مقالات

خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری

خطرناک ترین مقاصد گردشگری
  • شاید یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی مسافرت برای بسیاری از انسان‌ها دور شدن از مشکلات و دغدغه‌های روزمره باشد. تقریبا تمامی انسان‌ها مسافرت را دوست دارند چراکه می‌توانند با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مناطق مختلف آشنا شوند و تجربه‌های جدیدی را در مکان‌های جدید کسب کنند؛ اما آیا همه مکان‌ها مناسب برای مسافرت می‌باشند؟ برخی از شهرها و کشورها در جهان وجود دارند که شما با مسافرت به آن مکان‌ها با جان خود بازی می‌کنید. به طور کلی عواملی که باعث امنیت کم در برخی از مناطق گردشگری می‌شود شامل جنگ و ترور، اعتراضات، جرائمی مانند دزدی، قاچاق و خطرات طبیعی خود منطقه است. ما در این مقاله فهرستی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم. امیدواریم همیشه سفرهای خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشید و در صورتی که به مجبور به سفر به این مقاصد خطرناک هم بودید، خطرات و احتمالات ذکر شده را تجربه نکنید!

    لوس کابوس؛ مکزیک

    یکی از مناطق ساحلی خیره‌کننده در ایالت باخا کالیفرنیا سور در کشور مکزیک لوس کابوس است. شهری با طبیعت بسیار زیبا، غذاهای لذید و تفریحات آبی هیجان‌انگیز اما با وجود همه این تفاسیر به شهر آدم‌کشی معروف است چراکه طبق آمار به ازای هر یکصد هزار نفر ۱۱۱ قتل در این شهر صورت می‌گیرد. به غیر از قتل، قاچاق مواد مخدر نیز امری کاملا رایج و عادی است. البته گفته شده مردم لوس کابوس هیچ آسیبی به گردشگران نمی‌رسانند اما با این حال هرساله تعدادی قربانی در میان گردشگران مشاهده می‌شود. این چنین شد که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شهر در صدر خطرناک‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت.

    لوس کابوس

     دوره های آژانس مسافرتی و هواپیمایی موسسه آوای طبیعت گلستان شامل:

    🌎 مدیرفنی بند الف   🌎 مدیرفنی بند ب

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    کاراکاس؛ پایتخت ونزوئلا

    کاراکاس، شهری زیبا که روزگاری به داشتن کوه‌های بزرگ، آبشارهای بلند و جنگل‌های سرسبز معروف بوده در حال حاضر پایتخت ونزوئلا می‌باشد؛ کشوری که این روزها با بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. شهر کاراکاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر به علت‌عدم ثبات سیاسی و اقتصادی، قتل، قاچاق مواد مخدر و زورگیری به عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته شده است. از این رو جزو معدود شهرهایی است که گردشگران برای سفر آن را انتخاب می‌کنند.

    کاراکاس

    آکاپولکو؛ مکزیک

    آکاپولکو یکی از شهرهای بندری در سواحل اقیانوس آرام در مکزیک می‌باشد. شهری با سواحل و کوه‌های زیبا و جنگل‌های استوایی که به عنوان بزرگ‌ترین شهر مکزیک به شمار می‌رود. از جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به قلعه سن دیه گو، موزه تاریخی و غواصی میان صخره‌ها اشاره کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که این شهر رتبه سوم خطرناک‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است. خرید و فروش مواد مخدر و همچنین انسان جزو رایج‌ترین جرائم این شهر است به حدی که در سال ۲۰۱۷ هزاران قتل فجیع در این شهر رخ داده است. گفته شده سفر به آکاپولکو به اندازه سفر به روسیه و افغانستان می‌تواند خطرناک باشد؛ با این حال مکزیک در تلاش است تا در قالب برنامه‌ای هفت‌ساله صنعت گردشگری خود را بهبود بخشد و به یکی از کشورهای پر گردشگر تبدیل شود.

    دوره های آموزشی

    🌎راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی    🌎 راهنمایان طبیعت گردی    🌎 راهنمایان محلی

    در  موسسه آوای طبیعت گلستان 

    ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞 

    آکاپولکو

    ناتال؛ برزیل

    ناتال پایتخت ایالت ریوگرانده می‌باشد. شهری در شمال شرقی برزیل در ساحل اقیانوس اطلس که آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. شرایط جوی با ثباتی در این کشور حاکم است چراکه دمای هوای آن نه از یک نقطه بالاتر می‌رود و نه از یک نقطه پایین‌تر می‌آید. زمان مناسب مسافرت به این شهر ماه دسامبر یعنی بین ماه‌های آذر و دی می‌باشد. حال اگر شما قصد مسافرت به این شهر را دارید، بهتر است هرگز تنها نباشید. حتما گروهی و همراه با راهنمای محلی رفت‌وآمد کنید چراکه این شهر به داشتن سارقانی که با اسلحه شما را به مرگ تهدید می‌کنند، معروف است. به همین دلیل این شهر با تمام زیبایی‌اش به عنوان یکی از ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین شهرهای جهان شمرده می‌شود.

    ناتال

    تیخوانا؛ مکزیک

    یکی از شهرهای خطرناک مکزیک تیخوانا است؛ شهری در مجاورت با مرز آمریکا با سن دیه گو در کالیفرنیا که در ایالت باخا کالیفرنیا قرار دارد. شهر تیخوانا با وجود اینکه امروزه به عنوان یک مرکز بزرگ صنعتی و مالی در مکزیک تبدیل شده است و توانسته نفوذ زیادی در اقتصاد، آموزش‌وپرورش و سیاست پیدا کند؛ به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می‌شود چراکه دزدی، قتل و قاچاق مواد مخدر و انسان از جمله جرائمی است که در این شهر افزایش پیدا کرده و باعث ناامنی در این شهر شده است. با این وجود اگر این شهر را برای مسافرت انتخاب کرده‌اید، بهتر است مراقب باشید.

    تیخوانا

    🌎موسسه آوای طبیعت گلستان ارائه دهنده برترین دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری 🌎

                                                                  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲ 📞                                                        

    لاپاز؛ مکزیک

    لاپاز، شهری در ایالت باخا کالیفرنیا در کشور مکزیک که به علت داشتن سواحل زیبا و تنوع زیست محیطی مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرارگرفته بود و گردشگری یکی از مهم‌ترین منبع‌های درآمد آن محسوب می‌شد؛ حال دیگر جای امنی برای مسافرت نیست چراکه جرم و جنایت در این شهر افزایش پیدا کرده است و به حدی رسیده که درگیری‌های خیابانی اتفاقی طبیعی در این شهر محسوب می‌شود. قتل نیز از دیگر جرائمی است که در این شهر افزایش پیدا کرده به صورتی که نرخ آن به ازای هر صد هزار نفر ۸۴.۷۹ است. بنابراین اگر قصد مسافرت به لاپاز را دارید بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

    لاپاز

    فورتالزا؛ برزیل

    فورتالزا، شهری در شمال شرقی برزیل با جمعیتی در حدود سه میلیون نفر به عنوان پنجمین شهر برزیل شناخته شده است. فورتالزا، شهری بسیار زیبا است و به علت داشتن سواحل بی‌نظیر هرساله پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان ساحل مورو برانکو، استادیوم آرنا کاستلا و… اشاره کرد اما با این همه زیبایی و محبوب به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری معرفی شده است. یکی از جرائمی که سرعت آن در این شهر افزایش پیدا کرده، دزدی است. ایستگاه‌های اتوبوس، کافه، کلوب و مهمانی از مکان‌های ناامن این شهر است. تا حدی که مردم سعی می‌کنند از زندگی در این منطقه دوری کنند.

    فورتالزا

    سیوداد ویکتوریا؛ مکزیک

    یکی از شهرهای شمال شرقی مکزیک در ایالت تامائو لیپاس، سیوداد ویکتوریا می‌باشد که به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری شناخته شده است. یکی از جرائم معمول این شهر قتل، است. نرخ قتل در این شهر به ازای هر صد هزار نفر ۸۳.۳۲ نفر است که بیش‌تر به علت قاچاق مواد مخدر اتفاق می‌افتد. درگیری و تیراندازی حتی در مراکز و مقرهای پلیس مشاهده می‌شود. همه این‌ها نشان ازعدم وجود امنیت در این شهر برای گردشگران می‌باشد.

    سیوداد ویکتوریا

    حلب؛ سوریه

    شهر حلب، مرکز استان حلب، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شامات در کشور سوریه است. این شهر که توسط جلگه‌ها و فلات احاطه شده است، دارای آب‌وهوایی خشک می‌باشد. از جمله آثار تاریخی آن قلعه حلب، مسجد جامع اموی و مدرسه حلاویه است. علاوه بر آثار تاریخی بسیار زیبا، چشم‌اندازهای طبیعی زیبا آن باعث شده بود تا به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری تبدیل شود؛ اما از سال ۲۰۱۱ به علت شروع جنگ در این کشور تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری شد. در این زمان بود که نه تنها هیچ گردشگری به این شهر سفر نمی‌کرد، بلکه حتی شهروندان این شهر مجبور به ترک کشور خود شدند.

    حلب

    سیوداد خورآس؛ مکزیک

    سیوداد خورآس، شهری در شمال مکزیک با بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت است و در ایالت چیئوائوا در کنار رودخانه ریوگرانده قرار دارد. این شهر با عنوان قتلگاه زنان جوان مشهور است. شهری که زنان را یکی پس از دیگری ربوده و آن‌ها قربانی قتل‌های زنجیره‌ای می‌شوند؛ به طوری که طبق آمار در سال‌های ۳۰۱۳ و ۲۰۱۲ حدود ۳۹۰۰ زن به قتل رسیدند. یکی دیگر از جرائم رایج در این منطقه قاچاق مواد مخدر است. به طور کلی قاچاق انسان و مواد مخدر دو معضل مهم این شهر می‌باشد.

    سیوداد خورآس

    کیپ تاون؛ آفریقا جنوبی

    کیپ تاون، دومین شهر آفریقا جنوبی و پایتخت استان کیپ غربی می‌باشد. طی سال‌های اخیر میزان جرائمی مثل دزدی، قتل، تجاوز جنسی و خریدوفروش مواد مخدر در این شهر افزایش داشته و حتی چندین شبکه خبری این موضوع را تایید کرده و این شهر را جزو خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری معرفی کردند. امنیت این شهر به حدی پایین آمده که حتی به شهروندان آن توصیه می‌شود هنگام شب در شهر تردد نکنند. بیش‌تر جرائم به علت نابرابری‌های قومی و نژادی رخ می‌دهد به طوری که درآمد سالانه یک خانواده سفید پوست تقریبا شش برابر درآمد سالانه یک خانواده سسیاه‌پوست است.

    کیپ تاون

    کراچی؛ پاکستان

    بزرگ‌ترین شهر کشور پاکستان، کراچی است که در جنوب غربی پاکستان بر کرانه اقیانوس هند قرار دارد. شهر کراچی با وجود چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا و با شکوه در فهرست ۱۰ شهر خطرناک جهان قرار گرفته است. عملیات تروریستی و قتل از مهم‌ترین دلایلی است که این شهر به عنوان خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری معرفی شده است. اما علاوه بر مشکلات ذکر شده نبودن آب آشامیدنی سالم وعدم وجود ساختمان‌های ایمن در برابر زلزله از دیگر مشکلاتی است که جان مردم این شهر را تهدید می‌کند.

    کراچی

    دیترویت؛ امریکا

    دیترویت، شهری در امریکا در ایالت میشیگان است که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خودروسازی در امریکا معرفی شده است. وجود صنعت خودروسازی در این شهر باعث شده تا از نظر اقتصادی رشد چشمگیری داشته باشد. اما با این وجود در حال حاضر یکی از خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری امریکا محسوب می‌شود زیرا میزان جرائم خشونت‌آمیز آن تقریبا شش برابر میانگین ایالات متحده آمریکا است. از جمله جرائم این شهر می‌توان به دزدی، قتل، تجاوز جنسی و خریدوفروش مواد مخدر اشاره کرد.

    دیترویت

    بغداد؛ عراق

    یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان عرب و پایتخت عراق، بغداد است. شهری در امتداد رود دجله که دارای آب‌وهوایی گرم و کویری می‌باشد. مسافرت به عراق از جهت اهمیت شهرهای زیارتی همیشه مورد توجه افراد اسلامی بوده است. علاوه بر آن به علت داشتن مناطق گردشگری از جمله حرم کاظمین، مدائن، کاخ فاو و موزه ملی عراق گردشگران زیادی را جذب می‌کرده؛ اما از زمانی که این شهر درگیر جنگ و ناامنی شد در فهرست خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری قرار گرفت. با این وجود هنوز بسیاری از ایرانی‌ها برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند؛ توصیه می‌شود برای سفر به عراق از تورهای زیارتی معتبر استفاده کنید.

    بغداد

    ریودوژانیرو؛ برزیل

    در سرزمین پهناور برزیل، شهر زیبایی با نام ریودوژانیرو قرار دارد، شهری که از آن با نام ریو یاد می‌شود. ریودوژانیرو در واقع نوعی شبه جزیره است که از سه طرف توسط آب‌های اقیانوس اطلس احاطه شده است. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ساحلی در دنیا است که به علت داشتن سواحل متنوع و زیبا و همچنین جشنواره‌های مهمش شهرت خاصی در میان گردشگران دارد. اما متاسفانه همانند بسیاری از شهرهای برزیل نرخ بالایی از جرائم را دارد؛ جرائمی مانند سرقت و جیب‌بری که باعث تضعیف صنعت گردشگری در این کشور شده است. با این وجود اگر قصد سفر به این شهر را دارید، رعایت نکات ایمنی سفر لازم و ضروری می‌باشد.

    ریودوژانیرو

    کلام پایانی

    یکی از فعالیت‌های لذت بخش که اکثر انسان‌ها تمایل دارند در تعطیلات داشته باشند، مسافرت است. اما برخی از مکان‌ها در دنیا وجود دارند که سفر به آن‌ها مشکلات و ناامنی‌هایی به همراه دارد، مشکلاتی که علاوه بر مال‌تان، ممکن است جان‌تان را نیز به خطر بیندازد. البته همه ما می‌دانیم به هر کجا که سفر کنیم احتمال خطر وجود دارد. با این وجود ما در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری، در ارتباط با خطراتی که در این مناطق شما را تهدید می‌کند، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *