مقالات

۱۰ تا از بهترین مکان های طبیعی جهان + عکس

زیباترین مناظر جهان
  • پاسخ به این سوال که «زیباترین طبیعت جهان در کدام کشور است یا بهترین طبیعت جهان کجاست؟» کار آسانی نیست. کافی‌ست عبارت «زیباترین طبیعت‌های جهان» را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید تا با لیست انبوهی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان در منابع مختلف روبه‌رو شوید. جنگل‌های آمازون، جنگل مونته ورده در کاستاریکا، زیستگاه کانگروها در استرالیا، جنگل‌های بامبو در چین و پارک‌های ملی در تانزانیا و کنیا، برخی از زیباترین منظره‌های طبیعی جهان هستند که در منابع معتبری مانند وب‌سایت Tripadvisor و دیگر پلتفرم‌های راهنمای سفر معرفی شده‌اند. اما از میان طبیعت‌های جهان مانند پارک‌های ملی کنیا و تانزانیا، طبیعت بکر کاستاریکا، جزایر گالاپاگوس در اکوادور، حیات‌وحش استرالیا و هزاران مقصد دیگر، چگونه می‌توان لیستی از بهترین‌ها را انتخاب کرد؟ کارشناسان ما در «موسسه آوای طبیعت گلستان» با معرفی ۱۰ تا از بهترین طبیعت‌های جهان به انتخاب مسافران و کارشناسان حوزه سفر، به شما کمک خواهند کرد تا درباره مقاصد طبیعت گردی جهان و زیباترین طبیعت جهان بیشتر بدانید و آگاهانه‌تر سفر کنید.

    بهترین طبیعت‌های جهان و مقاصد طبیعت گردی

    ۱. موریس؛ ثروتمندترین شهر آفریقا
    ۲. پارک ملی سرنگتی؛ مهمانی با شیرها!
    ۳. کاستاریکا؛ از جنگل‌های بارانی تا پارک‌های ملی
    ۴. فرانسه؛ از دریاچه سنت کروا تا سواحل دیدنی
    ۵. جزایر گالاپاگوس در اکوادور
    ۶. همسفر با کانگوروها در استرالیا
    ۷. ایسلند؛ در قلمرو یخی وایکینگ‌ها
    ۸. پارک‌های ملی در کنیا
    ۹. طبیعت شیلی؛ از آبشارهای خروشان تا دره ماه
    ۱۰. طبیعت نروژ و شب‌های سحرانگیز

     

    میخوای مدرک تورلیدری طبیعت گردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی راهنمای طبیعت گردی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    ۱. موریس؛ ثروتمندترین شهر آفریقا

    موریس، بهشت گرمسیری آفریقا با بنادر شلوغ و مقاصد طبیعی تفریحی، به عنوان یکی از بهترین مقاصد طبیعی Tripadvisor از نگاه مسافران در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است. خوش‌گذرانی در سواحل «Mont Choisy» و «Trou Aux Biches» و غواصی در منطقه ساحلی «Flic En Flac» از مهم‌ترین تفریحاتی است که طبیعت‌گردان در سفر به موریس تجربه می‌کنند. اگر به ماهی‌گیری و آرامش آن علاقه دارید، رودخانه‌های منطقه «Riviere Noire» با درختان سرسبز و آبشارهای دیدنی، مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

    ثروتمندترین شهر آفریقا

     

    ۲. پارک ملی سرنگتی؛ مهمانی با شیرها!

    پارک ملی سرنگتی یکی از معروف‌ترین مقاصد طبیعت گردی جهان است که در بسیاری از پلتفرم‌ها از آن به‌عنوان یکی از زیباترین منظره‌های طبیعت جهان نام برده می‌شود. این پارک که در جایگاه سوم برترین مقاصد طبیعی Tripadvisor در سال ۲۰۲۳ قرار دارد، در کشور تانزانیا واقع شده است. در سرنگتی سالانه میلیون‌ها گاو وحشی و گورخر مهاجرت می‌کنند و این منطقه، شاهد بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین مهاجرت روی کره زمین است؛ مهاجرتی که عنوان «مهاجرت بزرگ» را یدک می‌کشد. برگزاری تورهای سافاری و بالن‌سواری، گزینه‌های اقامتی متنوع مانند کمپ‌های سیار یا اقامتگاه‌های لوکس خانوادگی و شگفتی‌های حیات‌وحش این منطقه، شما را به سفری هیجان‌انگیز در دل یکی از معروف‌ترین مناطق حفاظت شده در دنیا می‌برد.

    پارک ملی سرنگتی

     

    ۳. کاستاریکا؛ از جنگل‌های بارانی تا پارک‌های ملی

    کشور گرمسیری کاستاریکا، از مقاصد معروف میان طبیعت‌گردان و دوست‌داران سفرهای پایدار است. این کشور که بیش از ۲۵ درصد آن را پارک‌های ملی و مناطق حیات وحش محافظت‌شده پوشانده‌اند، مقصدی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال ماجراجویی و کسب تجربه‌های بی‌نظیر هستند. اوج هیجان را می‌توانید در تورهای طبیعت‌گردی و زیپ لاین جنگل‌های سرسبز کاستاریکا یا کوهنوردی و پیاده‌روی در مناطق آتشفشانی تجربه کنید و یا با قدم‌زدن در پارک‌های ملی «Poás Volcano»، «Manuel Antonio» و «Irazú Volcano» با انواع گونه‌های پرندگان، پستانداران و موجودات دریایی آشنا شوید.

    کاستاریکا

     

    ۴. فرانسه؛ از دریاچه سنت کروا تا سواحل دیدنی

    وقتی صحبت از فرانسه می‌شود، اغلب همگی به یاد برج ایفل، موزه لوور و کافه‌های زیبای پاریس می‌افتدند؛ اما فرانسه تنها در جاذبه‌های دیدنی شهری خلاصه نمی‌شود. این کشور با بزرگ‌ترین دره در اروپا، سواحل «Côte d’Azur»، جزیره «Reunion» در اقیانوس هند و مناظر چشمگیر در دره وردون، گزینه‌های بسیاری با چشم‌اندازهای فوق‌العاده پیش پای طبیعت‌گردان می‌گذارد. علاوه بر این، دریاچه سنت کروا یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردی در ایالت پروانس فرانسه به شمار می‌آید. این دریاچه، با سواحلی شنی و جمعیت کم گردشگران، مقصدی ایده‌آل برای مسافرانی است که می‌خواهند دور از هیاهو از تعطیلات خود لذت ببرند.

    دریاچه سنت کروا

    ۵. جزایر گالاپاگوس در اکوادور

    اگر به دنبال مقصدی با حیات وحش منحصربه‌فرد و تنوع زیستی بالا هستید، جزایر گالاپاگوس در اکوادور بهترین انتخاب برای شماست. گالاپاگوس از ۵ جزیره اصلی به نام‌های ایزابلا، فرناندینا، کریستوبال، سان السالوادور و سانتا کروز تشکیل شده و به واسطه وجود گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع به شهرت جهانی رسیده است. جالب است بدانید این جزایر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و اقدامات حفاظتی بسیاری در این منطقه اعمال می‌شود؛ مثل محدودکردن تعداد بازدیدکنندگان در روز. همین باعث شده تا این اکوسیستم هنوز هم یکی از مکان‌های بکر طبیعی و جزو زیباترین منظره‌های طبیعی جهان به شمار بیاید و با هجوم گردشگران از بین نرود.

    جزایر گالاپاگوس در اکوادور

     

    ۶. همسفر با کانگوروها در استرالیا

    تورهای استرالیا در ایران، یکی از تورهای پرطرفدار در میان گردشگران ایرانی و طبیعت‌گردانی است که می‌خواهند تجربه ناب زیستن در کنار حیوانات و محیط‌های طبیعی را تجربه کنند. از سواحل خیره‌کننده و صخره‌های بی‌نظیر «Wave Hyden» و «Golden Cliff» گرفته تا غواصی میان ماهی‌های رنگارنگ و صخره‌های مرجانی و بازدید از جزیره راتنست (Rottnest Island)، استرالیا شما را با جاذبه‌های دیدنی خود شگفت‌زده خواهد کرد. در سفر به استرالیا می‌توانید از دومین پارک ملی بزرگ جهان به نام پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park) دیدن کنید. علاوه بر مکان‌های طبیعی، بخش‌های باستانی پارک با سنگ‌نگاره‌هایی به قدمت میلیون‌ها سال، خبر از تاریخ غنی و فرهنگ مردمان بومی استرالیا می‌دهد.

    کانگوروها در استرالیا

     

    میخوای مدرک تورلیدری طبیعت گردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی راهنمای طبیعت گردی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    ۷. ایسلند؛ در قلمرو یخی وایکینگ‌ها

    اگر به‌دنبال مقصدی سردسیر با صخره‌های یخی می‌گردید، ایسلند با زیباترین مناظر طبیعی جهان مانند شفق قطبی و آبشارهای تالاب آبی (Blue Lagoon) و گولفوس (Gullfoss)، یک سفر زمستانی هیجان‌انگیز برای‌تان می‌سازد. ایسلند، سرزمین وایکینگ‌ها است که به هتل‌های دوست‌دار محیط‌زیست و اکوسیستم بی‌نظیر خود در میان مسافران Tripadvisor معروف است. این کشور، به‌عنوان یکی از مقاصد پایدار در میان طرفداران سفر شناخته می‌شود و گزینه‌های طبیعت گردی متعددی مانند غارهای یخی آبی‌رنگ، دره فیادرارگیوور (Fjadrargljufur)، غار یخی و یخچال‌های طبیعی در واتنایوکول (Vatnajokull)، برای طبیعت‌گردان دارد.

    قلمرو یخی وایکینگ‌ها

     

    ۸. پارک‌های ملی در کنیا

    کشور کنیا با بیش از ۵۰ پارک ملی، یکی از مهم‌ترین مقاصد طبیعت گردی جهان است. تورهای کنیا با ارائه گزینه متنوعی مانند بازدید از پارک ماسایی مارا (Massai Mara) و سافاری در کنار زرافه‌های غول‌پیکر و یوزپلنگ‌ها، قایق‌رانی در دریاچه نیواشا (Naivasha) و گشت در پارک ملی ناکورو (Nakuru) با هزاران فلامینگو صورتی رنگ، گردشگران را به بازدید حیات وحش بی‌نظیر کنیا می‌برند. اما اگر از گشت‌وگذار و سافاری در پارک‌های ملی کنیا خسته شدید، به جزیره کوچک لامو (Lamu) بروید. این جزیره قدیمی‌ترین سکونتگاه کنیا است و قدم‌زدن در خیابان‌های پرپیچ‌وخم آن، شما را با تاریخ و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین آشنا می‌کند.

    پارک‌های ملی در کنیا

     

    ۹. طبیعت شیلی؛ از آبشارهای خروشان تا دره ماه

    سال ۲۰۲۰ میلادی بود که کشور شیلی به‌عنوان برترین مقصد طبیعت گردی جهان در وب‌سایت «Worldpacker»، جامعه‌ای بین‌المللی برای کسانی که به‌دنبال کسب تجربه عمیق فرهنگی سفر می‌کنند، انتخاب شد. همین موضوع کافی‌ست تا بدانید که تجربه طبیعت گردی در این کشور، چقدر می‌تواند متفاوت و جذاب باشد. یکی از محبوب‌ترین آبشارهای شیلی که سالیانه پذیرای گردشگران بسیار است، آبشار «Huilo Huilo» نام دارد. جزیره «chiloe» با خانه‌های کوچک رنگارنگی که روی آب ساخته شده‌اند و میراث طبیعی با ارزش آن، نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی هستند که شیلی را به یکی از زیباترین طبیعت‌های جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این در سفر به شیلی، بازدید از جزیره ایستر (Easter Island) با مجسمه‌های سنگی ایستاده، پارک ملی تورس دل پین (Torres del Paine National Park) و صحرای آتاکاما (Atacama Desert) و دره ماه (Valle de la Luna) را از یاد نبرید.

    دره ماه

     

    ۱۰. طبیعت نروژ و شب‌های سحرانگیز

    بسیاری از گردشگران و تور لیدرهای طبیعت گردی، نروژ را بهشت مناظر طبیعی بر روی زمین می‌دانند. این کشور با کوه‌های پوشیده از برف، سواحل زیبا، دریاچه‌های یخچالی و شفق‌های قطبی بی‌نظیرش در ترومسو (Tromso)، برای هر طبیعت گردی با هر سلیقه‌ای چیزی برای گفتن دارد. قایق‌رانی در رودخانه، غارنوردی، سورتمه‌سواری یا پیاده‌روی تنها برخی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در دل طبیعت نروژ انجام دهید و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن بهره ببرید.

    طبیعت نروژ

     

    بهترین طبیعت ایران

    در کنار جاذبه‌های دیدنی و بهترین مقاصد طبیعت گردی در جهان، کشورمان ایران نیز دارای جاذبه‌ها و مقاصد طبیعت گردی منحصربه‌فردی است که از چشم بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی دور مانده است. آیا تا به حال به دریاچه صورتی در چابهار رفته‌اید یا به تماشای قله دماوند در پارک لار نشسته‌اید یا حتی شبی را در خانه‌های گلی ماسوله شب کرده‌اید؟ پهنه جغرافیایی وسیع ایران با اقلیم‌های متفاوت باعث شده تا هر نقطه از سرزمین‌مان با طبیعتی منحصربه‌فرد ما را غافلگیر کند؛ از جنگل‌های سرسبز شمال گرفته تا دشت‌های کویری مرکز ایران، روستاهای کوهستانی در مناطق سردسیر و جزایر زیبای خلیج همیشه فارس، تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعت گردی در ایران به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید بیشتر با بهترین طبیعت ایران آشنا شوید، موسسه آوای طبیعت گلستان در مطلب «بهترین مقاصد طبیعت گردی ایران» شما را با بهترین مکان‌های طبیعی ایران آشنا خواهد کرد.

    طبیعت ایران

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *