مقالات

هفت گناه کبیره تورلیدر که باید از انجام آنها بپرهیزید

هفت گناه کبیره تورلیدری
  • راهنمایان تور در صنعت گردشگری کار نموده و گروه‌هایی از بازدیدکنندگان و افراد را راهنمایی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به هفت مورد از استباهات رایج و جبران ناپذیر در تورلیدری که تحت عنوان هفت گناه کبیره تورلیدر مشهور است، اشاره کنیم. این موارد به صورت تخصصی در دوره تورلیدری تدریس می‌شود.

    راهنمایان تور نه تنها در زمینه تاریخ یک مکان و منطقه متخصص هستند، بلکه آداب و رسوم محلی را نیز می‌شناسند. راهنمایان تور اطلاعات جالب و آموزنده‌ای در مورد شهر، رویدادهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های تاریخی، موزه‌ها، مکان‌های دیدنی و سایر مقاصد سفر به مشتریان خود ارائه می‌دهند همچنین می‌توانند تورهای پیاده روی، تورهای اتوبوسی و حتی تورهای قایق رودخانه را هدایت کنند. اغلب راهنمایان گردشگری توسط آژانس‌های مسافرتی و گردشگری استخدام می‌شوند.

    به عنوان یک راهنمای تور باید از سطح انرژی بالا، توانایی تفکر خلاقانه و تمایل به حل مسئله برای موفقیت در این نقش برخوردار باشید. راهنمایان مشتاق تور باید برای روزهای بسیار طولانی، تغییرات متعدد در برنامه‌های از پیش برنامه ریزی شده و اغلب درخواست‌ها و خواسته‌های غیرمنتظره از مهمانان، آماده باشند. در این مقاله به مواردی اشاره شده که تورلیدر برای داشتن تور موفق باید از آنها بپرهیزد.

    هفت گناه کبیره تورلیدری

    اولین و یکی از مهمترین هفت گناه کبیره تورلیدر، بی‌اعتنایی به مسافران است

     

    میخوای مدرک تورلیدری بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های تورلیدری (راهنمایان گردشگری): دوره راهنمای طبیعتگردی، راهنمای ایرانگردی و راهنمای محلی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    برخورد سرد و بی‌اعتنا با مسافر

    محیط تورهایی که یک راهنما اجرا می‌کند هر چیزی می‌توانند باشند، جز محیطی رسمی و غیر دوستانه. از این رو یکی از هفت گناه کبیره تورلیدر، برخورد سرد و بی‌اعتنا با مسافرین است. با آمادگی کامل از هرگونه تنش و استرس خلاص شوید. با مهمانان خود در سطحی ارتباط برقرار کنید تا بتوانند احساس آرامش داشته و از سفر خود لذت ببرند. به آنها نشان دهید که وقت خود را به آنها اختصاص می‌دهید.

    تورلیدرها معمولا افراد اجتماعی هستند، به این معنی که در موقعیت‌های مختلف می‌توانند با افراد تعامل برقرار کرده، آنها را متقاعد نموده یا کمک کنند. در واقع افراد مختلف با آنها احساس راحتی می‌‌کنند. آنها همچنین تمایل به کارآفرینی دارند، به این معنی که آنها معمولا رهبران طبیعی هستند که می‌توانند بر دیگران تأثیر بگذارند و آنها را در مورد دلایل پیشنهادات خود متقاعد کنند.

    از سر باز کردن مسافر

    شما یک چیز را وعده می‌دهید و چیز دیگری را انجام می‌دهید. اطمینان حاصل کنید که به خوبی از آنچه وعده داده‌اید آگاه هستید و به آن عمل می‌کنید. همه مسافران راحت و انعطاف پذیر نیستند. یک راهنمای تور خوب می‌داند که چگونه از افراد مراقبت کند. آنها باید همیشه صبور باشند.

    شما به عنوان یک راهنمای گردشگری می‌توانید همواره در حال تلاش و تکاپو باشید ولی اگر در زمان نادرست وقت را به خود اختصاص دهید، ممکن است باعث سردی مسافران نسبت به خود شوید. توصیه می‌کنیم در زمانی که مسافران مشغول استراحت و یا عکاسی هستند و یا بعد از صرف غذا، زمانی را به خود اختصاص دهید، هرچند که توجه کنید باید قابل رویت و در دسترس مسافران باشید.

    تصویر تورلیدری روی آب با قایق

    ناتوانی در برقرار ارتباط صمیمی با مسافران یکی دیگر از هفت گناه کبیره تورلیدری است

    ناتوانی در برقراری ارتباط صمیمی با مسافر

    در ادامه بحث هفت گناه کبیره تورلیدر به یکی از مهمترین موارد که در دوره تورلیدری نیز به آن بسیار اشاره می‌شود، می‌پردازیم. ارتباط برقرار کردن تورلیدر با مسافر مهمترین ابزار برای تضمین تجربه فوق‌العاده برای مهمانانشان می‌باشد. آگاهی از تفاوت‌های فرهنگی بین بازدیدکنندگان و اطلاع از عواملی که تعامل با مهمانان را مختل کند، مهم است.

    علاقه شخصی به مهمان خود داشته باشید. با داشتن حداقل گفتگویی کوچک هر چه بیشتر مهمانان خود را عزیز کنید. دریابید که آنها اهل کجا هستند و چگونه از منطقه محلی لذت می‌برند. صمیمی بودن اساس رابطه بوده و علاقه شخصی بر پایه آن بنا شده، باعث می‌شود افراد احساس خاص بودن کنند. مهارت‌های ارتباطی موثر برای یک شغل موفق در صنعت گردشگری کاملا ضروری است. علاوه بر این، راهنمایان تور باید بسیار سازماندهی شده، وقت شناس و اخلاقی باشند.

    رفتار خودپسندانه داشتن

    اگر افراد تور باهم غریبه باشند، اولین فردی که گردشگر با او ارتباط برقرار می‌کند تورلیدر است. گردشگر با تورلیدر ارتباط برقرار نموده و انتظار رفتاری متشخص و صبورانه دارد. فردی که بتواند با او راحت بوده و نیازها و سوالهایش را مطرح کند. تورلیدر می‌تواند به گردشگر احساس عزت نفس و اعتماد به نفس دهد. احترام به انسان‌ها در همه موارد ضروری بوده و مطمئنا همین احترام به شما بر می‌گردد.

    مانند آدم اهنی کار کردن

    دراماتیک شوید! مهمانان خود را وادار نموده که چشمان خود را ببندند، به صدای شما گوش دهند که داستان مکان را تعریف می‌کنید. آنها را مشتاق کنید تا احساسات شخصیت‌های داستانتان را احساس کنند. اگر در مورد تاریخ صحبت می‌کنید، می‌توانید شخصیتی نمونه بسازید تا در مورد نحوه زندگی شخصی در آن زمان صحبت کنید. کمی شوخ طبعی تزریق کنید. لازم نیست همیشه شوخی کنید، اما گاه به گاه شوخی به شما کمک می‌کند. در مورد آن فکر کنید: مردم عاشق خندیدن هستند. چیزی را که دوست دارند به آنها بدهید و به خاطر آن از شما قدردانی خواهند کرد.

    تصویر تورلیدر در حال توضیح مکان های تاریخی

    مسافرین خود را با قانون‌های جزئی محدود نکنید، از دیگر موارد هفت گناه کبیره تورلیدر همین مورد است

    مانند کتاب قانون بودن

    متوجه می‌شوید که مهمانان از تور آنطور که طراحی شده است لذت نمی‌برند و حتی سرپیچی می‌کنند. بهترین راهنمایان تور در “شناخت مخاطب” و تطبیق تجربه با توجه به علایق و نیازهای مهمانان هستند. انعطاف پذیر بودن تورلیدر باعث مدیریت شرایط پیش بینی نشده می‌شود. درنتیجه تجربه بهتری را برای مسافرین ایجاد می‌کنند. نسبت به نیازها و علایق مهمان خود انعطاف پذیر باشید. بهترین تورها آنهایی هستند که راهنما می‌تواند نقاط مورد علاقه را برای نشان دادن هر فرد پیدا کند تا بتواند در سطح فردی ارتباط برقرار کند.

    مسافر را دنبال نخود سیاه فرستادن

    یکی از مواردی که تورلیدر باید رعایت نموده این است که به مسافر احساس بی ارزشی القا نکند. شاید تورلیدر نیز وقتی را برای خود بخواهد به خصوص زمانی که تور 24 ساعته می‌باشد. تورلیدر می‌تواند با برنامه‌ریزی و سازماندهی زمان‌هایی را برای استراحت مسافرین در نظر بگیرد. اگر گردشگر احساس کند، شما به اندازه کافی اشتیاق ندارید یا حوصله پاسخ به سوالاتش را ندارید، تجربه ناخوشایندی برایش رقم خورده و احساس لذت از سفر نخواهد داشت. رضایت گردشگران باعث جذب هرچه بیشتر آنان به تورهای شما خواهد بود. برای مسافرین خود وقت بگذارید و با صبر و حوصله با آنها ارتباط برقرار کنید.

    کلام پایانی

    تورلیدرهای خوب و مسئولیت پذیر به سختی پیدا می‌شوند اما اگر آنها را پیدا کرده باشید ارزش زیادی دارند. داشتن راهنمای تور خوب می‌تواند محور یک تجربه عالی باشد. راهنمای تور باید توانایی رهبری با اقتدار و اشتیاق را داشته باشد و به شما کمک کند تا بدون توجه به مقصد، تجربیات معتبر و مفیدی داشته باشید. ما در آوای طبیعت گلستان مفتخریم که با برگزاری کلاس‌های تورلیدری و گردشگری اعم از دوره ایرانگردی، دوره طبیعت گردی و … نسل آینده راهنمایان گردشگری را تربیت کنیم.

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *