مقالات

۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند

هر گردشگری باید بخواند
  • یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت کشورهای جدید و فرهنگ آن‌ها خواندن کتاب است، این کار می‌تواند تمامی اطلاعات لازم را در مورد کشورها در کمترین زمان و به آسانی در اختیار شما قرار دهد. افرادی که تمایل دارند به یک کشور خاص سفر کنند یا می‌خواهند وارد عرصه گردشگری شوند، می‌توانند در کنار شرکت در کلاس‌های عمومی و تخصصی از کتاب‌های مختلف نیز به منظور بالا بردن اطلاعات عمومی و کسب تجربه کافی استفاده کنند. کتاب‌ها یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای کسب اطلاعات کافی در مورد مناطق مختلف و کشورهای جهان هستند که شما هر موقع از شبانه روز و در تمامی مکان‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این قسمت ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند را به شما معرفی می‌کنیم، شما با مطالعه این کتاب‌ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت می‌توانید به معلومات خود نیز اضافه کنید.

    ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند

    دوره های آموزشی

    🌎راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی    🌎 راهنمایان طبیعت گردی    🌎 راهنمایان محلی

    در  موسسه آوای طبیعت گلستان 

    ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞 

    سفرنامه برادران امیدوار

    اولین کتاب از ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند کتاب سفرنامه برادران امیدوار است، این کتاب نوشته دو برادر به نام‌های عبدالله و عیسی امیدوار است و روایت جذابی از اقدام این دو ایرانی در جهانگردی به صورت حرفه‌ای و تخصصی است. این دو برادر به منظور کاوشگری و کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه پیدایش و سبک زندگی انسان‌ها به کشورهای جهان سفر می‌کردند. سفر برادران امیدوار از سال ۱۳۳۳ تا سال ۱۳۴۳ به طول انجامید و تمامی گزارش‌های سفر آن‌ها از طریق شبکه تلویزیونی جهانی پخش شد؛ شعار برادران امیدوار در تمام سفرهایشان «همه متفاوت، همه خویشاوند» بود. کتاب سفرنامه برادران امیدوار شرحی از پژوهش‌های انسان‌شناسی و تجربیات سفر این دو برادر بوده که به قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا، استرالیا و قاره جنوبگان سفر کرده بودند. در حال حاضر این کتاب یکی از فاخرترین سفرنامه‌های موجود موجود در دنیا است که توانسته نظر بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کند.

    سفرنامه برادران امیدوار

    مارک و پلو

    یکی از معروف‌ترین کتاب‌های سفرنامه که کمتر کسی پیدا می‌شود نام آن را نشنیده باشد، کتاب مارک و پلو است، این کتاب را نیز می‌توان یکی دیگر از ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند، نام برد. کتاب مارک و پلو نوشته منصور ضابطیان است که در این کتاب با زبانی گرم و صمیمی به توضیح در مورد سفرهای خود به نقاط مختلف جهان پرداخته است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ چاپ شد و در کمتر از یک سال به چاپ دهم خود رسید. در این کتاب همراه با روایت ساده و جذاب، از عکس‌های مختلفی نیز استفاده شده است و به همین دلیل می‌تواند خوانندگان را مجذوب خود کند. نویسنده در این کتاب به شرح وقایع و داستان‌های مختلفی که به کشورهای مختلف جهان رفته است، می‌پردازد. در صورتی که علاقه به مطالعه یک کتاب سفرنامه ایرانی، با محتوای غنی و سرشار دارید بهتر است خواندن کتاب مارک و پلو را از دست ندهید.

    مارک و پلو

     دوره های آژانس مسافرتی و هواپیمایی موسسه آوای طبیعت گلستان شامل:

    🌎 مدیرفنی بند الف   🌎 مدیرفنی بند ب

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    مارک دو پلو

    پس از استقبال بسیاری از خوانندگان از کتاب مارک و پلو، نویسنده این کتاب تصمیم بگرفت جلد دوم آن با نام مارک دو پلو را منتشر کند، نویسنده در این کتاب به ارائه توضیحات بیشتری نسبت به سفرهای خود به کشورهای
    • بلژیک
    • کنیا
    • هلند
    • چک
    • آلمان
    • پرتغال
    • عراق
    • برزیل
    • یونان
    پرداخت.

    مارک دو پلو

    متن این کتاب نسبت به کتاب قبلی بهتر و مفصل‌تر است و نویسنده، اتفاقات هر کشور را با جزئیات بیشتری شرح می‌دهد؛ علاوه بر این، کیفیت و نوع عکس‌های کتاب مارک دو پلو نسبت به کتاب قبلی بهتر است. در نوشتن این کتاب از لحن طنز و صمیمی استفاده شده است که همین موضوع می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند. کتاب مارک دو پلو برای افرادی که می‌خواهند علاوه بر جهانگردی، جهان هستی را نیز بهتر بشناسند می‌تواند یک کتاب منحصر به فرد به حساب بیاید؛ پس یکی دیگر از ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند را می‌توان کتاب مارک دو پلو منصور ضابطیان در نظر گرفت.

    🌎موسسه آوای طبیعت گلستان ارائه دهنده برترین دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری 🌎

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    سباستین

    کتاب سباستین چهارمین کتاب سفرنامه‌ای است که توسط منصور ظابطیان نوشته شده است، این کتاب فقط شامل ماجراهای سفر به کشور کوبا است. کتاب سباستین پر از عکس‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر کوبا و کوچه پس کوچه‌های این کشور است؛ این کتاب به دلیل سادگی و مدیریت زمان می‌تواند برای افرادی که اهل سفر هستند، بسیار آموزنده باشد. از مهمترین ویژگی‌های سفرنامه سباستین می‌توان به لحن صمیمانه، بیان ساده و توضیحات دقیق اشاره کرد. در این کتاب اکثر اطلاعات دقیق و جذاب در مورد کشور کوبا پیدا می‌شود و می‌توانیم تجربیات کافی از جاهای دیدنی و فرهنگ مردم کوبا کسب کنیم. اگر به دنبال کسب تجربیات وسیع گردشگری در کوبا هستید، بهتر است خواندن کتاب سباستین را از دست ندهید.

    سباستین

    ماجراجویی‌های بزرگ grand adventures

    کتاب ماجراجویی‌های بزرگ نوشته Alastair Humphreys است، این کتاب شامل تجربه‌های هیجان‌انگیز و جالب نویسنده در طی سفرهایش است که احساس خوبی به خواننده منتقل می‌کند؛ افرادی که به دنبال سفرنامه‌ها و تجارب‌های ماجراجویانه هستند می‌توانند اقدام به تهیه و مطالعه این کتاب کنند. پس یکی دیگر از ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند کتاب ماجراجویی‌های بزرگ است. در این کتاب، نویسنده تجربیات سفر خود با پای پیاده یا با دوچرخه شرح داده است و می‌تواند تجربیات مفید و آموزنده فراوانی در اختیار شما قرار دهد.

    ماجراجویی‌های بزرگ grand adventures

    کتاب ماجراجویی‌های بزرگ در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه کتاب سفر کودکان Ordnance Survey از بنیاد ادوارد شد، همچنین جایزه Educational Writers’ Award را نیز در همان سال از آن خود کرد. الیستر هامفریز در این کتاب از ماجراجویان بزرگی سخن گفته است که هیچ گونه محدودیتی مانند معلولیت یا زندانی بودن، جلوی سفرهای شگفت‌انگیز آن‌ها را نگرفته است و هیچ کدام از ویژگی‌ها مانند مذهب، رنگ پوست، دین و ملیت نتوانسته باعث محدودیت آن‌ها شود که همین مورد سبب جلب نظر خوانندگان و محبوبیت این کتاب شده است.

    ببر سفید the white tiger

    اگر تمایل دارید در مورد کشور هندوستان، فرهنگ و مردم این کشور اطلاعات زیادی بدون هیچ گونه اغراق و تحریف به دست آورید، بهتر است کتاب ببر سفید را مطالعه کنید. این کتاب توسط Aravind Adiga نوشته است و به خوبی و با زبانی طنز، واقعیت‌های شیرین و تلخ این کشور را روایت می‌کند و می‌توان آن را یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در حوزه گردشگری کشور هندوستان نام برد. کتاب ببر سفید برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و توانست جایزه بوکر که یکی از معتبرترین حوزه ادبیات است را از آن خود کند.

    ببر سفید the white tiger

    در این کتاب نویسنده به خوبی و با قلمی روان، به نقد شرایط حاکم در هندوستان و فرهنگ و فساد حاکم بر آن می‌پردازد؛ همچنین خواننده را با فضای این کشور و رفتارهای دو طبقه ثروتمند و فقیر آشنا می‌کند. زبان این کتاب طنز گونه است و اطلاعات مفیدی از وضعیت این کشور را برای خوانندگان بازگو می‌کند، این کتاب به دلیل عمیق و جامعه بودن در دسته ۸ کتابی که هر گردشگری باید بخواند طبقه‌بندی می‌شود.

    بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید Eat، pray، love

    این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه گردشگری است که روایت‌های جالبی از روند تغییر زندگی Elizabeth Gilbert پس از جدایی از همسرش بازگو می‌کند. این کتاب در سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید و در همان ابتدا توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. در این کتاب تجربه‌های جالب فردی را می‌خوانیم که برای انجام مدیتیشن و یوگا به هند، برای تست غذا به ایتالیا و نهایت به اندونزی رفته و در آنجا عشق بزرگی به دست می‌آورد. برای افرادی که به دنبال یک انگیزه بزرگ جهت تغییر در زندگیشان هستند، مطالعه این کتاب می‌تواند یک گزینه منحصر به فرد باشد. این کتاب بر اساس تجربیات شخصی نویسنده در زمان سفر یک‌ساله شکل گرفته است و دارای داستان‌ها و بخش‌های جذابی برای جلب نظر خوانندگان می‌باشد. این کتاب یک روایت واقعی است که در دسته پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته و فروش آن به بیش از ۵ میلیون نسخه رسیده است.

    بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید Eat، pray، love

    هزار مکانی که قبل از مرگ باید ببینید 1.000places to see before you die

    این کتاب نوشته Patricia Schultz و جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه جهانگردی و گردشگری است. این کتاب می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد مکان‌های دیدنی جهان در اختیار شما قرار بدهد، این کتاب به طور تقریبی از ۶۰۰ عکس کاملاً رنگی و با کیفیت، از ۲۰۰ نقطه جهان تهیه شده است که در کنار ارائه مطالب کامل می‌تواند تصاویر جذاب و مفید را در اختیار خوانندگان قرار دهد. بعد از مطالعه این کتاب می‌توانید تشخیص دهید که کدام مکان‌ها برای تفریح خوب هستند، کدام مکان‌ها زیبا هستند و کدام مکان‌ها جزء مقاصد گردشگری فراموش نشدنی به حساب می‌آیند. این کتاب در سال ۲۰۰۳ چاپ شده و در سال ۲۰۰۷ مستندی بر اساس همین کتاب ساخت شد؛ در این کتاب می‌توان اطلاعات فراوانی در مورد جاذبه‌های طبیعی زیبای جهان و آثار تاریخی آن فرا گرفت.

    هزار مکانی که قبل از مرگ باید ببینید 1.000places to see before you die

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *