مقالات

تبدیل مدرک تورلیدری ملی به بین المللی

تبدیل مدرک تورلیدری ملی به بین المللی
  • ممکن است شما نیز مزایا و درآمد‌های تورلیدر های بین المللی را شنیده باشید. به دلیل مزیت‌هایی که این حوزه شغلی دارد، بسیاری از افراد علاقمندند در این زمینه فعالیت کنند. همین موضوع باعث شده این سوال برای بسیاری از متقاضیان به وجود بیاید که چگونه مدرک تورلیدری ملی خود را به بین الملل تبدیل کنیم؟ با ما تا انتهای این مقاله از آوای طبیعت گلستان همراه شوید تا به پاسخ این پرسش دست یابید.

    فهرست مطالب

    تورلیدر بین المللی کیست و چه وظایفی دارد؟

    تورلیدر بین المللی کیست و چه وظایفی دارد؟

    به طور کلی این نوع تورلیدر درباره میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی مقاصد بین المللی شناخت پیدا کرده و تلاش می‌کند به بهترین شیوه آن‌ها را به گردشگران معرفی کند. یک تورلیدر بین المللی باید به یک زبان خارجی مسلط باشد تا بتواند به بهترین شکل با گردشگران ارتباط برقرار کند.

    این گروه از راهنمایان تور وظیفه راهنمایی تورهای ورودی به ایران را بر عهده دارند و یا حتی می‌توانند تورهای خارجی از مبدا ایران به سایر کشورهای خارجی را برگزار کنند. تعداد تورهای ورودی و خروجی، زبان و میزان مهارت و اشتیاق خود تورلیدر، همه از مواردی هستند که بر بازار کار این حوزه شغلی تاثیر می‌گذارند.

    مزایای تورلیدر بین المللی چیست؟

    بزرگ‌ترین مزیتی که این حوزه شغلی دارد این است که تورلیدر می‌تواند درآمد ارزی داشته باشد. این موضوع به ویژه در تورهای خروجی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما در تورهای ورودی نیز درآمد این گروه از تورلیدرها که کارت بین المللی دارند در حد قابل قبولی است.

    شما با دریافت کارت تورلیدری بین المللی می‌توانید با مردم نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کرده و از نزدیک با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شوید. این حوزه شغلی کمک می‌کند با سفر به مقاصد دور و نزدیک، شکل جدیدی از زیبایی‌ها و سختی‌های سفر را تجربه کنید و توانایی ارتباط و مهارت تورگردانی بیشتری را از این جهت کسب نمایید.

    چگونه کارت تورلیدری بین المللی دریافت کنیم؟

    بدین منظور کافی است بعد از گذراندن دوره مربوطه (در حوزه طبیعت گردی و یا ایرانگردی و جهانگردی)، در امتحانات داخلی و آزمون جامع قبول شده و سپس در آزمون مصاحبه زبان خارجی شرکت کنید. این آزمون توسط اداره کل میراث فرهنگی استان به صورت تک مرحله‌ای و شفاهی به هر زبانی که متقاضی درخواست کند (انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و…) برگزار می‌شود. شرکت در این آزمون برای افرادی که قصد دارند تنها در داخل ایران به عنوان تورلیدر فعالیت کنند الزامی نمی‌باشد و تنها برای متقاضیان دریافت کارت تورلیدری بین المللی ضروری است.

    به این نکته توجه کنید که چنانچه زبان انگلیسی را انتخاب کرده اید، باید در آزمون جامع به سوالات زبان انگلیسی پاسخ دهید و در مصاحبه شفاهی زبان نیز شرکت کنید. اگر زبان دیگری را به جز انگلیسی انتخاب کرده اید، نیازی نیست سوالات کتبی زبان در آزمون جامع را پاسخ دهید و تنها با شرکت در مصاحبه شفاهی زبان می‌توانید کارت تورلیدری بین المللی خود را دریافت نمایید. حداقل نمره قبولی شما در این آزمون، نمره ۱۲ از ۲۰ است و چنانچه موفق به دریافت این نمره نشدید، می‌توانید مجدداً در آزمون ثبت نام و شرکت کنید.

    شایان ذکر است که در ابتدا برای ثبت نام دوره، فراگیرانی که زبان فارسی را برای دوره خود انتخاب می‌کنند کارت تورلیدری داخلی دریافت خواهند کرد. همچنین فراگیرانی که یکی از زبان‌های خارجی مانند زبان انگلیسی، عربی، چینی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ترکی استانبولی و… را به عنوان زبان دوره خود انتخاب کرده اند، می‌توانند بعد از شرکت و قبولی در آزمون مصاحبه زبان انتخابی، کارت تورلیدری بین المللی خود را دریافت نمایند. فراگیران بعد از دریافت این کارت می‌توانند علاوه بر تورهای داخلی، به عنوان راهنمای تور در تورهای ورودی و خروجی نیز فعالیت کنند.

     

    میخوای مدرک تورلیدری ایرانگردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی راهنمای ایرانگردی و جهانگردی (تورلیدری تاریخی و فرهنگی) به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    جمع‌بندی

    با توجه به مزایایی که این حوزه شغلی دارد، افراد زیادی متقاضی دریافت کارت تورلیدری بین المللی هستند. ما در این مقاله تمامی نکات مربوط به دریافت این کارت را برای شما بیان کردیم. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید و یا تصمیم گرفته‌اید در دوره‌های تورلیدری موسسه آوای طبیعت گلستان شرکت کنید، می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

    سوالات متداول

    آیا با دریافت کارت تورلیدری بین المللی می‌توانیم در سایر کشورهای خارجی نیز کار کنیم؟

    خیر. این گروه از تورلیدرها تنها می‌توانند راهنمایی تورهای خروجی از مبدا ایران به سایر مقاصد و تورهای ورودی به کشور را بر عهده بگیرند.

    مدت اعتبار کارت تورلیدری چقدر است؟

    کارت راهنمای تور داخلی (فارسی زبان) به مدت ۳ سال اعتبار دارد و مدت زمان اعتبار کارت تورلیدری بین المللی نیز یک سال است. شما باید با نزدیک شدن به تاریخ اتمام اعتبار کارت تورلیدری خود، برای تمدید این کارت اقدام نمایید.

    آیا دفعات شرکت در آزمون مصاحبه زبان خارجی محدود است؟

    خیر. تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون شفاهی زبان محدودیتی ندارد اما دقت داشته باشید که شما تنها ۳ بار متوالی می‌توانید در آزمون جامع کتبی برای تورلیدری بین المللی شرکت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *