مقالات

هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟

هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟
  • کشور ایران یکی از بهترین کشورهایی است که از نظر مکان‌های گردشگری توریست‌های زیادی را به خود جذب کرده است. جاذبه‌های طبیعی متعددی نظیر کوه‌ها، رودخانه‌ها، کویرهای زیبا، دریاچه‌ها و جنگل‌های سرسبز، در جای‌جای ایران یافت می‌شوند؛ یکی از بهترین ویژگی و جاذبه‌های، طبیعی ایران دره‌های آن است. دره‌هایی که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد و انسان را به دنیای نامعلوم اعماق زمین می‌رساند. دره‌ها با شیب‌های تند و صخره‌های جذاب و سایر جاذبه‌های طبیعی نظیر رود و انواع پوشش گیاهی، جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگردی محسوب می‌شوند. علاوه‌بر این، بسیاری از افراد به مکان‌های هیجان‌انگیز برای تفریحاتی نظیر صخره‌نوردی و پیاده‌روی‌های علاقه‌مند هستند و دانستن این‌که هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ می‌تواند راهنمای خوبی برای این دسته از افراد باشد.  ایران دره‌های زیادی دارد که بعضی از آن‌ها ناشناخته هستند و کمتر کسی اسم آن‌ها را شنیده است. هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ سوالی است که ذهن تمام گردشگران را به خود مشغول کرده است تمامی دره‌هایی که در ایران وجود دارد هدیه‌ای خاص از جانب مادر طبیعت است که انسان را به وجد می‌آورد.

    هیجان انگیزترین دره‌های ایران

    تنگه چاهکوه

    در جزیره‌های قشم می‌توانید تنگه‌های زیادی را مشاهده کنید که یکی از این تنگه‌ها، تنگه چاهکوه است این تنگه یکی از عجایب هفتگانه‌ای است که در ۷۰ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. در فصل‌های بهار و تابستان در این تنگه شاهد تابش شدید آفتاب هستید ولی در فصل‌های پاییز و زمستان هوا مطبوع‌تر می‌شود. تنگه چاهکوه صخره‌ها و تندیس‌های دیدنی زیادی دارد که کاملا طبیعی هستند و در اثر گذر زمان به وجود آمده اند. این تنگه با عنوان دره مقدس چاهکوه یاد می‌شود، زیرا در گذشته از آب این دره برای شفای بیماران استفاده می‌کردند.

    تنگه چاهکوه

    اگر بخواهیم به سوال هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ پاسخ دهیم می‌توانیم از دره چاهکوه یاد کنیم. این منطقه به دلیل اینکه چاه‌های زیادی دارد باعث شده است که ۱۶ گونه جانوری در آن زندگی کنند. اگر برای صخره نوردی دنبال دره‌های وسیع و مرتفع هستید درست‌ترین ادرس برای صخره نوردی دره چاهکوه است. این دره از چهارطرف دارای چهارتنگه است که به وسیله دیوارها به یکدیگر متصل شده اند. این تنگه منبع تامین آب شیرین برای این جزیره بوده است، یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که در این تنگه مشاهده می‌کنید درخت‌ها و درختچه‌های است که با توجه به آب و هوای استوایی و بیابانی، در این منطقه وجود دارد.

     دوره های آژانس مسافرتی و هواپیمایی موسسه آوای طبیعت گلستان شامل:

    🌎 مدیرفنی بند الف   🌎 مدیرفنی بند ب

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    دره کول خراسان

    دره کول خراسان در جنوب غربی ایران قرار دارد و مقصد مناسبی برای ماجراجویی و هیجان است. این دره یکی از جاهای دیدنی دزفول به شمار می‌آید که با عنوان دره ارواح نیز یاد می‌شود. این دره در مسیر شهبون واقع شده، که مسیری باریک است و در این مسیر، چشمه‌های فراوانی وجود دارد که در تمام مسیر درختان بید سرپوشیده را مشاهده می‌کنید. یکی از دلایلی که به این دره، دره ارواح گفته می‌شود این است که افراد زیادی برای عبور از این دره جان خود را از دست داده‌اند و روح‌های آن‌ها در این دره وجود دارد. دیوارهای این دره از گیاهان پوشیده شده است و عمق این دره ۲۰۰ متر است. شما به محض ورود به این دره گیاه پر سیاوشان را مشاهده می‌کنید که باعث می‌شود تمام خستگی راه، از تن شما خارج شود. شما در مسیر رسیدن به این دره از کنار سد دز عبور می‌کنید این سد عمق زیادی ندارد و برای آبتنی و استراحت مکان مناسبی است و فقط به افرادی توصیه می‌شود که شنا بلد هستند.

    دره کول خراسان

    دره راگه

    هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ دره راگه، این دره در استان کرمان در نزدیکی رفسنجان واقع شده است، که عمق این دره ۸۰ متر و ۲۰ کیلومتر طول دارد. شما در این دره شاهد عبور رودخانه‌های جاری از میان سنگ‌های تراش خورده هستید. آسمان این دره در شب ها، پرستاره است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. هنگام گذر از این دره شکاف‌های بزرگ و کوچکی را مشاهده می‌کنید که برخی از آن‌ها طبیعی و برخی دیگر توسط انسان‌ها ساخته شده است. روستایان از این دره، به عنوان دره مرگ یاد می‌کنند زیرا از بالای دره سنگ‌هایی به پایین سقوط می‌کردند، اما اکنون با اقدامات سازمان گردشگری استان کرمان، دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

    دره راگه

    دوره های آموزشی

    🌎راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی    🌎 راهنمایان طبیعت گردی    🌎 راهنمایان محلی

    در  موسسه آوای طبیعت گلستان 

    ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞 

    دره عشق

    این دره در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که مانند طبیعتی وحشی است و مناظر خیره کننده‌ای را به وجود آورده است که همانند نگینی در این استان می‌درخشد. افرادی که به پیاده روی، ورزش و کوهنوردی علاقه دارند می‌توانند به دره عشق سفر کنند و لحظاتی زیبا و هیجان‌انگیز را تجربه کنند. در این دره شاهد رودخانه‌ای هستید که بلندترین رود ایران محسوب می‌شود. در این منطقه شالیزارها و باغ‌های انار نقاشی طبیعی را برای بینندگان به وجود آورده است. هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ اگر دره عشق در یک نظرسنجی شرکت کند بی‌شک به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین دره‌های ایران شناخته می‌شود.

    دره عشق

    دره الموت

    شما این دره را در استان قزوین در جاده زنجان و قزوین مشاهده می‌کنید. از آنجایی که آب و هوای این دره بسیار بالا است یکی از محل‌هایی می‌باشد که خودروها و موتور سیکلت‌ها را در آنجا تست می‌کنند. از آنجایی که این دره در منطقه کوهستانی واقع شده است آب و هوای خنک و خشکی دارد.

    دره الموت

    🌎موسسه آوای طبیعت گلستان ارائه دهنده برترین دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری 🌎

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    دره درویشان

    این دره یکی از جاذبه‌های دیدین شهرستان نکا است. در مسیر رسیدن به این دره از یک جنگل عبور می‌کنید و به یک آبشار زیبا می‌رسید، این آبشار از میان دو صخره سنگ که ارتفاع ۵ متری دارد به پایین می‌ریزد و چشم‌انداز زیبایی را به وجود می‌آورد.

    دره درویشان

    تنگه رغز

    از این تنگه به عنوان تنگه عروس ایران یاد می‌کنند. برای اینکه بتوانید این تنگه را مشاهده کنید باید راهی استان فارس شوید. در این تنگه آبشارهای متفاوتی می‌بینید که هرکدام یک زیبایی را به نمایش می‌گذارند. در این تنگه با صدای دلنشین آبشار، پستی و بلندهای زیبا، شنا در میان حوضچه و شنیدن صدای پرندگان خاطره‌های زیبایی را ثبت می‌کنید.

    تنگه رغز

    دره داماش سیاهو

    اگر دوست دارید به تماشای زیبایی‌های جنوب ایران بنیشینید می‌توانید از دره داماش سیاهو دیدن کنید، این دره در مسیر ارتباطی بین بندرعباس به سیرجان واقع شده است. این دره آب و هوای دلنشینی دارد که در بالای خود کوه هماگ قدعلم کرده که روی آن سایه می‌افکند.

    دره داماش سیاهو

    دره مرتضی علی

    این دره دارای حفره‌های زیادی است که هرکدام از این حفره‌ها به دوران ساسانیان برمی‌گردد و ۱۵۰۰ سال قدمت دارد. در سمت چپ این دره چشمه آب گرم و در سمت راست این دره چشمه آب سرد را مشاهده می‌کنید، این چشمه‌ها خواص درمانی نیز دارند. این دره منشاء آب کال سردر و چشمه جعفری است. اگر بخواهیم بگوییم هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ باید از دره مرتضی علی یاد کنیم، این دره علاوه بر زیبایی خاص قدمت زیادی دارد.

    دره مرتضی علی

    دره ستارگان

    این دره در استان قشم جا خوش کرده است که دو میلیون سال قدمت دارد. این دره شامل مخروط‌های نوک تیز، ستون‌های عظیم و دیوارهای بلند است که می‌توان در شب‌ها به آن تکیه داد و رقص ستارگان را تماشا کرد. این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت گردیده است. دیواره‌های این دره دو جنس کاملا متفاوتی دارند، این دیواره‌ها یک لایه ضخیم و تقریبا نرم به رنگ خاکستری روشن دارند که یک لایه نازک سفید رنگ روی آن را گرفته است.

    دره ستارگان

    تنگه شیرز

    ای دره در استان لرستان قرار دارد که به عنوان ژئوسایت ملی ثبت شده است. ارتفاع دیواره‌های این تنگه ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر است که چشمه‌های کوچک و بزرگی از آن جاری می‌شوند. شما در این تنگه شاهد صخره‌های تند و تیز هستید که میوه‌های وحشی در آن به چشم می‌خورند. فرسایشی که بین سنگ و کوه‌ها به وجود آمده، شکل دیدنی به این تنگه داده است.

    تنگه شیرز

    تنگه براق

    یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در استان فارس آن را مشاهده کنید تنگه براق است. در این تنگه صخره‌ها بلندی قرار دارد که آب مانند مادری آن‌ها را می‌شوید و کثیفی‌هایش را از بین می‌برد و به پایین می‌آورد. آبشار این تنگه ۴۰ متر ارتفاع دارد که آب این آبشار از سد درودزن تهیه می‌شود.

    تنگه براق

    تنگه بوچیر

    این تنگه در هرمزگان واقع شده است که با دیدن آن آدرنالین خونتان بالا می‌رود. تنگه بوچیر در منطقه گرم و کویری واقع شده است و از این رو آب و هوای گرم و خشک دارد. این تنگه از شکافی که در دل کوه ایجاد شده است به وجود آمده که برای دیدن آن باید وارد آب شوید. برای سفر به تنگه بوچیر با خود لباس‌های گرم ببرید زیرا دمای آن ممکن است حتی به زیر صفر درجه نیز برسد.

    تنگه بوچیر

    تنگه دم اسب

    این تنگه در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است. تنگه دم اسب پوشش جنگلی از درختان بلوط و سر به فلک کشیده‌ای دارد که عبور از آن، انسان را به وجد می‌آورد. یکی از دلایلی که نام این تنگه دم اسب نهادند این است که آب این تنگه از صخره‌های بلند به پایین سرازیر می‌شود و مانند یال اسب زیبایی خود را به رخ می‌کشد.

    تنگه دم اسب

    دره کال جنی

    این دره در بیابان داغ طبس جا خوش کرده، که دره‌ای پر آب است. یکی از دلایلی که به این دره، دره کال جنی می‌گویند این است که این منطقه در میان روستاییان جن زده محسوب می‌شد اما اکنون این موضوع بسیار کم اهمیت شده است و این دره گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

    دره کال جنی

    تنگ گمبیل

    هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ بی‌شک برای پاسخ به این سوال می‌توان از دره تنگ گمبیل یاد کرد زیرا مردم از این تنگه به عنوان بهشت گم شده یاد می‌کنند. اگر می‌خواهید به این تنگه سفر کنید و حس سرزندگی و طراوت را در وجود خود شعله‌ور کنید، باید به استان شیراز سفر کنید. در این تنگه درختان گردو، انجیر، تمشک وحشی و زرشک وجود دارد. کمتر دره‌ای مشاهده می‌کنید که در آن غار وجود داشته باشد اما این دره ناممکن‌های طبیعت را از بین برده و درون خود یک غاری را به وجود آورده است.

    تنگ گمبیل

    دره گت قارزَم

    اگر شما از آن دسته افراد هستید که به طبیعت گردی علاقه‌مند هستید و راه‌های پر پیچ و خم را مد نظر دارید به این دره سفر کنید. این دره در استان مازندران واقع شده است که چشمه تماشایی دارد. این دره در میان جنگل سبز و با طراوات جا خوش کرده است. اگر قصد دارید به این دره سفر کنید بهترین زمان، اوایل فروردین تا اخر تیر است زیرا درختان سرسبزی خود را از دست نداده‌اند و با صدای شرشر آب صحنه زیبایی را به وجود آورده‌اند.

    دره گت قارزَم

    دره خزینه

    هیجان انگیزترین دره‌های ایران کجاست؟ مناطق غربی ایران دره‌های زیادی دارد که در آن می‌توانید هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید. در غرب ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که مملو از شگفتی‌های طبیعتی هستند. این دره در استان لرستان واقع شده است که شباهت بسیاری با گرند کانیون در آمریکا دارد. پل معلق در دره خزینه قرار دارد که یکی از جاذبه‌های اصلی و دیدنی این دره محسوب می‌شود. این پل بزرگترین پل معلق در ایران و خاورمیانه است که ارتفاع آن ۱۱۲ متر و عرض دهانه آن ۸۰تا۸۵ متر می‌باشد. این پل بسیار مقاوم است و از بهم پیوستن چوب‌های روسی و چهار طناب کابلی به وجود آمده، که در سال ۱۳۹۷ توسط افرادی ناشناس از بین رفت.

    دره خزینه

    تنگه گنجه‌ای

    هرچه از جنوب غربی ایران صحبت شود باز هم حرفی برای گفتن دارد، این تنگه در یاسوج قرار گرفته، که چشم‌انداز زیبایی را برای بازدیدکنندگان خود به وجود آورده است. این تنگه با درختان پوشیده شده است و آسمان را از نقطه‌هایی وسط برگ درختان می‌توانید مشاهده کنید. تنگه گنجه‌ای مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است زیرا از نظیر بهداشتی تکمیل است. از آنجایی که میزان بارش برف و باران در این منطقه زیاد است جزء مناطق سردسیر به شمار می‌آید. بهترین زمان برای سفر به این تنگه فصل بهار است، در این فصل این تنگه به بهشت دیدنی تبدیل می‌شود.

    تنگه گنجه‌ای

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *