مقالات

معرفی ۱۰ مقصد طبیعت گردی استان گلستان + عکس

مقاصد طبیعت گردی گلستان
  • استان گلستان، مانند نامش، بهشت مقاصد طبیعت گردی ایران است. آب‌وهوای متنوع در بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان، این استان را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران، در همه ایام سال تبدیل کرده است. برای مثال، در فصل زمستان، جبهه شرقی گلستان با آب‌وهوایی معتدل و دشت‌های سرسبز، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند و در تابستان، بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان در نیمه غربی استان، میزبان طبیعت گردان است.

    طبیعت گرگان

    بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان

    روستای زیارت، تالاب گمیشان، جنگل النگدره، جزیره آشوراده، ترکمن صحرا، جنگل ناهارخوران گرگان، منطقه جهان نما، آبشار شیرآباد، برخی از بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان هستند که هرساله خانه و پاتوق گردشگران و طبیعت گردان می‌شود.
    1. روستای زیارت
    2. جنگل النگدره
    3. منطقه جهان نما
    4. جزیره آشوراده
    5. پارک جنگلی قرق
    6. گل فشان نفتلیجه
    7. ترکمن صحرا
    8. چشمه گل رامیان
    9. تالاب گمیشان
    10. آبشار شیرآباد

    شما برای طبیعت گردی در گلستان، کدام مقصد را انتخاب می‌کنید؟ آیا بهترین ییلاقات گلستان یا جاهای دیدنی گلستان در بندرترکمن را می‌شناسید؟ در اینجا با ۱۰ مورد از بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان آشنا خواهید شد.

     

    میخوای مدرک تورلیدری طبیعت گردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی راهنمای طبیعت گردی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    روستای زیارت، فرصت تماشای چشم‌اندازی بی‌نظیر

    روستای زیارت، از روستاهای دیدنی گلستان است که در نزدیکی گرگان، در جاده‌ای جنگلی واقع شده است. آب‌وهوای خنک و منظره زیبای زیارت، این روستا را در گروه بهترین ییلاقات گلستان قرار داده و گردشگران بسیاری برای اقامت در خانه‌های قدیمی، اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان، لذت بردن از طبیعت و آشنایی با مردم مهمان‌نواز، این روستا را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، روستای زیارت از بهترین مقاصد طبیعت گردی برای کوهنوردان یا افرادی است که می‌خواهند یک آخر هفته آرام را در جایی دور از شهر و شلوغی‌ها بگذرانند.

    روستای زیارت گرگان

    جنگل النگدره، زیبایی بی‌بدیع در تمام فصول

    وقتی صحبت از جاهای دیدنی جنگلی گلستان می‌شود، بدون شک جنگل النگدره از اولین مقاصدی است که به ذهن هر کسی خطور می‌کند. جنگل النگدره، یکی از جاهای دیدنی گلستان در پاییز و از پارک‌های چهار فصل این استان است که در هر زمان سال زیباست؛ چه زمان شکوفه‌های بهاری اردیبهشت باشد و چه زمان برگ‌ریزان پاییزی. جنگل النگدره، در بخش جنوب غربی شهر گرگان و در نزدیکی پارک معروف ناهارخوران جا خوش کرده است. این جنگل، با درختان سربه‌فلک کشیده، رودخانه‌ای زلال و آب‌وهوای خنک و دلچسبی که دارد، در لیست بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان دیده می‌شود.

    جنگل النگدره

    منطقه جهان نما، ییلاقی خوش آب‌وهوای کردکوی

    اگر به‌دنبال منطقه ییلاقی در گلستان می‌گردید که در همه ایام سال بتوانید به آن سفر کنید، منطقه جهان نما بهترین گزینه خواهد بود. جهان نما، از بهترین ییلاقات گلستان است که با آب‌وهوایی خنک و منظره‌ای چشم‌نواز، توجه گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری را به خود جلب کرده است. این ییلاق خوش آب‌وهوا که بسیاری به آن بام گلستان می‌گویند، نه‌تنها در بهار و تابستان جذاب است، بلکه از جاهای دیدنی گلستان در پاییز و زمستان هم به شمار می‌آید.

    منطقه حهان نما

    جزیره آشوراده، تنها جزیره دریای کاسپین

    آشوراده، از جاهای دیدنی گلستان در بندرترکمن و بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان است که می‌توانید آن را در مرکز شبه جزیره میانکاله پیدا کنید. این جزیره، سال‌هاست که در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر از نقاط دور و نزدیک است؛ به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان سفر، از این منطقه به عنوان یکی از جاهای دیدنی گلستان در زمستان و مقصدی ایده‌آل، برای پرنده‌نگری و عکاسی از حیات وحش نام می‌برند. اسکله‌های چوبی، قوهای سفید، پرستوی دریایی، فلامینگو و قلعه مثلثی روس‌ها که تنها یادگار دوران اشغال جزیره توسط روس‌هاست، از جاذبه‌های دیدنی این جزیره به حساب می‌آید.

    آشوراده

    پارک جنگلی قرق، از جاهای دیدنی جنگلی گلستان

    یکی از جاهای دیدنی گلستان در تابستان، پارک جنگلی قرق است. با سفر به این پارک، می‌توانید هم در شهربازی آن وقت بگذرانید و هم از گوزن‌های قرمز، عکاسی کنید. این پارک در نزدیکی گرگان واقع شده و باغ‌وحش، شهربازی، رستوران و دیگر امکانات رفاهی، آن را به مکانی ایده‌آل برای گردش و تفریح خانواده‌ها و کودکان تبدیل کرده است.

    جنگل قرق

    گل فشان نفتلیجه، پدیده منحصربه‌فرد زمین‌شناسی

    حفره‌ای بزرگ را روی کوه تصور کنید که به‌جای فوران‌های آتش‌فشانی، از آن گِل به بیرون می‌ریزد. گِل فشان نفتلیجه، در گمیشان بندر ترکمن واقع شده و از بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان به شمار می‌آید. این گِل فشان، در میان مردم محلی و مسافران، به گِلفشان گمیشان نیز معروف است و از دهانه صورتی رنگ آن، آب شور به همراه گِل رس و گاز با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود. گل‌های این گل فشان، برای درمان دردهای مفاصل و ستون فقرات، بیماری‌های عصبی و انقباضات عضلانی مفید است.

    گل فشان نفتلیجه

    ترکمن صحرا، مقصد همیشگی طبیعت گردان

    ترکمن صحرا را می‌توان از جمله معروف‌ترین و بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان دانست. این منطقه، جلگه‌ای حاصلخیز با تپه‌های ماهوری سرسبز و رودهای پر آب است که مناطقی مانند بندر ترکمن، گنبد کاووس، آق قلا، کلاله، مراوه تپه، نگین شهر و داشلی برون را دربر می‌گیرد. به ترکمن صحرا که برسید، مقبره و قبرستان خالد نبی بر بلندای «کوه خدا» خودنمایی می‌کند و بسیاری از گردشگران برای بازدید از قبرستان سنگی معروف آن با شکل و شمایل عجیبش، در فصل بهار، راهی این منطقه می‌شوند.

    ترکمن صحرا

    چشمه گل رامیان، عمیق‌ترین چشمه آب سرد ایران

    یکی دیگر از مقاصد طبیعت گردی گلستان در بهار، چشمه گل رامیان در شهر رامیان و دامنه کوه پنهان‌خانه است. این دریاچه، با ۸۰ متر عمق، به عنوان عمیق‌ترین دریاچه آب سرد ایران شناخته می‌شود و از بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این چشمه بیضی‌شکل، به رنگ کبود است و در گذشته، به نام‌های «کبود استخر»، «دالان بهشت» و «پلنگ سره» نیز شناخته می‌شد. توجه داشته باشید که شنا کردن در چشمه گل رامیان، ممنوع است و احتمال غرق شدن، حتی برای شناگران حرفه‌ای هم وجود دارد.

    چشمه گل رامیان

    تالاب گمیشان، خانه قوهای فریادکش

    تالاب گمیشان از دیگر جاهای دیدنی گلستان در بندر ترکمن است که برای سال‌های طولانی، میزبان گونه‌های مختلف جانوری مانند فلامینگوها و قوهای فریادکش بوده است. گمیشان، به تالاب صورتی ایران نیز معروف است و با ۱۷ هزار هکتار مساحت و ۱.۵ متر عمق، جزو وسیع‌ترین تالاب‌های جهان به شمار می‌آید. جالب است بدانید که این تالاب تا داخل خاک کشور ترکمنستان نیز ادامه دارد. اگر به‌دنبال مقاصد طبیعت گردی گلستان در زمستان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از آبان ماه تا اواخر اسفند که فصل مهاجرت پرندگان است، به این تالاب سفر کنید.

    تالاب گمیشان

    آبشار شیرآباد، حس خنکی در تابستان

    آبشار شیرآباد، در روستایی به همین نام در شهر خان واقع شده و خنکی و زلالی آب آن، این آبشار را به یکی از مقاصد طبیعت گردی گلستان در تابستان تبدیل کرده است. آبشار شیر آباد که به نام‌های دیگری مثل «آبشار خان ببین»، «آبشار آقاخان ببین» و «هفت آبشار شیرآباد» هم شناخته می‌شود، در قلب جنگل سرسبز روستای شیرآباد با امکاناتی رفاهی مختلفی مانند آلاچیق، پارکینگ و سرویس بهداشتی از مسافران استقبال می‌کند. اگر قصد سفر به بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان را دارید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این آبشار زیباست.

    آبشار شیرآباد

    به نظر شما، دیگر چه مکان‌هایی باید در لیست بهترین مقاصد طبیعت گردی گلستان قرار گیرند؟ برای آشنایی بیشتر با همه جاذبه‌های دیدنی گلستان، لیست این مقاصد را در مطلب «جاهای دیدنی گلستان» بخوانید.

    آوای طبیعت گلستان

    سوالات متداول:

    سفر به هر کدام از مقاصد طبیعت گردی گلستان مختص فصل خاصی میباشد؟

    بله، به عنوان مثال فصل بهار برای سفر به چشمه گل رامیان و فصول پاییز و زمستان برای سفر به تالاب گمیشان مناسب است که آبان ماه تا اواخر اسفند که فصل مهاجرت پرندگان است.

    آیا مقاصد طبیعت گردی دیگری غیر از این ده مورد وجود دارد؟

    بله، برای آشنایی بیشتر با همه جاذبه‌های دیدنی گلستان، لیست این مقاصد را در مطلب «جاهای دیدنی گلستان» بخوانید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *