مقالات

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان + لیست کامل

اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان
  •  بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان را می‌توان در منطقه ییلاقی جهان‌نما، شهر سرسبز رامیان، کلاله و بندر گز پیدا کرد. بوم گردی سرخدار، بوم گردی سرونوش، بوم گردی خانه دوست گرگان و خانه دوست هیرکانیا، بوم گردی هیراد گشت، بوم گردی آبشاران در شیرآباد، بوم گردی ترکمن آت، بوم گردی پونه آرام و اقامتگاه آوش، تنها برخی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان است که می‌توانید در آن اقامت کنید. در ادامه، با بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان آشنا خواهیم شد.

    بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان

    بوم گردی سرونوش
    بوم گردی وامنان
    بوم گردی ترکمن اوی خالد نبی
    بوم گردی ترکمن یورت
    خانه کدخدا
    اقامتگاه ریگ چشمه
    بوم گردی دادا و دده
    بوم گردی سرخدار
    بوم گردی آوش
    خانه دوست هیرکانیا
    بوم گردی بهشت پاقلعه
    بوم گردی اسحاق و مرضیه
    بوم گردی توراندخت
    بومگردی میرزا شموشک
    بوم گردی پیتک قلعه
    بوم گردی جمال
    بوم گردی خانه ابریشم
    بوم گردی خزر
    بوم گردی کلبه شیبک
    عمارت شب‌های جعفرآباد
    بوم گردی پونه آرام
    بوم گردی ترکمن اولکام
    بوم گردی خانه سبز
    بوم گردی پدر بزرگ
    اقامتگاه گلستانه

     

    میخوای مدرک مدیریت تخصصی اقامتگاه بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    بوم گردی سرونوش

    اقامتگاه بوم گردی سرونوش در شهر فاضل آباد و روستای قریب آباد واقع شده و یکی از اقامتگاه‌های نزدیک گرگان است که تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به آن برسید. این اقامتگاه سنتی که به شیوه خانه‌های قدیمی گلستان با چوب و گل ساخته شده، از ۶ اتاق تشکیل شده است و ظرفیت پذیرایی از ۳۴ نفر را دارد. هزینه اقامت در این اقامتگاه متوسط است و حضور در آن، حس خوب زندگی در جنگل‌های هیرکانی را برایتان تداعی می‌کند. فاصله نزدیک این اقامتگاه به فرودگاه و راه آهن گرگان (حدود یک ساعت) باعث شده تا مهمانان تنها با طی مسافتی کوتاه، خود را به این اقامتگاه برسانند.

    بوم گردی سرونوش

    بوم گردی وامنان

    بوم گردی وامنان در روستایی با همین نام در شهر آزادشهر قرار دارد و مناسب مسافرانی است که می‌خواهند در عین بازدید از شهر زیبای شاهرود، در روستایی کوهپایه‌ای، اقامتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشند. اقامتگاه وامنان در فاصله یک ساعت و ۴۷ دقیقه‌ای از فرودگاه شاهرود و ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه از فرودگاه گرگان قرار دارد و بیشتر ایام سال، به‌جز زمستان‌ها، دارای آب‌وهوای معتدل و کوهستانی است. با اقامت در این اقامتگاه می‌توانید با کمک راهنمایی تورلیدر محلی از جاذبه‌های و دیدنی‌های روستا نیز بازدید کنید.

    بوم گردی وامنان

    بوم گردی ترکمن اوی خالد نبی

    یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی کلاله که نزدیکی منطقه خالد نبی واقع شده، اقامتگاه بوم گردی خالد نبی یا ترکمن اوی است. این اقامتگاه در روستایی به نام گچی سو، در ۵۵ کیلومتری شهرستان کلاله، جای گرفته است. با اقامت در این اقامتگاه، در عین لذت‌بردن از مناظر طبیعی اطراف، می‌توانید با زندگی مردمان ترکمن از نزدیک آشنا شوید و تنها با طی مسافتی ۳۵ دقیقه‌ای، از جاذبه‌های دیدنی قبرستان خالد نبی و سد گلستان دیدن کنید. فاصله این اقامتگاه تا راه آهن گرگان، ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه است.

    ترکمن اوی خالد نبی

    بوم گردی ترکمن یورت

    اگر به دنبال اقامتگاهی سنتی با هزینه اقامت مقرون‌به‌صرفه و شانس کسب تجربیات اصیل مانند کوه‌نوردی، تور اسب سواری، موسیقی و رقص‌های محلی می‌گردید، اقامتگاه ترکمن یورت گزینه‌ای ایده‌آل برای‌تان خواهد بود. ترکمن یورت یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان کلاله است که در روستای تمرقره قوزی واقع شده. این اقامتگاه، برگرفته از معماری سنتی ترکمنی از چوب، نی و کاهگل ساخته شده و با ۷ اتاق و ۲ کلبه ترکمنی از مهمانان پذیرایی می‌کند. از جاهای دیدنی گلستان در نزدیکی این اقامتگاه می‌توان به قبرستان خالد نبی، برج گنبد قابوس و جنگل ملی گلستان نام برد.

    ترکمن یورت

    خانه کدخدا

    اقامتگاه بوم گردی خانه کدخدا در بافت قدیمی روستای فارسیان قانچی و در فاصله ۳۶ کیلومتری آزادشهر (حدود ۳۵ دقیقه) قرار دارد. روستای فارسیان، از مناطق ییلاقی گلستان است که با آب‌وهوای خنک و معتدل، بهترین مکان برای اقامت‌های تابستانه به شمار می‌رود. سبک معماری در خانه‌های روستای فارسیان و اقامتگاه کدخدا مشابه معماری روستای ماسوله است و در کنار اقامتی مقرون‌به‌صرفه، امکان بازدید از جاذبه‌های دیدنی اطراف مارسا، دیو چشمه یا دِ چشمه، دره چنارا و زیارتگاه پیر بخشی را فراهم می‌کند.

    خانه کدخدا

    اقامتگاه ریگ چشمه

    اقامتگاه ریگ چشمه، یک اقامتگاه جنگلی در گلستان است که تنها با ۵۲ دقیقه رانندگی از گرگان، می‌توانید خود را به آن برسانید. این اقامتگاه، واقع در روستای ریگ چشمه از توابع شهر فضل آباد، با هزینه اقامت متوسط و ۸ واحد اقامتی، ظرفیت پذیرایی از ۱۱۲ گردشگر را دارد. معماری بومی، رستورانی با منظره سرسبز کوه‌ها و جنگل‌های اطراف و راهنمای تورهای محلی، از مزایای اقامت در این اقامتگاه به شمار می‌رود.

    اقامتگاه ریگ چشمه

    بوم گردی دادا و دده

    بوم گردی دادا و دده در روستای چلی سفلی علی آباد کتول، دقیقاً مانند نامش، شبیه خانه گرم و دلنشین پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاست که با حیاط سرسبز و اتاق‌های قدیمی و دنج خود، خاطرات شیرینی را برای‌تان رقم می‌زند. اقامتگاه بوم گردی دادا و دده، با ۵ کلبه سنتی مجزا و ارائه خدماتی مانند برگزاری تورهای گردشگری و راهنمای محلی، از مهمانان پذیرایی می‌کند. هزینه اقامت در این بوم گردی، اقتصادی است و دسترسی خوبی به فرودگاه و راه‌آهن گرگان (حدود ۵۱ دقیقه) و بندر گز (یک ساعت و ۳۲ دقیقه) دارد.

    بوم گردی دادا و دده

    بوم گردی سرخدار

    اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی آباد کتول در روستای سیاه رودبار، یکی دیگر از اقامتگاه‌های جنگلی گلستان است که حال‌وهوای خانه‌های روستایی را دارد. فاصله این اقامتگاه از مرکز شهر علی آباد کتول و فرودگاه آن ۲۸ دقیقه و تا ایستگاه راه‌آهن گرگان، حدود یک ساعت است. بوم گردی سرخدار جزو اقامتگاه‌هایی با هزینه اقامت متوسط است و با برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی زنده، پخت نان محلی و حلوای محلی از مهمانان پذیرایی می‌کند.

    بوم گردی سرخدار

    بوم گردی آوش

    اقامتگاه بوم گردی آوش، خانه‌ای روستایی با بیش از ۶۰ سال قدمت است که در بندر گز و روستای وطنا واقع شده. این خانه گلی با پنجره‌ها و تراس چوبی و حیاطی سرسبز، با ۳ اتاق و برگزاری تورهای محلی از مهمانان استقبال می‌کند. بوم گردی آوش تا مرکز شهر بندر گز ۱۳ دقیقه، مرکز شهر گرگان ۴۷ دقیقه، پارک جنگلی باغو ۱۷ دقیقه و تا جزیره آشوراده ۳۵ دقیقه فاصله دارد. هزینه اقامت در اقامتگاه بوم گردی آوش، متوسط و متناسب با قیمت‌های متعارف است.

    بوم گردی آوش

    خانه دوست هیرکانیا

    خانه‌ای گلی با پنجره‌های آبی و تراس‌های پوشیده از چوب درختان، اولین تصویری است که به محض رسیدن به بوم گردی خانه دوست هیرکانیا، با آن روبه‌رو می‌شوید. خانه دوست هیرکانیا یکی از بوم گردی‌های روستای زیارت گرگان است که در ۱۸ کیلومتری این شهر قرار دارد. اقامتگاه خانه دوست گرگان، اقامتگاهی مقرون‌به‌صرفه با عطروبوی خانه‌های گلی و سنتی قدیمی است که تا منطقه جنگلی ناهارخوران، ۱۲ کیلومتر و تا آبشار زیبای زیارت، ۳.۷ کیلومتر فاصله دارد.

    خانه دوست هیرکانیا

    بوم گردی بهشت پاقلعه

    اقامتگاه بوم گردی بهشت پاقلعه در روستایی به همین نام و در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر رامیان قرار گرفته است. بهشت پاقلعه یکی از بهترین بوم گردی رامیان با هزینه اقامت متوسط است که با ۴ سوئیت چوبی و منظره‌ای دلنشین از کوه‌های اطراف از مهمانان پذیرایی می‌کند. غار پشمکی، آبشار پشمکی، چشمه گل رامیان و قلعه ماران از جاذبه‌های گردشگری اطراف بوم گردی بهشت پاقلعه است که تنها ۱۳ الی ۲۰ دقیقه از آن فاصله دارد.

    بهشت پاقلعه

    بوم گردی اسحاق و مرضیه

    بوم گردی اسحاق و مرضیه، خانه سنتی زوجی جوان است که با اتاق‌های قدیمی، تراس‌های چوبی و آلاچیق‌های ترکمنی در فاصله یک‌ساعته از گرگان و در شهرستان گمیشان قرار گرفته است. این بوم گردی، جزو اقامتگاه‌های بوم گردی با هزینه متوسط در شهر گمیش تپه به شمار می‌رود که مهمانان را به شرکت در برنامه‌های ویژه‌ای مانند اجرای زنده موسیقی، رقص محلی و صرف انواع غذاهای محلی دعوت می‌کند. تالاب گمیشان در فاصله ۲۸ دقیقه‌ای و موزه گمیشان در فاصله حدود ۲ دقیقه‌ای این بوم گردی قرار دارد.

    بوم گردی اسحاق و مرضیه

    بوم گردی توراندخت

    اقامتگاه بوم گردی توراندخت، خانه‌ای ۸۰ساله با نمایی آجری، تراسی چوبی، پنجره‌های آبی و پرده‌های رنگی است که در شهرستان بندرگز، شهر نوکنده، واقع شده است. توراندخت، اقامتگاهی دنج و آرام در دل شهر است که با ۶ اتاق، سرو انواع غذاهای محلی و راهنمای محلی، ظرفیت پذیرایی از ۳۰ مهمان را دارد. در کنار اقامتی متوسط و مقرون‌به‌صرفه در این اقامتگاه می‌توانید سری به بازارچه ساحلی بندرگز بزنید و در ساحل این بندر استراحت کنید. فاصله توراندخت از مرکز شهر بندر گز، ۱۰ دقیقه و از مرکز شهر گرگان، ۴۶ دقیقه است.

    بوم گردی توراندخت

    بومگردی میرزا شموشک

    از جمله بوم گردی‌های جنگلی گرگان، می‌توان اقامتگاه میرزا شموشک را نام برد. این اقامتگاه در جاده جنگلی واقع شده و فاصله آن تا شهرهای بندر ترکمن، گرگان و کردکوی، کمتر از نیم ساعت است. اقامتگاه میرزا شموشک دارای حیاطی بزرگ، تراس و منظره‌ای روبه‌جنگل است و مهمانان آن از امکاناتی مانند سرو صبحانه و غذاهای محلی نیز بهره‌مند خواهند شد.

    بومگردی میرزا شموشک

    بوم گردی پیتک قلعه

    اگر شهر کردکوی را برای گلستان گردی انتخاب کردید و به اقامتگاهی مقرون‌به‌صرفه و سنتی نیاز دارید، بوم گردی پیتک قلعه در روستای بالاجاده، آماده پذیرایی از شماست. فصل پاییز و زمستان بهترین فصل برای اقامت در این اقامتگاه است و ۷ اتاق آن، ظرفیت پذیرایی از ۲۵ مهمان را دارد. پتک قلعه تا مرکز شهر کردکوی ۱۰ دقیقه، تا مرکز شهر گرگان ۳۵ دقیقه و تا بندرگز حدود ۳۰ دقیقه فاصله دارد.

    بوم گردی پیتک قلعه

    بوم گردی جمال

    اگر به‌دنبال بوم گردی مقرون‌به‌صرفه در بندر گز می‌گردید، اقامتگاه جمال در روستای لیوان شرقی شهرستان بندرگز انتخابی ایده‌ال برای‌تان است. این خانه روستایی با مصالحی نظیر کاهگل و چوب ساخته شده و اتاق‌های آن پوشیده از فرش‌های نمدی و قدیمی است. چشم‌انداز بی‌نظیر به بافت روستا، نزدیکی به جنگل، سواحل زیبای بندرگز، نوکنده و گلوگاه، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اقامتگاه می‌توان نام برد.

    بوم گردی جمال

    بوم گردی خانه ابریشم

    از دیگر بوم گردی‌های رامیان با حیاطی دنج و هزینه اقامت مقرون‌به‌صرفه، بوم گردی خانه ابریشم است. این اقامتگاه، دارای سه ساختمان خشتی و گلی است و اتاق‌های قدیمی آن، حس نوستالژیک زندگی در خانه‌های قدیمی را تداعی می‌کند.
    تنها با یک ساعت رانندگی از گرگان می‌توانید خود را به شهر رامیان برسانید و در کنار اقامت در بوم گردی خانه ابریشم، از چشمه گل رامیان، معروف به نگین فیروزه‌ای گلستان و آبشار زیبای سرخه کمر، در فاصله ۱۱ دقیقه‌ای دیدن کنید.

    بوم گردی خانه ابریشم

    بوم گردی خزر

    بوم گردی خزر، خانه‌ای سنتی با قدمت ۲۰۰ساله است که تراس‌های چوبی و آلاچیق‌های ترکمنی در حیاط آن، زیبایی و اصالت آن را چند برابر کرده است. فاصله نزدیک اقامتگاه به موزه گمیشان، تالاب گمیشان و روستای قره قاشلی در کنار قیمت ارزان و اقتصادی اقامتگاه، از مزایای بوم گردی خزر به شمار می‌آید.

    بوم گردی خزر

    بوم گردی کلبه شیبک

    کلبه شیبک در روستای بهشتی شهر کلاله، تشکیل شده از دو نوع واحد اقامتی، یکی خانه‌ای چوبی دو طبقه و سه اتاق کاهگلی است که ظرفیت پذیرایی از ۳۵ گردشگر را دارد. کلبه شیبک تنها ۵ دقیقه از مرکز شهر کلاله فاصله دارد و اقامت کودکان کمتر از ۵ سال در این اقامتگاه رایگان حساب می‌شود. جنگل و چشمه آق سو، سد گلستان، آبشار لوه و برج گنبد کاووس، از جاهای دیدنی گلستان در نزدیکی این اقامتگاه هستند.

    بوم گردی کلبه شیبک

    عمارت شب‌های جعفرآباد

    عمارت شب‌های جعفرآباد در روستای جعفرآباد، در نزدیکی گرگان، با معماری سنتی، ۲ اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه به‌صورت دربست در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و ظرفیت پذیرایی از حداکثر ۱۵ گردشگر را دارد. این عمارت روستایی، با ایجاد محیطی دنج و آرام، مسافران از غوغای شهر دور کرده و تجربه زندگی آرام و خاطره‌انگیز را به آن‌ها هدیه می‌دهد و مهمانان در صورت هماهنگی با صاحب اقامتگاه می‌توانند غذاهای محلی روستا مانند ماش پلو سفارش دهند. برای رسیدن به این اقامتگاه، تنها باید ۲۳ کیلومتر از گرگان رانندگی کنید، تا اقامتی اقتصادی را در یکی از روستاهای سرسبز اطراف گرگان تجربه کنید.

    عمارت شب‌های جعفرآباد

    بوم گردی پونه آرام

    پونه آرام، اقامتگاهی است که در علی آباد کتول و روستای سیاه رودبار قرار دارد. فاصله این اقامتگاه تا مرکز شهر علی آبادکتول، ۲۸ دقیقه و تا مرکز شهر گرگان، حدود یک ساعت است. این اقامتگاه با هزینه اقامت متوسط، دارای دو سوئیت، یک ویلا و یک واحد ۱۵۰ متری است در فصل تابستان با آب‌وهوای معتدل و خنک خود می‌تواند میزبان شما باشد. جنگل ابر و آبشار کبودوال با فاصله ۳۰ دقیقه، نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف این اقامتگاه است.

    بوم گردی پونه آرام

    بوم گردی ترکمن اولکام

    بوم گردی ترکمن اولکام در روستای قره قوزی، شهرستان کلاله واقع شده است. صبحانه‌های محلی، هزینه اقامت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، آلاچیق‌های ترکمن و دشت‌های هموار و سرسبز اطراف با امکان عکاسی و اسب‌سواری، از مهم‌ترین ویژگی‌های بوم گردی ترکمن اولکام است که مهمانان را به سوی خود می‌کشاند. برای رسیدن به ترکمن اولکام باید از شهر کلاله بگذرید و خود را به روستای قره قوزی برسانید. جالب است بدانید گورستان خالد نبی در فاصله یک ساعتی از این اقامتگاه قرار دارد.

    بوم گردی ترکمن اولکام

    بوم گردی خانه سبز

    اگر به‌دنبال اقامتگاهی نزدیک به شهر گرگان می‌گردید، بوم گردی خانه سبز از جاهایی است که می‌توانید تنها با ۲۰ کیلومتر رانندگی خود را به آن برسانید. این بوم گردی، در روستای زیبا و دیدنی جعفرآباد واقع شده و در کنار هزینه اقامت بسیار اقتصادی، فاصله بسیار کمی با جاذبه‌های دیدنی این روستا مانند جنگل جعفرآباد، تالاب جعفرآباد و باغ روس‌ها دارد.

    بوم گردی خانه سبز

    بوم گردی پدر بزرگ

    برای اقامت در شب‌های گرم تابستان، چه جایی بهتر از روستاهای خنک و کوهستانی گلستان؟ بوم گردی پدر بزرگ در ۳۰ کیلومتری شهرستان گالیکش و روستای کوهستانی پادل دل با آب‌وهوای خنک و تابستانی واقع شده است. این اقامتگاه که میراث پدر بزرگ خانواده بوده، حدود ۸۰ سال اقامت دارد و هزینه اقامت در آن بسیار مقرون به‌صرفه است. چشم‌انداز بی‌نظیر رودخانه و جنگل روستا، غار سنگی کیارام، پارک جنگلی طبیعی و دشت‌های شقایق از جاذبه‌های نزدیک این اقامتگاه است.

    بوم گردی پدر بزرگ

    اقامتگاه گلستانه

    اگر در فصل پاییز یا بهار به منطقه جهان نما سفر کردید، بوم گردی گلستانه یکی از اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید اقامتی ارزان و اقتصادی را در آن تجربه کنید. با حضور در یکی از ۴ اتاق اقامتگاه اقتصادی گلستانه در جهان نما، می‌توانید از چشم‌انداز زیبای اطراف و سبک زندگی مردمان بومی این منطقه لذت ببرید.

    اقامتگاه گلستانه

    لیست اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان

    اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان در رامیان، گالیکش و گرگان، تنها محدود به موارد بالا نیستند و اقامتگاه‌های بوم گردی بسیاری با معماری اصیل سنتی و امکانات رفاهی، از مهمانان در جای جای این استان استقبال می‌کند. برای مشاهده لیست کامل اقامتگاه‌های بوم گردی گلستان، روی این لینک کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *