این دوره را با موفقیت سپـری نمایند، گواهیـنامه ی رسمـی پایان دوره تعلق خواهد گرفت.

2) متقاضیان حضور دراین دوره فـارغ از تمایل یا عـدم تمایل به دریافت گواهیـنامه و کارت تورلیـدری باید حائـز شرایط عمـومی زیر باشند:

  • دارا بودن شرایط عمـومی براساس قوانیـن و مقـررات جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمـام

3) در طول این دوره سرفصـل های تدوین شده به دو صورت تئـوری و عمـلی ( سفر و بازدید ) ارائه می شود.

4) مدت زمان برگـزاری این دوره حدودا 6 مـاه خواهد بود و کـلاس های تئوری دوره 3 ساعته و 3 روز در هفتـه می باشد.

5) کلاس های تئوری راس ساعت اعلام شده آغاز می شود. لذا لازم است تا  10 دقیقه قبل از شروع، آماده حضور در کلاس باشید.

6) حضور در کلاس برای بسیاری از مدرسان دوره بعنوان بخشی از نمره داخلی درس محسوب می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل جهت حضور در آزمون جامع، نسبت به برنامه ریزی دقیق برای حضور درکلاس اقدامات لازم را انجام دهید.

7) هر فراگیر تنها مجاز به غیبت موجه در حداکثر یک سوم زمان هر درس و در نتیجه یک سوم زمان کل دوره می باشد و لذا غیـبت بیشتر، حـذف درس، تجـدید دوره و پرداخت شـهریه مجدد درس و دوره را در پی خـواهد داشت.

8) درس های ارائه شده در طـول دوره دارای آزمون داخلـی هستند که این آزمون پس از اتـمام هر درس برگزار خواهد شد . زمان برگـزاری آزمونهـا حداقل دو هفته زودتر اطـلاع رسانی خواهـد شد.

9) نمره نهـایی هر درس برآیندی از نـمره آزمون کتـبی، حضور در کـلاس تئوری، حضور در بازدید و یا سـفر، میـزان مشارکت فراگیر در کـلاس، حضور در فعـالیت ها و پروژه هـا، بسته به مدرس درس می باشد.

10) حداقـل نمره قبولی در آزمون داخلـی هر درس ( برای دروسی که جزو آزمون جامع نیستند ) 12 می بـاشد و این نمره به صورت مستقیـم در کارنامه پایـان دوره داوطـلب درج خواهـد شد . بخاطـر داشته باشـید که نمره کمـتر از 12 سبب عدم معرفـی فراگیر جهت حضـور در آزمون جامـع خواهد شد .

11) حداقـل نمره قبولی برای آزمون داخلـی درسهای دارای آزمون جامـع یعنی دروس : مبانـی اکوتوریـسم ، شنـاخت اماكن تاریخـی، معمـاری ایران و جهان، مبـانی جغرافیای گردشگری، میراث فرهنگـی و معنوی، صنـایع دستی، شنـاخت صنعت گردشگری، اقوام و عشـایر ایران و زبان تخصصی  ( ویژه فراگیران متقاضی دریافت کارت تورلیدری بین المللی ) 10 می باشد، به شرطی که معدل نمره آزمون جامـع و آزمون داخلـی ( نمره ای که در کارنامه فراگیر درج خواهد شد ) کمتر از 12 نشود.

12) در صورت غیـبت موجه فراگیر در آزمون داخلـی، در انتهای دوره و با اعـلام موسسه در روز و ساعت مشخص، آزمون ویژه غایـبین برگـزار خواهـد شد.

13) در صورت غیـبت غیر موجه فراگیر درآزمون داخلـی ( بند 12 ) با پرداخت شهریه 250.000 هزار ریال برای هر آزمـون انجام خواهد شد و چناچه فراگیر در آزمون غایـبین هم حضور نـداشته باشد ، آزمون مجـدد با جریـمه ای معادل 500.000 هزار ریـال برای هر آزمـون صورت خـواهد پذیرفت.

توجه:  غیـبت بیش از 2 بار هر فراگیر در آزمـون غایـبین به منزله ی انـصراف تلقـی شده و موسسه در قبـال فراگیر تعـهدی نـخواهد داشت.

14) حداکثـر تعداد غیبت در آزمون های داخلـی برای هر فراگیـر در کل دوره تنـها 3 آزمـون است.

15) کـلاس های عمـلی و مـهارتی ( بازدید ها و سفرها ) دوره عمومـا آخر هفتـه ها و یا در تعطیلات رسمـی با صـلاح دید مدرسـان و موسسـه در غالب بـرنامه های 1 تا 3 روزه برگـزار خواهـد شد.

16) هدف از اجـرای سفرها و بازدیـد ها آمـوزش فراگیران است و پر واضـح است که سفرهای آموزشـی به قصد تفـریح و تفنن اجرا نـمی شود.

17) حضور در سفر ها بعنوان بخش مهارتی دورس دوره الزامی است و همانطوریکه در بالا اشاره شد، بخشی از نمره آزمون داخلی است.

18) در صورتی که فراگیـر به هر دلیل موجهـی فرصت حضـور در یک درس و یا سـفر را به همـراه دوره خود از دست بـدهد، امـکان حضور مجـدد در آن درس و یا آن سـفر را با دوره های دیـگر موسسه، با همـاهنگی مدیـر آموزش، نهایـتا تا 2 سال بعد شروع دوره خود خـواهد داشت.

لیست سفرهای اصلی دوره

ردیف

عنوان درس – سفر

تعداد روز سفر

مقصد سفر

وضعیت اقامت

1

معماری ایران و اماکن تاریخی

2 روز

مقاصد دارای جاذبه ی معماری

اقامتگاه بومگردی

2

فنون و مهارت های تور گردانی

2 روز

ترکیبی – طبیعت و شهری

اقامتگاه بومگردی

3

اقوام و عشایر ایران

2 الی  3 روز

حوزه زیست یکی از اقوام یا عشایر ایران

اقامتگاه بومگردی

لیست بازدید های اصلی دوره

ردیف

عنوان درس – بازدید

تعداد روز بازدید

مقصد بازدید

1

صنایع دستی و هنرهای سنتی

1 روز

کارگاه های صنایع دستی

2

شناخت موزه

1 روز

بازدید از یک  موزه به انتخاب مدرس

3

اصول تفسیر میراث فرهنگی و طبیعی

1 روز

بازدید از یک  موزه به انتخاب مدرس

19) حداقـل تـعداد نفرات لازم برای برگـزاری یک سفر 25 نفر مـی باشد.

20) هر فراگیر می بایست جهت حضـور در سـفر ها قوانین زیر را مطالعه و رعایـت نماید:

  • امـکان آوردن همراه در سـفر های دوره وجود نـدارد.
  • سفرها از مبـدا مشخص شده در برنامه سفر آغاز و در همان نقطه به اتمـام مـی رسد.
  • سفرها با وسیله نقلیـه تهیه شده توسط موسسه برگـزار خواهـند شد لذا حضور در سفرها به صورت انـفرادی يا جمع های دوستانه با خودرو شخصـی یا هر وسیله دیگری ممـنوع است .
  • اضـافه شدن به سفر در بین راه و یا ترک سفر در بین راه اکیدا ممـنوع است.
  • احـترام به عرف و قوانین جامعه محلـی ( اصل اول اکوتوریسـم در سراسر جهان ) الـزامی است .
  • عکاسی از کودکان، خانم ها و آقایان یک منطقه، روستا و یا جامعه عشایری و یا هر فرد دیگری در هر مکانی بـدون کسب اجـازه از آن ها ممـنوع می باشد.
  • پوشش در سفرها می بایست کامـلا مطـابق با عرف و قوانـین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • قراردادی بابت هر سفر مابین فراگیران و موسسه منعقد می شود. بنابراین هیچ فراگیری بدون قرارداد در سفر شرکت نخواهد کرد.
  • شهریه شرکت در سفرها به صورت قیمت تمام شده برای هر سفر از سوی موسسه محاسبه و به دیگران اعلام می شود بسته به نوع سفر مواردی چون : حمـل و نقل اصلی و محلی، بیـمه مسئولیت مدنی، اقـامت و شب مانی، وعده های غذایی، میان وعده ها، حق التدریس بخش عمـلی مدرسین و هزینه های مرتبط مدرس، اخذ مجـوز های لازم و هزینه های مرتبط، هزینه ورودیـها، حق الزحـمه نماینده موسسه و هزینه های مرتبط با ایشان، امکانات و وسایل پشتیبانی، ماشین پشتیبان، تجهیـزات فنی، راهنمای محلـی ، محیط بانان همراه و … در تعیـین شهریه سفر موثر است.

جدول پیش بینی شهریه سفرها

مقدار روز سفر

پیش بینی شهریه سفر در سال 1401

سفرهای یک روزه

از حدود    200.000 تومان     الی   400.000

سفرهای 2 تا 2.5 روزه کمپی

از حدود   400.000 تومان      الی   800.000

سفرهای 2 تا 2.5 روزه با اقامت

از حدود   800.000 تومان     الی    1.200.000

سفرهای بیش از 2.5 روز

از حدود   1.200.000 تومان  به بالا

23) سفرهای دوره مطابـق فرآیند زیر برگـزار خـواهد شـد:

  • در هر سفر 8 نفر از فراگیران یک دوره ( 4 نفر تیم اجـرایی به همراه 4 نفر تیم محتـوایی ) به انتخاب موسسه، مسئولیت اجـرای سفر را برعهده خواهـند داشت. شایان ذکر است با توجه به تعداد سفرهای اصلـی و ظرفیت یک دوره هر فراگیر دست کم یک بار فرصت حضور را هم در تیم اجرایی و هم در تیم محتوایی خواهد داشت.
  • قبل از سفر جلسه توجیهی مابین این 8 نفر ، نمـاینده موسسه حاضر در سفر مدیـر آموزش و مدیـر موسسه برگزار خواهد شد.
  • در این جلسه برنامه سفر به تیم اجـرایی ابـلاغ و برنامه ریزی و تقسیم کار انـجام خواهد شد.
  • در حین سفر نماینده موسسه برای اجـرای سفر توسط این تیم نـظارت خواهد داشت.
  • پس از انجام سفر بازخوردهای علمی، مهارتی و فنی سفر و بررسی شیوه اجرایی تیم 8 نفره مجری سفر از طرف موسسه ارائه خواهـد شد.

توجه:  هدف از برگزاری سفر ها با این شیوه توسعه دانـش و مـهارت تورگردانی به همراه تقویت مهارت های علمی و ارتباطی فردی و جمعـی فراگیران است.

24) کلیه اطلاعات مربوط به منابع آموزشـی، برنامه کـلاس ها، برنامه آزمـون های داخلی و هچنین برنامه سفرها و بازدید ها، اطلاعات مربوط به مـصاحبه زبان، زمان آزمون جامـع و … در سایت موسسه به آدرس www.atgolestan.com اطـلاع رسانی می شود و مسئولیت کسب اطـلاعات از این برنامـه ها بر عـهده فراگیران است و هر فراگیر می بایست به صورت روزانـه نسبت به چک کردن سایت اقدام نـماید. بدیهی است که مسئولان موسسه آوای طبیعت گلستان هیچـگونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص نـخواهند داشت.

25) این دوره به  صورت بین المللی و ملی ارائه می گردد و تنها تفاوت آن ها از ارائه دروس روحیات ملل و زبان تخصصی  است . لازم به ذکر است که متقاضیان هر دوره در یک کلاس حضور خواهند داشت.

26) فراگیرانی که دوره های ملی را می گذرانند پس از اخذ گواهینامه و قبولی در آزمون مصاحبه فنی، کارت تورلیدری ملـی را دریافت خواهند نمود این افراد با این کارت می توانند فقط مجری تورهای داخلـی باشند.

27) فراگیرانی که دوره بین المللی را می گذرانند پس از قبولی در آزمون مصاحبه زبان و اخذ گواهینامه و قبولـی در آزمون مصاحبه فنـی، کارت تورلیدری بین المللی را دریافت خواهند نمود. این افراد با این کارت می توانند علاوه بر اجـرای تورهای داخلـی مجری تورهای ورودی به کشور و خروجـی از کشور هم باشند.

28) فراگیران جهت دریافت گواهی پایان دوره که از طرف دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی ارائه می شود، بـاید:

  • دارای حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باشند.
  • آزمون های داخلـی و آزمون جامـع را با موفقیت به پایان رسانیده باشند.
  • نمره قبولی 12 را برای درس زبان تخصصی هم در آزمون داخلی و هم در آزمون جامـع کسب کرده باشند ( ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی )
  • در آزمـون مصاحبه زبان نمره قبولی ( حداقل 12 ) را کسب کرده باشند (ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی و سایر زبان ها)

توجه : متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی غیر انگلیسی زبان نیاز به نمره درس زبان تخصصی ( داخلی و جامع ) نخواهند داشت.

29) فراگیران متقاضی دریافت کارت تورلیدری باید:

  • گواهینامه پایان دوره خود را دریافت نموده باشند.
  • مشکل جسمی و حرکتی بارز (مصادیق معلولیت) نداشته باشند.
  • از فن بیان خوب و روابط عمومی مناسبی برخوردار باشند.
  • از آزمون مصاحبه فنی نمره قبولی اخذ نمایند.

توجه: داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت از سربازی برای آقایان الزامی است .

30) فراگیران جهت دریافت کارت تورلیدری بین المللی باید به یکی از زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی ، روسی ، ایتالیایی ، عربی ، چینی ، ترکی استانبولی و … در سطح Advanced  مسلط باشند . این موضوع در آزمون مصاحبه زبان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

ب- امور ثبت نام 

  • فراگیران از امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط برخوردارند و این مورد با هماهنگی مدیر آموزش قابل انجام است . ارائه چک بانکی معتبر از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا ارائه سفته بانکی جزو شروط ثبت نام اقساطی می باشد.
  • تسویه مالی طبق شرایط اعلام شده از طرف مدیر آموزش موسسه به هنگام ثبت نام میبایست بطور کامل صورت پذیرد. منظور از تسویه مالی پرداخت کامل شهریه و یا پرداخت بخشی از شهریه بعنوان پیش ثبت نام بعلاوه ارائه چک های اقساط دوره و یا ارائه سفته بانکی ، قبل از شروع دوره است .
  • فراگیران پس از ثبت نام و گذراندن دوره صرفا بمدت 2 سال نسبت به احراز نمرات قبولی در دروس و تکمیل پرونده جهت دریافت گواهینامه فرصت اقدام خواهند داشت. در غیر اینصورت پرونده آموزشی مسدود شده و فراگیر تجدید دوره خواهند شد.
  • درخواست انصراف از دوره باید بصورت کتبی و یا ذکر دلایل انصراف ارائه گردد.
  • جریمه انصراف از دوره مطابق جدول زیر محاسبه و از کل شهریه فراگیر کسر خواهد شد.

زمان انصراف

درصد جریمه

از ثبت نام تا 30 روز قبل از شروع دروه

0 درصد

از 29 تا 15 روز قبل از شروع دروه

30 در صد از کل شهریه دوره

از 14 تا 7 روز قبل از شروع دوره

50 در صد از کل شهریه دوره

از 6 تا 1 روز قبل از شروع دوره

80 در صد از کل شهریه دوره

از شروع دروه و پس از آن

100 شهریه دوره

 

  • پس از شروع دوره انصراف از دوره به هیچ عنوان پذیرفته نیست و امکان استرداد شهریه دوره وجود ندارد .
  • غیبت و عدم حضور در کـلاس ها هیچ حقی را از جهت عودت شهریه ایجاد نمی نماید و مسئولیت آن به هر دلیلی برعهده فراگیر خواهد بود.

عشق به ایران و تاریخ و فرهنگ کم نظیرش دستمایه حضور شما در این دوره است. بنابراین با علاقه خالصانه برای رشد خود و آینده کشورمان قدم برداشته و به خاطر بسپارید که ” ایران برای ماست ” .

از همراهی مسئولانه شما سپاسگزاریم

بااحترام

آیین نامه ثبت نام در دوره راهنمایان طبیعت گردی

الف- امور آموزشـی

1) شما در دوره ی راهنمایان طبیعت گردی ثبت نام نموده اید، این دوره جزو دوره های کوتاه مدت و مهارت محور وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است و به فراگیرانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه ی رسمی پایان دوره تعلق خواهد گرفت.

2) متقاضیان حضور در این دوره فارغ از تمایل یا عدم تمایل به دریافت گواهینامه و کارت تورلیدری باید حائز شرایط عمومی زیر باشند:

  • دارا بودن شرایط عمومی براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمام

3) در طول این دوره سرفصل های تدوین شده به 2 صورت تئوری و عملی ( سفر و بازدید ) ارائه می شود.

4) مدت زمان برگزاری این دوره حدودا 6 ماه خواهد بود و کلاس های تئوری دوره 3 ساعته و 3 روز در هفته می باشد.

5) کلاس های تئوری راس ساعت اعلام شده آغاز می شود . لذا لازم است تا  10 دقیقه قبل از شروع ، آماده حضور در کلاس باشید .

6) حضور در کلاس برای بسیاری از مدرسان دوره به عنوان بخشی از نمره داخلی درس محسوب می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل جهت حضور در آزمون جامع، نسبت به برنامه ریزی دقیق برای حضور درکلاس اقدامات لازم را انجام دهید.

7) هر فراگیر تنها مجاز به غیبت موجه در حداکثر یک سوم زمان هر درس و در نتیجه یک سوم زمان کل دوره می باشد و لذا غیبت بیشتر، حذف درس ، تجدید دوره و پرداخت شهریه مجدد درس و دوره را در پی خواهد داشت .

8) درس های ارائه شده در طول دوره دارای آزمون داخلی هسـتند که این آزمون پس از اتمام هر درس برگزار خواهد شـد. زمان برگزاری آزمونها حداقل دو هفته زودتر اطلاع رسانی خواهد شد.

9) نمره نهایی هر درس برآیندی از نمره آزمون کتبی، حضور در کلاس تئوری، حضور در بازدید و یا سفر، میزان مشارکت فراگیر در کلاس، حضور در فعالیت ها و پروژه ها، بسته به مدرس درس می باشد.

10) حداقل نمره قبولی در آزمون داخلی هر درس (برای دروسـی که جزو آزمون جامـع نیسـتند) 12 می باشد و این نمره به صورت مستقیم در کارنامه پایان دوره داوطلب درج خواهد شد. بخاطر داشته باشید که نمره کمتر از 12 سبب عدم معرفی فراگیر جهت حضور در آزمون جامع خواهد شد.

11) حداقل نمره قبولی برای آزمون داخلی در سهای دارای آزمون جامع یعنی دروس : مبانی اکوتوریسـم، زمین شـناسی، پسـتانداران ایران، گیاهـان ایران، پرندگـان ایران، اقوام و عشـایر ایران و زبان تخصصی اکوتوریسم ( ویژه فراگیران متقاضی در یافت کارت تورلیدری بین المللی ) 10 می باشد، به شرطی که معدل نمره آزمون جامع و آزمون داخلی ( نمره ای که در کارنامه فراگیر درج خواهد شد ) کمتر از 12 نشود.

12) در صورت غیبت موجه فراگیر در آزمون داخلی، در انتهای دوره و با اعلام موسسه در روز و ساعت مشخص، آزمون ویژه غایـبین برگزار خواهد شد.

13) در صـورت غیبت غیرموجه فراگیر در آزمون داخلی، ( بند 12 ) با پرداخت شـهریه 250.000 هزار ریال برای هر آزمون انجام خواهد شد و چناچه فراگـیر در آزمون غایـبین هم حضور نـداشته باشد، آزمون مجـدد  با جریمه ای معادل 500.000 هزار ریال برای هر آزمون صورت خواهد پذیرفت.

توجه:  غیبت بیش از 2 بار هر فراگیر در آزمون غایبین به منزله ی انصـراف تلقی شده و موسسـه در قبال فراگیر تعهدی نخواهد داشت.

14) حداکثر تعداد غیبت در آزمون های داخـلی برای هر فراگیر در کل دوره تنها 3 آزمـون است .

15) کلاس های عملی و مهارتی ( بازدید ها و سفرها ) دوره عموما آخر هفته ها و یا در تعطیلات رسمی با صلاح دید مدرسان و موسسه در غالب برنامه های 1 تا 3 روزه برگزار خواهد شد .

16) هدف از اجرای سفرها و بازدید ها آموزش فراگیران است و پر واضح است که سفر های آموزشی به قصد تفریح و تفنن اجرا نمی شود .

17) سفرها و بازدیـد های دوره به دو دسته سفرها و بازدیـد های اصلـی( حضور در سفر الزامی است ) و اختیـاری تقسیم می شوند.

18) حضور در سفرهاي اصـلي به عنوان بخش مهـارتی دروس دوره الـزامی است و همانطوری که در بالا اشاره شد، بخشی از نمره آزمون داخلی است.

19) در صـورتی که فراگیر به هر دلیل موجـهی فرصت حضور در یک درس و یا سفر را به همراه دوره خود از دست بدهد، امکان حضور مجـدد در آن درس و یا آن سفر را با دوره های دیگر موسسـه، با هماهنگی مدیر آموزش، نهایتا تا 2 سال بعد شروع دوره خود خواهد داشت.

 

لیست سفرهای اصلی دوره

 

ردیف

عنوان درس – سفر

تعداد روز سفر

مقصد سفر

وضعیت اقامت

1

فنون استقرار در طبیعت و جهت یابی

2 روز

یکی از مناطق حفاظت شده

کمپ

2

آشنایی با ژئو توریسم و زمین گردشگری

1 روز

مناطق دارای جاذبه ی زمین گردشگری

ندارد

3

آشنایی با پرندگان و پرنده نگری

1 روز

جزیره آشوراده یا تالاب میانکاله

ندارد

4

آشنایی با پستانداران ایران

2 روز

پارک ملی گلستان

اقامتگاه بومگردی

5

آشنایی با گیاهان ایران

1 روز

باغ گیاه شناسی شصت کلا

ندارد

6

فنون و مهارت های تور گردانی

2 روز

ترکیبی – طبیعت و شهری

اقامتگاه بومگردی

7

آشنایی با نجوم و صور فلکی

2روز

کویر چاه جم شاهرود

اقامتگاه بومگردی

 

لیست بازدید های اصلی دوره

 

ردیف

عنوان درس – بازدید

تعداد روز بازدید

مقصد بازدید

1

آشنایی با دوزیستان و خزندگان

1 روز

یکی از مناطق حفاظت شده

2

اصول تفسیر میراث فرهنگی و طبیعی

1 روز

بازدید از یک موزه به انتخاب مدرس

3

آشنایی با نژادهای مختلف  اسب

1 روز

باشگاه پرورش اسب

20) سـفر های ارائه شـده در جدول زیر جزو سـفرهای اختیاری محسـوب می شـود و فراگیران در صورت تمایل می توانند با هماهنگی با موسسه و مدرس درس مربوطه، در سفر شرکت نمایند، منوط به اینکه 70 درصد از یک دوره خواهان حضور در این سفرها باشند. حضور در این سفرها می تواند علاوه بر ایجاد تجارب جدید، به پربار تر شدن دانش فراگیران منتج شود .

توجه :  شـایان ذکر است که برای  درس دوزیسـتان و خزندگان ( ردیف 1 از جدول بالا ) که جزو بازدید های اصـلی دوره محسوب می شود و با علم به فعالیت بیشتر و بارز این موجودات در 6 ماهه اول هر سال، فراگیران می توانند (در صورت درخواست حداقل 70درصد فراگیران یک دوره) سفر این درس را در این 6 ماه، جایگزین این درس نمایند.

 

لیست سفرهای اختیاری دوره

 

ردیف

عنوان درس- سفر

تعداد روز سفر

مقصد سفر

وضعیت اقامت

1

اقوام و عشایر ایران

2 الی 3 روز

حوزه زیست یکی از اقوام یا عشایر ایران

کمپ و اقامتگاه

2

کمک های اولیه امداد و نجات

1 روز

ندارد

کمک های اولیه امداد و نجات

21) حداقل تعداد نفرات لازم برای برگزاری یک سفر 25 نفر می باشد.

22) هر فراگیر می بایست جهت حضور در سفرها قوانین زیر را مطالعه و رعایت نماید:

  • امکان آوردن همراه در سـفرهای دوره وجود ندارد ( این مورد فقط برای سـفرهای اصـلی دوره است و شامل سفر های اختیاری نمی شود)
  • سـفرها از مبدا مشخص شده در برنامه سفر آغاز و در همان نقطه به اتمام می رسد.
  • سـفرها با وسیله نقلیه تهیه شده توسط موسسـه برگزار خواهند شد، لذا حضور در سفرها به صورت انفـرادی یا جمـع های دوستانه با خودرو شخصی یا هر وسیله دیگری ممـنوع است.
  • اضـافه شدن به سفر در بین راه و یا ترک سفر در بین راه اکیدا ممـنوع است.
  • احترام به عرف و قوانین جامعه محـلی ( اصل اول اکوتوریسم در سراسر جهان ) الـزامی است .
  • عکاسی از کودکان، خانم ها و آقایان یک منطقه، روستا و یا جامعه عشایری و یا هر فرد دیگری در هر مکانی بدون کسب اجازه از آن ها ممنـوع می باشد .
  • پوشش در سفرها می بایست کاملا مطابق با عرف و قوانین جمهموری اسلامی ایران باشد .
  • قراردادی بابت هر سفر مابین فراگیران و موسسه منعقد می شود بنابراین هیچ فراگیری بدون قرارداد در سفر شرکت نخواهد کرد.
  • شهریه شرکت در سفرها به صورت قیمت تمام شده برای هر سفر از سوی موسسه محاسبه و به دیگران اعلام می شود بسته به نوع سفر مواردی چون : حمل و نقل اصلی و محلی، بیمه مسئولیت مدنی، اقامت و شب مانی، وعده های غذایی، میان وعده ها، حق التدریس بخش عملی مدرسین و هزینه های مرتبط مدرس، اخذ مجوز های لازم و هزینه های مرتبط، هزینه ورودیها، حق الزحمه نماینده موسسه و هزینه های مرتبط با ایشان، امکانات و وسایل پشتیبانی، ماشین پشتیبان، تجهیزات فنی، راهنمای محلی، محیط بانان همراه و … در تعیین شهریه سفر موثر است.

 

جدول پیش بینی شهریه سفرها

 

مقدار روز سفر

پیش بینی شهریه سفر در سال 1402

سفرهای یک روزه

از حدود    200.000 تومان     الی   400.000

سفرهای 2   تا  2.5 روزه کمپی

از حدود   400.000 تومان      الی   800.000

سفرهای  2 تا  2.5 روزه با اقامت

از حدود   800.000 تومان     الی    1.200.000

سفرهای بیش از 2.5 روز

از حدود   1.200.000 تومان  به بالا

23) سفرهای دوره مطابق فرآیند زیر برگزار خواهد شد:

  • در هر سـفر 8 نفر از فراگیـران یک دوره ( 4 نفر تیم اجـرایی به همراه 4 نفر تیم محـتوایی ) به انتخـاب موسسه ، مسئولیت اجـرای سفر را برعهده خواهند داشت. شایـان ذکر است با توجه به تعداد سفرهای اصـلی و ظرفیت یک دوره هـر فراگیـر دست کم یـک بار فرصت حضـور را هم در تیـم اجـرایی و هم در تیـم محتـوایی خواهـد داشت.
  • قبل از سفر جلسه توجیهی مابین این 8 نفر، نماینده موسسه حاضر در سفر مدیر آموزش و مدیر موسسه برگزار خواهد شد.
  • در این جلسه برنامه سفر به تیم اجرایی ابلاغ و برنامه ریزی و تقسیم کار انجام خواهد شد.
  • در حین سـفر نماینده موسسـه برای اجرای سـفر توسط این تیم نظـارت خواهد داشت.
  • پس از انجام سفر بازخوردهای علمی، مهارتی و فنی سفر و بررسی شیوه اجرایی تیم 8 نفره مجری سفر از طرف موسسه ارائه خواهد شد.

توجه:  هدف از برگـزاری سـفرها با این شیوه توسعه دانـش و مهـارت تورگردانی به همراه تقویت مهارت های علمی و ارتباطی فردی و جمعی فراگیران است.

24) کلیه اطلاعات مربوط به منابع آموزشی، برنامه کلاس ها، برنامه آزمون های داخلی و هچنین برنامه سفرها و بازدید ها، اطلاعات مربوط به مصاحبه زبان، زمان آزمون جامع و … در سایت موسسه به آدرس www.atgolestan.com اطلاع رسانی می شود و مسئولیت کسب اطلاعات از این برنامه ها بر عهده فراگیران است و هر فراگیر می بایست به صورت روزانه نسبت به چک کردن سایت اقدام نماید. بدیهی است که مسئولان موسسه آوای طبیعت گلستان هیچگونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص نخواهند داشت.

25) این دوره به  صورت بین المللی و ملی ارائه می گردد و تنها تفاوت آن ها از ارائه دروس روحیات ملل و زبان تخصصی اکوتوریسم است. لازم به ذکر است که متقاضیان هر دوره در یک کلاس حضور خواهند داشت.

26) فراگیرانی که دوره ملی را می گذرانند پس از اخذ گواهینامه و قبولی در آزمون مصاحبه فنی، کارت تورلیدری ملی را دریافت خواهند نمود این افراد با این کارت می توانند فقط مجری تورهای داخلی باشند.

27) فراگیرانی که دوره بین المللی را می گذرانند پس از قبولی در آزمون مصاحبه زبان و اخذ گواهینامه و قبولی در آزمون مصاحبه فنی، کارت تورلیدری بین المللی را دریافت خواهند نمود. این افراد با این کارت می توانند علاوه بر اجرای تورهای داخلی مجری تورهای ورودی به کشور و خروجی از کشور هم باشند.

28) فراگیران جهت دریافت گواهی پایان دوره که از طرف دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري ارائه می شود باید:

  • دارای حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • آزمون های داخلی و آزمون جامع را با موفقیت به پایان رسانیده باشند.
  • نمره قبولی 12 را برای درس زبان تخصصی اکوتوریسم هم در آزمون داخلی و هم در آزمون جامع کسب کرده باشند ( ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی )
  • در آزمون مصاحبه زبان نمره قبولی ( حداقل 12 ) را کسب کرده باشند (ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی و سایر زبان ها)

توجه : متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی غیر انگلیسی زبان نیاز به نمره درس زبان تخصصی اکوتوریسم ( داخلی و جامع ) نخواهند داشت.

29) فراگیران متقاضی دریافت کارت تورلیدری باید:

  • گواهینامه پایان دوره خود را دریافت نموده باشند.
  • مشکل جسمی و حرکتی بارز (مصادیق معلولیت) نداشته باشند.
  • از فن بیان خوب و روابط عمومی مناسبی برخوردار باشند.
  • از آزمون مصاحبه فنی نمره قبولی اخذ نمایند.

توجه:   داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت از سربازی برای آقایان الـزامی است.

30) فراگیران جهت دریافت کارت تورلیدری بین المللی باید به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، عربی، چینی، ترکی استانبولی و … در سطح Advanced  مسلط باشند. این موضوع در آزمون مصاحبه زبان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

 

ج- امور ثبت نام 

  • فراگیران از امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط برخوردارند و این مورد با هماهنگی مدیر آموزش قابل انجام است . ارائه چک بانکی معتبر از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا ارائه سفته بانکی جزو شروط ثبت نام اقساطی می باشد.
  • تسویه مالی طبق شرایط اعلام شده از طرف مدیر آموزش موسسه به هنگام ثبت نام میبایست بطور کامل صورت پذیرد. منظور از تسویه مالی پرداخت کامل شهریه و یا پرداخت بخشی از شهریه بعنوان پیش ثبت نام بعلاوه ارائه چک های اقساط دوره و یا ارائه سفته بانکی ، قبل از شروع دوره است.

توجه :  پرداخت پیش قسط به هنگام ثبت نام حقی برای حضور فراگیر در دوره ایجاد نمی کند و حضور در دوره فقط با تسویه مالی  ( بند 2 – امور ثبت نام ) صورت پذیر خواهد بود.

  • فراگیران پس از ثبت نام و گذراندن دوره صرفا بمدت 2 سال نسبت به احراز نمرات قبولی در دروس و تکمیل پرونده جهت دریافت گواهینامه فرصت اقدام خواهند داشت. در غیر اینصورت پرونده آموزشی مسدود شده و فراگیر تجدید دوره خواهند شد.
  • درخواست انصراف از دوره باید بصورت کتبی و یا ذکر دلایل انصراف ارائه گردد .
  • جریمه انصراف از دوره مطابق جدول زیر محاسبه و از کل شهریه فراگیر کسر خواهد شد.

زمان انصراف

درصد جریمه

از ثبت نام تا 30 روز قبل از شروع دروه

0 درصد

از 29 تا 15 روز قبل از شروع دروه

30 در صد از کل شهریه دوره

از 14 تا 7 روز قبل از شروع دوره

50 در صد از کل شهریه دوره

از 6 تا 1 روز قبل از شروع دوره

80 در صد از کل شهریه دوره

از شروع دروه و پس از آن

100 شهریه دوره

  • پس از شروع دوره انصراف از دوره به هیچ عنوان پذیرفته نیست و امکان استرداد شهریه دوره وجود ندارد .
  • غیبت و عدم حضور در کلاس ها هیچ حقی را از جهت عودت شهریه ایجاد نمی نماید و مسئولیت آن به هر دلیلی برعهده فراگیر خواهد بود.

الف- امور آموزشـی

1) شما در دوره ی راهنمایان طبیعت گردی ثبت نام نموده اید، این دوره جزو دوره های کوتاه مدت و مهارت محور وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است و به فراگیرانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه ی رسمی پایان دوره تعلق خواهد گرفت.

2) متقاضیان حضور در این دوره فارغ از تمایل یا عدم تمایل به دریافت گواهینامه و کارت تورلیدری باید حائز شرایط عمومی زیر باشند:

  • دارا بودن شرایط عمومی براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمام

3) در طول این دوره سرفصل های تدوین شده به 2 صورت تئوری و عملی ( سفر و بازدید ) ارائه می شود.

4) مدت زمان برگزاری این دوره حدودا 6 ماه خواهد بود و کلاس های تئوری دوره 3 ساعته و 3 روز در هفته می باشد.

5) کلاس های تئوری راس ساعت اعلام شده آغاز می شود . لذا لازم است تا  10 دقیقه قبل از شروع ، آماده حضور در کلاس باشید .

6) حضور در کلاس برای بسیاری از مدرسان دوره به عنوان بخشی از نمره داخلی درس محسوب می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل جهت حضور در آزمون جامع، نسبت به برنامه ریزی دقیق برای حضور درکلاس اقدامات لازم را انجام دهید.

7) هر فراگیر تنها مجاز به غیبت موجه در حداکثر یک سوم زمان هر درس و در نتیجه یک سوم زمان کل دوره می باشد و لذا غیبت بیشتر، حذف درس ، تجدید دوره و پرداخت شهریه مجدد درس و دوره را در پی خواهد داشت .

8) درس های ارائه شده در طول دوره دارای آزمون داخلی هسـتند که این آزمون پس از اتمام هر درس برگزار خواهد شـد. زمان برگزاری آزمونها حداقل دو هفته زودتر اطلاع رسانی خواهد شد.

9) نمره نهایی هر درس برآیندی از نمره آزمون کتبی، حضور در کلاس تئوری، حضور در بازدید و یا سفر، میزان مشارکت فراگیر در کلاس، حضور در فعالیت ها و پروژه ها، بسته به مدرس درس می باشد.

10) حداقل نمره قبولی در آزمون داخلی هر درس (برای دروسـی که جزو آزمون جامـع نیسـتند) 12 می باشد و این نمره به صورت مستقیم در کارنامه پایان دوره داوطلب درج خواهد شد. بخاطر داشته باشید که نمره کمتر از 12 سبب عدم معرفی فراگیر جهت حضور در آزمون جامع خواهد شد.

11) حداقل نمره قبولی برای آزمون داخلی در سهای دارای آزمون جامع یعنی دروس : مبانی اکوتوریسـم، زمین شـناسی، پسـتانداران ایران، گیاهـان ایران، پرندگـان ایران، اقوام و عشـایر ایران و زبان تخصصی اکوتوریسم ( ویژه فراگیران متقاضی در یافت کارت تورلیدری بین المللی ) 10 می باشد، به شرطی که معدل نمره آزمون جامع و آزمون داخلی ( نمره ای که در کارنامه فراگیر درج خواهد شد ) کمتر از 12 نشود.

12) در صورت غیبت موجه فراگیر در آزمون داخلی، در انتهای دوره و با اعلام موسسه در روز و ساعت مشخص، آزمون ویژه غایـبین برگزار خواهد شد.

13) در صـورت غیبت غیرموجه فراگیر در آزمون داخلی، ( بند 12 ) با پرداخت شـهریه 000/250 هزار ریال برای هر آزمون انجام خواهد شد و چناچه فراگـیر در آزمون غایـبین هم حضور نـداشته باشد، آزمون مجـدد  با جریمه ای معادل 000/500 هزار ریال برای هر آزمون صورت خواهد پذیرفت.

توجه:  غیبت بیش از 2 بار هر فراگیر در آزمون غایبین به منزله ی انصـراف تلقی شده و موسسـه در قبال فراگیر تعهدی نخواهد داشت.

14) حداکثر تعداد غیبت در آزمون های داخـلی برای هر فراگیر در کل دوره تنها 3 آزمـون است .

15) کلاس های عملی و مهارتی ( بازدید ها و سفرها ) دوره عموما آخر هفته ها و یا در تعطیلات رسمی با صلاح دید مدرسان و موسسه در غالب برنامه های 1 تا 3 روزه برگزار خواهد شد .

16) هدف از اجرای سفرها و بازدید ها آموزش فراگیران است و پر واضح است که سفر های آموزشی به قصد تفریح و تفنن اجرا نمی شود .

17) سفرها و بازدیـد های دوره به دو دسته سفرها و بازدیـد های اصلـی( حضور در سفر الزامی است ) و اختیـاری تقسیم می شوند.

18) حضور در سفرهاي اصـلي به عنوان بخش مهـارتی دروس دوره الـزامی است و همانطوری که در بالا اشاره شد، بخشی از نمره آزمون داخلی است.

19) در صـورتی که فراگیر به هر دلیل موجـهی فرصت حضور در یک درس و یا سفر را به همراه دوره خود از دست بدهد، امکان حضور مجـدد در آن درس و یا آن سفر را با دوره های دیگر موسسـه، با هماهنگی مدیر آموزش، نهایتا تا 2 سال بعد شروع دوره خود خواهد داشت.

لیست سفرهای اصلی دوره

ردیف

عنوان درس – سفر

تعداد روز سفر

مقصد سفر

وضعیت اقامت

1

فنون استقرار در طبیعت و جهت یابی

2 روز

یکی از مناطق حفاظت شده

کمپ

2

آشنایی با ژئو توریسم و زمین گردشگری

1 روز

مناطق دارای جاذبه ی زمین گردشگری

ندارد

3

آشنایی با پرندگان و پرنده نگری

1 روز

جزیره آشوراده یا تالاب میانکاله

ندارد

4

آشنایی با پستانداران ایران

2 روز

پارک ملی گلستان

اقامتگاه بومگردی

5

آشنایی با گیاهان ایران

1 روز

باغ گیاه شناسی شصت کلا

ندارد

6

فنون و مهارت های تور گردانی

2 روز

ترکیبی – طبیعت و شهری

اقامتگاه بومگردی

7

آشنایی با نجوم و صور فلکی

2روز

کویر چاه جم شاهرود

اقامتگاه بومگردی

لیست بازدید های اصلی دوره

ردیف

عنوان درس – بازدید

تعداد روز بازدید

مقصد بازدید

1

آشنایی با دوزیستان و خزندگان

1 روز

یکی از مناطق حفاظت شده

2

اصول تفسیر میراث فرهنگی و طبیعی

1 روز

بازدید از یک موزه به انتخاب مدرس

3

آشنایی با نژادهای مختلف  اسب

1 روز

باشگاه پرورش اسب

20) سـفر های ارائه شـده در جدول زیر جزو سـفرهای اختیاری محسـوب می شـود و فراگیران در صورت تمایل می توانند با هماهنگی با موسسه و مدرس درس مربوطه، در سفر شرکت نمایند، منوط به اینکه 70 درصد از یک دوره خواهان حضور در این سفرها باشند. حضور در این سفرها می تواند علاوه بر ایجاد تجارب جدید، به پربار تر شدن دانش فراگیران منتج شود .

توجه :  شـایان ذکر است که برای  درس دوزیسـتان و خزندگان ( ردیف 1 از جدول بالا ) که جزو بازدید های اصـلی دوره محسوب می شود و با علم به فعالیت بیشتر و بارز این موجودات در 6 ماهه اول هر سال، فراگیران می توانند (در صورت درخواست حداقل 70درصد فراگیران یک دوره) سفر این درس را در این 6 ماه، جایگزین این درس نمایند.

لیست سفرهای اختیاری دوره

ردیف

عنوان درس- سفر

تعداد روز سفر

مقصد سفر

وضعیت اقامت

1

اقوام و عشایر ایران

2 الی 3 روز

حوزه زیست یکی از اقوام یا عشایر ایران

کمپ و اقامتگاه

2

کمک های اولیه امداد و نجات

1 روز

ندارد

کمک های اولیه امداد و نجات

21) حداقل تعداد نفرات لازم برای برگزاری یک سفر 25 نفر می باشد.

22) هر فراگیر می بایست جهت حضور در سفرها قوانین زیر را مطالعه و رعایت نماید:

  • امکان آوردن همراه در سـفرهای دوره وجود ندارد ( این مورد فقط برای سـفرهای اصـلی دوره است و شامل سفر های اختیاری نمی شود)
  • سـفرها از مبدا مشخص شده در برنامه سفر آغاز و در همان نقطه به اتمام می رسد.
  • سـفرها با وسیله نقلیه تهیه شده توسط موسسـه برگزار خواهند شد، لذا حضور در سفرها به صورت انفـرادی یا جمـع های دوستانه با خودرو شخصی یا هر وسیله دیگری ممـنوع است.
  • اضـافه شدن به سفر در بین راه و یا ترک سفر در بین راه اکیدا ممـنوع است.
  • احترام به عرف و قوانین جامعه محـلی ( اصل اول اکوتوریسم در سراسر جهان ) الـزامی است .
  • عکاسی از کودکان، خانم ها و آقایان یک منطقه، روستا و یا جامعه عشایری و یا هر فرد دیگری در هر مکانی بدون کسب اجازه از آن ها ممنـوع می باشد .
  • پوشش در سفرها می بایست کاملا مطابق با عرف و قوانین جمهموری اسلامی ایران باشد .
  • قراردادی بابت هر سفر مابین فراگیران و موسسه منعقد می شود بنابراین هیچ فراگیری بدون قرارداد در سفر شرکت نخواهد کرد.
  • شهریه شرکت در سفرها به صورت قیمت تمام شده برای هر سفر از سوی موسسه محاسبه و به دیگران اعلام می شود بسته به نوع سفر مواردی چون : حمل و نقل اصلی و محلی، بیمه مسئولیت مدنی، اقامت و شب مانی، وعده های غذایی، میان وعده ها، حق التدریس بخش عملی مدرسین و هزینه های مرتبط مدرس، اخذ مجوز های لازم و هزینه های مرتبط، هزینه ورودیها، حق الزحمه نماینده موسسه و هزینه های مرتبط با ایشان، امکانات و وسایل پشتیبانی، ماشین پشتیبان، تجهیزات فنی، راهنمای محلی، محیط بانان همراه و … در تعیین شهریه سفر موثر است.

جدول پیش بینی شهریه سفرها

مقدار روز سفر

پیش بینی شهریه سفر در سال 1402

سفرهای یک روزه

از حدود    000/200 تومان     الی   000/400

سفرهای 2   تا  2.5 روزه کمپی

از حدود   000/400 تومان      الی   000/800

سفرهای  2 تا  2.5 روزه با اقامت

از حدود   000/800 تومان     الی    000/200/1

سفرهای بیش از 2.5 روز

از حدود   000/200/1 تومان  به بالا

23) سفرهای دوره مطابق فرآیند زیر برگزار خواهد شد:

  • در هر سـفر 8 نفر از فراگیـران یک دوره ( 4 نفر تیم اجـرایی به همراه 4 نفر تیم محـتوایی ) به انتخـاب موسسه ، مسئولیت اجـرای سفر را برعهده خواهند داشت. شایـان ذکر است با توجه به تعداد سفرهای اصـلی و ظرفیت یک دوره هـر فراگیـر دست کم یـک بار فرصت حضـور را هم در تیـم اجـرایی و هم در تیـم محتـوایی خواهـد داشت.
  • قبل از سفر جلسه توجیهی مابین این 8 نفر، نماینده موسسه حاضر در سفر مدیر آموزش و مدیر موسسه برگزار خواهد شد.
  • در این جلسه برنامه سفر به تیم اجرایی ابلاغ و برنامه ریزی و تقسیم کار انجام خواهد شد.
  • در حین سـفر نماینده موسسـه برای اجرای سـفر توسط این تیم نظـارت خواهد داشت.
  • پس از انجام سفر بازخوردهای علمی، مهارتی و فنی سفر و بررسی شیوه اجرایی تیم 8 نفره مجری سفر از طرف موسسه ارائه خواهد شد.

توجه:  هدف از برگـزاری سـفرها با این شیوه توسعه دانـش و مهـارت تورگردانی به همراه تقویت مهارت های علمی و ارتباطی فردی و جمعی فراگیران است.

24) کلیه اطلاعات مربوط به منابع آموزشی، برنامه کلاس ها، برنامه آزمون های داخلی و هچنین برنامه سفرها و بازدید ها، اطلاعات مربوط به مصاحبه زبان، زمان آزمون جامع و … در سایت موسسه به آدرس www.atgolestan.com اطلاع رسانی می شود و مسئولیت کسب اطلاعات از این برنامه ها بر عهده فراگیران است و هر فراگیر می بایست به صورت روزانه نسبت به چک کردن سایت اقدام نماید. بدیهی است که مسئولان موسسه آوای طبیعت گلستان هیچگونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص نخواهند داشت.

25) این دوره به  صورت بین المللی و ملی ارائه می گردد و تنها تفاوت آن ها از ارائه دروس روحیات ملل و زبان تخصصی اکوتوریسم است. لازم به ذکر است که متقاضیان هر دوره در یک کلاس حضور خواهند داشت.

26) فراگیرانی که دوره ملی را می گذرانند پس از اخذ گواهینامه و قبولی در آزمون مصاحبه فنی، کارت تورلیدری ملی را دریافت خواهند نمود این افراد با این کارت می توانند فقط مجری تورهای داخلی باشند.

27) فراگیرانی که دوره بین المللی را می گذرانند پس از قبولی در آزمون مصاحبه زبان و اخذ گواهینامه و قبولی در آزمون مصاحبه فنی، کارت تورلیدری بین المللی را دریافت خواهند نمود. این افراد با این کارت می توانند علاوه بر اجرای تورهای داخلی مجری تورهای ورودی به کشور و خروجی از کشور هم باشند.

28) فراگیران جهت دریافت گواهی پایان دوره که از طرف دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري ارائه می شود باید:

  • دارای حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • آزمون های داخلی و آزمون جامع را با موفقیت به پایان رسانیده باشند.
  • نمره قبولی 12 را برای درس زبان تخصصی اکوتوریسم هم در آزمون داخلی و هم در آزمون جامع کسب کرده باشند ( ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی )
  • در آزمون مصاحبه زبان نمره قبولی ( حداقل 12 ) را کسب کرده باشند (ویژه متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی انگلیسی و سایر زبان ها)

توجه : متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی غیر انگلیسی زبان نیاز به نمره درس زبان تخصصی اکوتوریسم ( داخلی و جامع ) نخواهند داشت.

29) فراگیران متقاضی دریافت کارت تورلیدری باید:

  • گواهینامه پایان دوره خود را دریافت نموده باشند.
  • مشکل جسمی و حرکتی بارز (مصادیق معلولیت) نداشته باشند.
  • از فن بیان خوب و روابط عمومی مناسبی برخوردار باشند.
  • از آزمون مصاحبه فنی نمره قبولی اخذ نمایند.

توجه:   داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت از سربازی برای آقایان الـزامی است.

30) فراگیران جهت دریافت کارت تورلیدری بین المللی باید به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، عربی، چینی، ترکی استانبولی و … در سطح Advanced  مسلط باشند. این موضوع در آزمون مصاحبه زبان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

ج- امور ثبت نام 

  • فراگیران از امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط برخوردارند و این مورد با هماهنگی مدیر آموزش قابل انجام است . ارائه چک بانکی معتبر از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا ارائه سفته بانکی جزو شروط ثبت نام اقساطی می باشد.
  • تسویه مالی طبق شرایط اعلام شده از طرف مدیر آموزش موسسه به هنگام ثبت نام میبایست بطور کامل صورت پذیرد. منظور از تسویه مالی پرداخت کامل شهریه و یا پرداخت بخشی از شهریه بعنوان پیش ثبت نام بعلاوه ارائه چک های اقساط دوره و یا ارائه سفته بانکی ، قبل از شروع دوره است.

توجه :  پرداخت پیش قسط به هنگام ثبت نام حقی برای حضور فراگیر در دوره ایجاد نمی کند و حضور در دوره فقط با تسویه مالی  ( بند 2 – امور ثبت نام ) صورت پذیر خواهد بود.

  • فراگیران پس از ثبت نام و گذراندن دوره صرفا بمدت 2 سال نسبت به احراز نمرات قبولی در دروس و تکمیل پرونده جهت دریافت گواهینامه فرصت اقدام خواهند داشت. در غیر اینصورت پرونده آموزشی مسدود شده و فراگیر تجدید دوره خواهند شد.
  • درخواست انصراف از دوره باید بصورت کتبی و یا ذکر دلایل انصراف ارائه گردد .
  • جریمه انصراف از دوره مطابق جدول زیر محاسبه و از کل شهریه فراگیر کسر خواهد شد.

زمان انصراف

درصد جریمه

از ثبت نام تا 30 روز قبل از شروع دروه

0 درصد

از 29 تا 15 روز قبل از شروع دروه

30 در صد از کل شهریه دوره

از 14 تا 7 روز قبل از شروع دوره

50 در صد از کل شهریه دوره

از 6 تا 1 روز قبل از شروع دوره

80 در صد از کل شهریه دوره

از شروع دروه و پس از آن

100 شهریه دوره

  • پس از شروع دوره انصراف از دوره به هیچ عنوان پذیرفته نیست و امکان استرداد شهریه دوره وجود ندارد .
  • غیبت و عدم حضور در کلاس ها هیچ حقی را از جهت عودت شهریه ایجاد نمی نماید و مسئولیت آن به هر دلیلی برعهده فراگیر خواهد بود.

آئین نامه ثبت نام در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری

الف- امور آموزشی

1) شما در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری  گردی ثبت نام نموده اید، این دوره جزو دوره های کوتاه مدت و مهارت محور وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است و به فراگیرانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه ی رسمی پایان دوره تعلق خواهد گرفت .

2) متقاضیان حضور دراین دوره فارغ از تمایل یا عدم تمایل به دریافت گواهینامه باید حائز شرایط عمومی زیر باشند:

  • دارا بودن شرایط عمومی براساس قوانی و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمام

3) در طول این دوره سرفصل های تدوین شده به دو صورت تئوری و عملی (  بازدید ) ارائه می شود.

4) مدت زمان برگزاری این دوره حدودا 4 ماه خواهد بود و کلاس های تئوری دوره 6 ساعته و دو روز در هفته می باشد.

5) کلاس های تئوری راس ساعت اعلام شده آغاز می شود. لذا لازم است تا  20 دقیقه قبل از شروع، آماده حضور در کلاس باشید.

6) حضور در کلاس برای بسیاری از مدرسان دوره بعنوان بخشی از نمره داخلی درس محسوب می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل جهت حضور در آزمون جامع، نسبت به برنامه ریزی دقیق برای حضور درکلاس اقدامات لازم را انجام دهید.

7) هر فراگیر تنها مجاز به غیبت موجه در حداکثر یک سوم زمان هر درس و در نتیجه یک سوم زمان کل دوره می باشد و لذا غیـبت بیشتر، حـذف درس، تجـدید دوره و پرداخت شـهریه مجدد درس و دوره را در پی خـواهد داشت.

8) درس های ارائه شده در طـول دوره دارای آزمون داخلـی هستند که این آزمون پس از اتـمام هر درس برگزار خواهد شد . زمان برگـزاری آزمونهـا حداقل دو هفته زودتر اطـلاع رسانی خواهـد شد.

9) نمره نهـایی هر درس برآیندی از نـمره آزمون کتـبی، حضور در کـلاس تئوری، حضور در بازدید، میـزان مشارکت فراگیر در کـلاس، حضور در فعـالیت ها و پروژه هـا، بسته به مدرس درس می باشد.

10) حداقل نمره قبولی در آرمون داخلی هر درس ( برای دروسی که جزو آزمون جامع نیستند ) 12 می باشد و این نمره به صورت مستقیم در کارنـامه پایان دوره داوطلب درج خواهد شد . بخاطر داشته باشید که نمره کمتر از 12 سبب عدم معرفی فراگیر جهت حضور در آزمون جامـع خواهد شد .

11) حداقـل نمره قبولـی برای آزمون داخلـی درسهای دارای آزمون جامـع یعنی دروس : مدیریت و نظارت بر بخش پذیرش، مدیریت و نظارت بر بخش خانه داری ، مدیریت و نظارت بر بخش پذیرایی، مدیریت و کیفیت رضایت مشتریان، مدیریت و سرپرستی در تاسیسات گردشگری، قوانین و مقررات و ضوایط تاسیسات گردشگری، مهارت های فردی و ارتباطی، بازاریابی و تبلیغات، شناخت صنعت گردشگری  10 می باشد، به شرطی که معدل نمره آزمون جامـع و آزمون داخلـی ( نمره ای که در کارنامه فراگیر درج خواهد شد ) کمتر از 12 نشود.

12) در صورت غیـبت موجه فراگیر در آزمون داخلـی، در انتهای دوره و با اعـلام موسسه در روز و ساعت مشخص، آزمون ویژه غایـبین برگـزار خواهـد شد .

13) در صورت غیـبت غیر موجه فراگیر درآزمون داخلـی ( بند 12 ) با پرداخت شهریه 250.000 هزار ریال برای هر آزمـون انجام خواهد شد و چناچه فراگیر در آزمون غایـبین هم حضور نـداشته باشد ، آزمون مجـدد با جریـمه ای معادل 500.000 هزار ریـال برای هر آزمـون صورت خـواهد پذیرفت.

توجه:  غیـبت بیش از 2 بار هر فراگیر در آزمـون غایـبین به منزله ی انـصراف تلقـی شده و موسسه در قبـال فراگیر تعـهدی نـخواهد داشت.

14) حداکثـر تعداد غیبت در آزمون های داخلـی برای هر فراگیـر در کل دوره تنـها 3 آزمـون است .

15) کلاس های عملی و مهارتی (بازدید ها) دوره عموما آخر هفته ها و یا در تعطیلات رسمی با صلاح دید مدرسان و موسسه در غالب برنامه های 1 روزه برگزار خواهد شد .

16) هدف از اجرای بازدید ها آموزش فراگیران است و پر واضح است که بازدید های  آموزشی به قصد تفریح و تفنن اجرا نمی شود.

17) حـضور فراگیران در بازدید های اصلی الـزامی است.

18) حـضور در بازدیدها بعنوان بخش مهارتـی دروس دوره الـزامی است و همانطوری که در بالا اشاره شد، بخشی از نمره آزمون داخلی است .

19) در صورتی که فراگیر به هر دلیل موجهی فرصت حضور در یک درس و یا بازدید را به همراه دوره خود از دست بدهد، امکان حضور مجدد در آن درس و یا آن بازدید را با دوره های دیگر موسسه، با هماهنگی مدیر آموزش ، نهایتا تا 2 سال بعد شروع دوره خود خواهد داشت .

لیست بازدید های اصلی دوره

ردیف

عنوان درس – بازدید

تعداد روز بازدید

مقصد بازدید

1

مدیریت و نظارت بر بخش پذیرایی( غذا و نوشیدنی )

1 روز

بازدید از یک رستوران به انتخاب مدرس

2

مدیریت و نظارت بر بخش خانه داری

1 روز

بازدید از یک هتل به انتخاب مدرس

3

مدیریت و نظارت بر بخش پذیرش

1 روز

بازدید از یک هتل به انتخاب مدرس

20) حداقل تعداد نفرات لازم برای برگزاری یک بازدید 25 نفر می باشد.

21) هر فراگیر می بایست جهت حضور در بازدید ها  قوانین زیر را مطالعه ورعایت نماید:

  • امکان آوردن همراه در بازدید ها دوره وجود ندارد.
  • بازدید ها از مبدا مشخص شده در برنامه بازدید ها  آغاز و در همان نقطه به اتمام می رسد.
  • بازدید ها به صورت انفرادی یا جمع های دوستانه با خودرو شخصی یا هر وسیله دیگری امکان پذیر است.
  • پوشش در سفرها می بایست کاملا مطابق با عرف و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

توجه:  هدف از برگزاری بازدید ها  با این شیوه توسعه دانش و مهارت فعالیت در تاسیسات گردشگری بهمراه تقویت مهارت های علمی و ارتباطی فردی و جمعی فراگیران است.

22) کلیه اطلاعات مربوط به منابع آموزشـی، برنامه کـلاس ها، برنامه آزمـون های داخلی، اطلاعات مربوط به مـصاحبه زبان، زمان آزمون جامـع و … در سایت موسسه به آدرس www.atgolestan.com اطـلاع رسانی می شود و مسئولیت کسب اطـلاعات از این برنامـه ها بر عـهده فراگیران است و هر فراگیر می بایست به صورت روزانـه نسبت به چک کردن سایت اقدام نـماید. بدیهی است که مسئولان موسسه آوای طبیعت گلستان هیچـگونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص نـخواهند داشت.

23) فراگیران جهت دریافت گواهی پایان دوره که از طرف دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگی و صنایع دستی ارائه می شود، باید:

  • دارای حداقل مدرک دیپلم مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باشند.
  • آزمون های داخلی و آزمون جامع را با موفقیت به پایان رسانیده باشند.
  • نمره قبولی 10 را در آزمون داخلی و هم در آزمون جامع کسب کرده باشند .

ب- امور ثبت نام 

  • فراگیران از امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط برخوردارند و این مورد با هماهنگی مدیر آموزش قابل انجام است . ارائه چک بانکی معتبر از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا ارائه سفته بانکی جزو شروط ثبت نام اقساطی می باشد.
  • تسویه مالی طبق شرایط اعلام شده از طرف مدیر آموزش موسسه به هنگام ثبت نام میبایست بطور کامل صورت پذیرد. منظور از تسویه مالی پرداخت کامل شهریه و یا پرداخت بخشی از شهریه بعنوان پیش ثبت نام بعلاوه ارائه چک های اقساط دوره و یا ارائه سفته بانکی ، قبل از شروع دوره است .
  • فراگیران پس از ثبت نام و گذراندن دوره صرفا بمدت 2 سال نسبت به احراز نمرات قبولی در دروس و تکمیل پرونده جهت دریافت گواهینامه فرصت اقدام خواهند داشت. در غیر اینصورت پرونده آموزشی مسدود شده و فراگیر تجدید دوره خواهند شد.
  • درخواست انصراف از دوره باید بصورت کتبی و یا ذکر دلایل انصراف ارائه گردد .
  • جریمه انصراف از دوره مطابق جدول زیر محاسبه و از کل شهریه فراگیر کسر خواهد شد.

زمان انصراف

درصد جریمه

از ثبت نام تا 30 روز قبل از شروع دروه

0 درصد

از 29 تا 15 روز قبل از شروع دروه

30 در صد از کل شهریه دوره

از 14 تا 7 روز قبل از شروع دوره

50 در صد از کل شهریه دوره

از 6 تا 1 روز قبل از شروع دوره

80 در صد از کل شهریه دوره

از شروع دروه و پس از آن

100 شهریه دوره

 

  • پس از شروع دوره انصراف از دوره به هیچ عنوان پذیرفته نیست و امکان استرداد شهریه دوره وجود ندارد .
  • غیبت و عدم حضور در کـلاس ها هیچ حقی را از جهت عودت شهریه ایجاد نمی نماید و مسئولیت آن به هر دلیلی برعهده فراگیر خواهد بود.

عشق به ایران و تاریخ و فرهنگ کم نظیرش دستمایه حضور شما در این دوره است . بنابراین با علاقه خالصانه برای رشد خود و آینده کشورمان قدم برداشته و به خاطر بسپارید که ” ایران برای ماست ” .

از همراهی مسئولانه شما سپاسگزاریم

همواره شاد و سلامت باشید

با احترام

آئین نامه ثبت نام در دوره مدیر فنی بند ب

الف- امور آموزشی

1) شما در دوره ی مديرفني بند ب ثبت نام نموده اید، این دوره جزو دوره های کوتاه مدت و مهارت محور وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به فراگیرانی که این دوره را با موفقیت سپـری نمایند، گواهیـنامه ی رسمـی پایان دوره تعلق خواهد گرفت .

2) متقاضیان حضور دراین دوره فـارغ از تمایل یا عـدم تمایل به دریافت گواهیـنامه باید حائـز شرایط عمـومی زیر باشند:

  • دارا بودن شرایط عمـومی براساس قوانیـن و مقـررات جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمـام

3) در طول این دوره سرفصـل های تدوین شده به دو صورت تئـوری و عمـلی ( سفر و بازدید ) ارائه می شود.

4) مدت زمان برگـزاری این دوره حدودا 6 مـاه خواهد بود و کـلاس های تئوری دوره 3 ساعته و 3 روز در هفتـه می باشد.

5) کلاس های تئوری راس ساعت اعلام شده آغاز می شود. لذا لازم است تا  10 دقیقه قبل از شروع، آماده حضور در کلاس باشید.

6) حضور در کلاس برای بسیاری از مدرسان دوره بعنوان بخشی از نمره داخلی درس محسوب می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل جهت حضور در آزمون جامع، نسبت به برنامه ریزی دقیق برای حضور درکلاس اقدامات لازم را انجام دهید.

7) هر فراگیر تنها مجاز به غیبت موجه در حداکثر یک سوم زمان هر درس و در نتیجه یک سوم زمان کل دوره می باشد و لذا غیـبت بیشتر، حـذف درس، تجـدید دوره و پرداخت شـهریه مجدد درس و دوره را در پی خـواهد داشت.

8) درس های ارائه شده در طـول دوره دارای آزمون داخلـی هستند که این آزمون پس از اتـمام هر درس برگزار خواهد شد . زمان برگـزاری آزمونهـا حداقل دو هفته زودتر اطـلاع رسانی خواهـد شد.

9) نمره نهـایی هر درس برآیندی از نـمره آزمون کتـبی، حضور در کـلاس تئوری، حضور در بازدید و یا سـفر، میـزان مشارکت فراگیر در کـلاس، حضور در فعـالیت ها و پروژه هـا، بسته به مدرس درس می باشد.

10) حداقـل نمره قبولی در آزمون داخلـی هر درس ( برای دروسی که جزو آزمون جامع نیستند ) 12 می بـاشد و این نمره به صورت مستقیـم در کارنامه پایـان دوره داوطـلب درج خواهـد شد . بخاطـر داشته باشـید که نمره کمـتر از 12 سبب عدم معرفـی فراگیر جهت حضـور در آزمون جامـع خواهد شد .

11) حداقـل نمره قبولی برای آزمون داخلـی درسهای دارای آزمون جامـع یعنی دروس : شناسایی مسیرهای گردشگری، قوانین و مقررات جهانگردی و هتلداری، برنامه ریزی و سرپرستی گشت ها، شناخت صنعت گردشگری، بازاریابی گردشگری و زبان تخصصی، نمره 10 می باشد، به شرطی که معدل نمره آزمون جامـع و آزمون داخلـی ( نمره ای که در کارنامه فراگیر درج خواهد شد ) کمتر از 12 نشود.

12) در صورت غیـبت موجه فراگیر در آزمون داخلـی، در انتهای دوره و با اعـلام موسسه در روز و ساعت مشخص، آزمون ویژه غایـبین برگـزار خواهـد شد .

13) در صورت غیـبت غیر موجه فراگیر درآزمون داخلـی ( بند 12 ) با پرداخت شهریه 250.000 هزار ریال برای هر آزمـون انجام خواهد شد و چناچه فراگیر در آزمون غایـبین هم حضور نـداشته باشد، آزمون مجـدد با جریـمه ای معادل 500.000 هزار ریـال برای هر آزمـون صورت خـواهد پذیرفت.

توجه:  غیـبت بیش از 2 بار هر فراگیر در آزمـون غایـبین به منزله ی انـصراف تلقـی شده و موسسه در قبـال فراگیر تعـهدی نـخواهد داشت.

14) حداکثـر تعداد غیبت در آزمون های داخلـی برای هر فراگیـر در کل دوره تنـها 3 آزمـون است.

15) در صورتی که فراگیر به هر دلیل موجهی فرصت حضـور در یک درس را به همـراه دوره خود از دست بـدهد، امـکان حضـور مجـدد در آن درس را با دوره های دیـگر موسسه، با هـماهنگی مدیرآموزش، نهـایتا تا 2 سال بعد شـروع دوره خود خـواهد داشت .

16) کلیه اطلاعات مربوط به منابع آموزشـی، برنامه کـلاس ها، برنامه آزمـون های داخلی، اطلاعات مربوط به مـصاحبه زبان، زمان آزمون جامـع و … در سایت موسسه به آدرس www.atgolestan.com اطـلاع رسانی می شود و مسئولیت کسب اطـلاعات از این برنامـه ها بر عـهده فراگیران است و هر فراگیر می بایست به صورت روزانـه نسبت به چک کردن سایت اقدام نـماید. بدیهی است که مسئولان موسسه آوای طبیعت گلستان هیچـگونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص نـخواهند داشت.

17) فراگیران جهت دریافت گواهی پایان دوره که از طرف دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی ارائه می شود، بـاید:

  • دارای حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باشند.
  • آزمون های داخلـی و آزمون جامـع را با موفقیت به پایان رسانیده باشند.
  • نمره قبولی 12 را برای درس زبـان تخصصی هم در آزمون داخلـی و هم در آزمون جامـع و هم مصـاحبه زبان کسب کرده بـاشند.
  • در آزمون مصـاحبه زبان نمره قبولـی ( حداقل 12 ) را کسب کرده بـاشند.

18) فراگیران جهت دریافت گواهیـنامه مدیر فنی بند ب باید آزمـون مصاحبه زبـان  انگلیسـی را در سطح Advanced مسلط باـند. این موضـوع در آزمـون مصاحبه زبـان مورد سنجش قرار خـواهد گرفت.

ب – امور ثبت نام 

  • فراگیران از امکان پرداخت شهریه دوره به صورت اقساط برخوردارند و این مورد با هماهنگی مدیر آموزش قابل انجام است . ارائه چک بانکی معتبر از بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا ارائه سفته بانکی جزو شروط ثبت نام اقساطی می باشد.
  • تسویه مالـی طبق شرایط اعـلام شده از طرف مدیر آمـوزش موسسـه به هنگام ثبت نام میبایست بطور کامـل صورت پذیرد. منظور از تسویه مالـی پرداخت کامل شـهریه و یا پرداخت بخشی از شـهریه بعنوان پیـش ثبت نام به عـلاوه ارائه چک های اقسـاط دوره و یا ارائه سفته بانکـی، قبل از شـروع دوره است.
  • فراگیران پس از ثبت نام و گذراندن دوره صرفا بمدت 2 سال نسبت به احراز نمرات قبولی در دروس و تکمیل پرونده جهت دریافت گواهینامه فرصت اقدام خواهند داشت. در غیر اینصورت پرونده آموزشی مسدود شده و فراگیر تجدید دوره خواهند شد.
  • درخواست انصراف از دوره باید بصورت کتبی و یا ذکر دلایل انصراف ارائه گردد.
  • جریمه انصراف از دوره مطابق جدول زیر محاسبه و از کل شهریه فراگیر کسر خواهد شد.

زمان انصراف

درصد جریمه

از ثبت نام تا 30 روز قبل از شروع دوره

0 درصد

از 29 تا 15 روز قبل از شروع دوره

30 در صد از کل شهریه دوره

از 14 تا 7 روز قبل از شروع دوره

50 در صد از کل شهریه دوره

از 6 تا 1 روز قبل از شروع دوره

80 در صد از کل شهریه دوره

از شروع دوره و پس از آن

100 شهریه دوره

 

  • پس از شـروع دوره انـصراف از دوره به هیـچ عنوان پذیرفته نـیست و امکان استـرداد شهریه دوره وجود نـدارد .
  • غیـبت و عدم حضـور در کـلاس ها هیچ حقی را از جهت عودت شهریه ایجاد نمی نماید و مسئولیت آن به هر دلیلی برعهده فراگیر خواهد بود.

عشق به ایران و تاریخ و فرهنگ کم نظیرش دستمایه حضور شما در این دوره است . بنابراین با عـلاقه خالـصانه برای رشد خود و آینده کشورمان قدم برداشته و به خاطر بـسپارید که ” ایـران برای مـاست ” .

از همراهی مسئولانه شما سپاسگزاریم

همواره شاد و سلامت باشید

با احترام

لطفا تعهد نامه زیر را دانلود کنید، آن را تکمیل و امضا کنید. سپس به یکی از طرق زیر برای ما ارسال نمایید:

  • واتس اپ و تلگرام یا ایتا به شماره : 09118738812
  • ایمیل: atgolestan@yahoo.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
حساب کاربری من