مقالات

بهترین آموزشگاه گردشگری

بهترین آموزشگاه گردشگری
  • امروزه آموزش در صنعت گردشگری مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین بخش‌های این حوزه محسوب می‌شود. وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این وظیفه را بر عهده آموزشگاه های گردشگری و موسسات آموزشی که دارای مجوز برگزاری دوره های آموزش گردشگری از این وزارتخانه هستند قرار داده است و خود نیز بر شیوه اجرا و برگزاری دوره‌ها به فراگیران موسسات آموزشی نظارت می‌کند.

    همین موضوع باعث شده است آموزشگاه های گردشگری بسیاری شروع به فعالیت کنند و از لحاظ برخی ویژگی‌ها مانند تعداد دوره‌هایی که برگزار می‌کنند، کیفیت تدریس سرفصل های آموزشی توسط اساتید مختلف، محیط آموزشی و ارائه خدمات آموزشی در رتبه‌های متغیری قرار بگیرند. ما در ادامه ویژگی‌های بهترین آموزشگاه ها را برای شما بیان کنیم. پس چنانچه قصد دارید در دوره‌های آموزشی گردشگری شرکت کنید، مطالعه ادامه این مطلب از آوای طبیعت گلستان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

    فهرست مطالب

    ویژگی‌های بهترین آموزشگاه گردشگری

    ویژگی‌های بهترین آموزشگاه گردشگری

    به طور کلی دوره‌هایی که این آموزشگاه ها به فراگیران ارائه می‌کنند شامل دوره های راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، دوره های هتلداری، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، دوره های مربوط به آژانس مسافرتی و گردشگری(مدیر فنی بند ب) و آژانس های هواپیمایی(مدیر فنی بند الف) می‌باشد. البته برخی موسسات ممکن است تنها یک یا دو عنوان از این موارد را ارائه کنند. ویژگی‌های یک آموزشگاه گردشگری برتر عبارتند از:

    سابقه فعالیت موسسه

    تعداد سال‌های فعالیت یک آموزشگاه، یکی از مواردی است که باعث می‌شود نسبت به سایر موسسات در رتبه بهتری قرار بگیرد. هرچقدر سابقه یک آموزشگاه گردشگری بالاتر باشد، می‌توان از لحاظ کیفیت ارائه خدمات از آن انتظار بیشتری داشت.

    به این نکته توجه کنید که سابقه فعالیت، شامل تعداد سال‌های متوالی بوده که موسسه دوره‌های آموزشی برگزار کرده و وقفه ای در طی این مدت وجود نداشته است و همین موضوع پویایی و فعالیت آن موسسه را نشان می‌دهد.

    قطعاً چنین آموزشگاه های گردشگری در اجرا و برگزاری دوره های آموزشی خود قوی تر و باکیفیت تر عمل می‌کنند، زیرا چندین سال تجربه برگزاری دوره ها را دارند و کاملاً با شیوه نامه ها، دستورالعمل های آموزشی و قوانین دوره های آموزشی آشنا هستند. از طرفی هم باید به این نکته توجه کنید که ممکن است تاریخ تاسیس یک آموزشگاه تورلیدری ۱۵ سال قبل باشد اما در طی این زمان تنها در ۵ سال دوره برگزار کرده که در این خصوص می‌تواند یک نکته منفی به حساب بیاید.

    فضای آموزشی و اساتید آموزشگاه گردشگری

    مسلما بهترین آموزشگاه از اساتیدی بهره می‌برد که سال‌های بسیاری سابقه فعالیت در حوزه گردشگری را دارند و از بهترین شیوه‌های آموزشی برای انتقال مباحث استفاده می‌کنند. همچنین تحصیلات آکادمیک اساتید باید در راستای سرفصل‌های تدریس شده باشد. فضای آموزشی موسسه نیز باید مناسب و آرام باشد تا فراگیران انگیزه لازم را برای گذراندن دوره‌ها داشته باشند.

    تعداد دوره‌های برگزار شده

    یک آموزشگاه گردشگری درجه یک می‌تواند در یک سال چندین دوره را پیش ببرد و تنها بر روی یک دوره آموزشی متمرکز نباشد. هر چقدر تعداد دوره‌های برگزار شده بیشتر باشد، پویایی بالاتر آن را نشان می‌دهد. البته در کنار دوره‌های متنوع، کیفیت تدریس نیز باید در حد بالایی باشد. به عبارت دیگر، یک موسسه نباید کیفیت را فدای کمیت کند و حتماً بتواند به خوبی از عهده برگزاری تمامی دوره‌ها بر بیاید.

    خدمات پشتیبانی

    یک موسسه معتبر، خدمات پشتیبانی خوبی را از لحظه ثبت نام فراگیران تا لحظه اعطای مدرک ارائه می‌کند و در تمامی مراحل دوره همراه متقاضیان بوده و به سوالات آنان پاسخ می‌دهد. مسئول آموزشی یک آموزشگاه گردشگری معتبر، مشاوره‌های تخصصی و کاربردی را به فراگیران ارائه می‌کند و تمامی راهنمایی‌های لازم در این زمینه را ارائه می‌نماید. ارائه جزوات، کتب مرتبط و نمونه سوالات، از جمله مواردی هستند که باید برای فراگیران فراهم شود.

    مرجع اطلاع‌رسانی موسسه

    وب سایت یک آموزشگاه گردشگری باید همیشه به روز باشد و مقالات عمومی و تخصصی در رابطه با دوره‌های گردشگری در آن بارگذاری گردد؛ این موضوع باعث می‌شود فراگیران با اطلاعات گوناگون در این زمینه آشنا شوند. اطلاع‌رسانی خبرهای مرتبط با دوره ها، آزمون جامع و… از طریق وب سایت نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. کارشناسان یک موسسه معتبر آموزش گردشگری باید پاسخگوی متقاضیان باشند و همچنین تمامی پل‌های ارتباطی از طریق مرجع اطلاع‌رسانی یعنی وب سایت آموزشگاه در دسترس قرار گیرند.

    بهترین آموزشگاه گردشگری کدام است؟

    بهترین آموزشگاه گردشگری کدام است؟

    همانطور که بیان کردیم امروزه موسسات آموزشی بسیاری در زمینه گردشگری مشغول فعالیت هستند که از لحاظ تعداد دوره‌های برگزاری و کیفیت تدریس و ارائه خدمات در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. آموزشگاه گردشگری آوای طبیعت گلستان با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری، یکی از بهترین‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. هدف این مجموعه، آموزش اشخاصی فعال، بااستعداد و علاقمند به این حوزه بوده تا به طور رسمی مشغول به فعالیت شوند. شایان ذکر است که افراد متقاضی جویای کار بعد از گذراندن دوره ها، موفقیت در آزمون‌های مربوطه و دریافت مدرک، به مراکز گردشگری نیازمند نیروی انسانی معرفی می‌شوند. ویژگی‌های موسسه آوای طبیعت گلستان:

    • برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در آموزشگاه گردشگری
    • بهره مندی از اساتید باتجربه و نمونه کشوری
    • برگزاری دوره‌ها به دو صورت حضوری و مجازی (آنلاین)
    • ارائه کامل تمامی مطالب در دوره‌های آنلاین
    • برگزاری سفرهای آموزشی جهت ارتقاء دانش و آموزش مهارت‌های لازم جهت تورگردانی
    • آشنا شدن فراگیران با حوزه‌ها و گرایش‌های مختلف
    • امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره‌ها
    • ارائه خدمات پشتیبانی قوی و مشاوره تخصصی در تمامی مراحل آموزش توسط آموزشگاه گردشگری

     

    میخوای مدرک تورلیدری طبیعت گردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره ی راهنمای طبیعت گردی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    جمع‌بندی

    به جهت اینکه یک آموزشگاه گردشگری در لیست بهترین ها قرار بگیرد، باید ویژگی‌های مختلفی را داشته باشد. ما در این مقاله تلاش کردیم اصلی‌ترین ویژگی‌های یک موسسه آموزشی گردشگری معتبر را برای شما بیان کنیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید و یا تصمیم گرفته‌اید در دوره‌های گردشگری موسسه آوای طبیعت گلستان فعالیت کنید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های قید شده با کارشناسان آموزشگاه در ارتباط باشید.

    سوالات متداول

    چگونه کارت تورلیدری بگیریم؟

    این فرایند شامل مراحل گوناگونی است:

    1. شرکت در دوره‌های آموزشگاه گردشگری
    2. قبولی در آزمون‌ های داخلی و دریافت گواهینامه پایان دوره
    3. شرکت و قبولی در آزمون جامع
    4. مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و ارائه مدرک موردنیاز برای صدور کارت تورلیدری
    5. قبولی در کمیسیون فنی آموزشگاه گردشگری
    6. دریافت سابقه سوء پیشینه و آزمایش‌عدم اعتیاد
    7. ثبت نام در سامانه صدور کارت راهنمای گردشگری (سادرا)
    8. تایید نهایی و دریافت کارت تورلیدری

    چقدر زمان می‌برد کارت تورلیدری خود را دریافت کنیم؟

    پاسخ به این سوال تا حد زیادی به دوره‌ای که قصد شرکت در آن را دارید بستگی دارد اما در کل فرایند دریافت مدرک گردشگری (کارت تورلیدری) درآموزشگاه گردشگری بین ۶ تا ۸ ماه زمان می‌برد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *