اخبار

آغاز ثبت نام آزمون جامع سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون گردشگری 1402
  • با توجه به اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص برگزاری آزمون جامع نیمه اول سال ۱۴۰۲ برای دوره‌های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری و دوره مدیران فنی بند ب و همچنین مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری بدین وسیله موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:

    نکات و تذکرات مهم و ضروری برای فراگیران آزمون جامع ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲

    ۱- داوطلبان می‌توانند از روز دوشنبه 1402/04/26 لغایت ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه 1402/05/05 از طریق سامانه جامع آموزش گردشگری به آدرسedutourism.mcth.ir اقدام به ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مربوطه نمایند.
    ۲- منابع آزمون جامع به تفکیک هر دوره در پنل آموزشی فراگیران قابل رویت و دریافت می‌باشد.
    ۳- در مرحله اول داوطلبان باید پس از ورود به سامانه جامع آموزش گردشگری در قسمت مربوط، به ثبت نام در سایت اقدام نمایند.

    خبر

    ۴- وظیفه تایید مدارک بارگذاری شده و اطلاعات مربوط به دوره فراگیران در گام نخست با خود فراگیر و در گام بعدی با موسسه آموزشی مربوطه و مسئول آموزش استان می‌باشد و دفتر آموزش پاسخگوی مغایرت احتمالی در مشخصات هویتی، مدارک بارگذاری شده و اطلاعات مربوط به دوره‌ی فراگیران (حضوری و غیر حضوری) نمی‌باشد.

    – بدیهی است که هر گونه مغایرت در اطلاعات آموزشی فراگیران تا قبل از تایید موسسه و شرکت در آزمون جامع و اعلام نتایج مربوط به آن می‌بایست اصلاح گردد.
    – فراگیران باید توجه داشته باشند صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه ثبت نام می‌باشد و در صورت مغایرت در هر یک از موارد فوق، اعتراض داوطلبان مسموع نخواهد بود.

    ۵- با توجه به اینکه با پرداخت وجه مربوط به آزمون (3.000.000 ریال برابر سیصد هزار تومان) فرآیند ثبت نام فراگیر به اتمام می‌رسد، لذا تاکید می‌گردد فراگیران تا قبل از اتمام زمان ثبت نام نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون خود اقدام و امکان واریز وجه مربوط به ثبت نام را از خود سلب ننمایند.

    ۶- با توجه به امکان انتخاب محل برگزاری آزمون، فراگیران مجاز به انتخاب استان مورد نظر خود در بازه زمانی ثبت نام از پنل آموزشی خود بوده و به درخواست‌های ارسالی بعد از بازه زمانی فوق به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است چنانچه استانی دارای فراگیر جهت برگزاری آزمون جامع نباشد درخواست مذکور لغو و فراگیر موظف به شرکت در آزمون جامع در استان آموزش دیده خود خواهد بود.

    میخوای مدرک تورلیدری بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های تورلیدری (راهنمایان گردشگری): دوره راهنمای طبیعتگردی، راهنمای ایرانگردی و راهنمای محلی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    ۷- نمره قبولی در تمامی دروس آزمون برای فراگیران حضوری ۱۰ و برای فراگیران غیرحضوری ۱۲ می‌باشد.
    ۸- فراگیرانی که به هر دلیل موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در یک یا چند درس از دروس آزمون جامع دوره‌های پیش نگرده اند. می‌توانند با رعایت بازه تعریف شده جهت اتمام فرایند آموزشی (تذکر شماره ۹) در آزمون ثبت نام و در همان درس یا دروس مردود شده بر اساس منابع و سرفصل‌های ارائه شده از سوی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری در آزمون شرکت نمایند.
    ۹- بر اساس بخشنامه شماره ۲۸۲/۹۲۲۴۰ مورخ ۲۸/۱/۱۳۹۲ فراگیران مجاز به شرکت در بیش از ۳ نوبت آزمونی متوالی نبوده و در صورت‌عدم موفقیت در کسب نمره قبولی در تمام دروس طی ۳ نوبت مذکور، می‌بایست در تمامی دروس آزمون مجددا شرکت نموده و موفق به کسب نمره قبولی گردند.
    ۱۰- دانشجویان ترم‌های آخر و فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری با عناوین << مدیریت جهانگردی>> و << جغرافیا و برنامه ریزی توریسم>> ملزم به حضور در دوره‌های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نبوده و به عنوان فراگیران غیر حضوری در صورت تمایل می‌توانند صرفا با شرکت در آزمون جامع مصاحبه پایان دوره و کسب حد نصب نمره قبولی ۱۲ از طریق ثبت نام در یکی از موسسات مجری دوره‌های آموزشی گردشگری مجاز به دریافت گواهینامه پایان دوره مورد نظر می‌باشند.

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *