مقالات

بهترین آموزشگاه تورلیدری کدام است؟

بهترین آموزشگاه تورلیدری کدام است؟
  • شاید شما هم جزو افرادی باشید که به گردشگری و سفر کردن به شدت علاقه دارند. چنانچه تصمیم گرفته اید به عنوان یک راهنمای تور در این حوزه مشغول به کار شوید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین آموزشگاه تورلیدری در ایران کدام است؟ امروزه آموزشگاه‌ها و موسسات مختلفی وجود دارند که دارای مجوز از وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری کشور بوده و زیر نظر این سازمان مشغول فعالیت هستند. ما در ادامه ویژگی‌های یک موسسه آموزشی گردشگری خوب و معتبر را برای شما بیان می‌کنیم. چنانچه قصد شرکت در دوره‌های گردشگری را دارید، مطالعه ادامه مطالب آوای طبیعت گلستان می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

    فهرست مطالب

    ویژگی‌های یک آموزشگاه گردشگری خوب چیست؟

    ویژگی‌های یک آموزشگاه گردشگری خوب

    جهت انتخاب بهترین آموزشگاه تورلیدری، معیارهای مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود:

    سابقه موسسه آموزشی گردشگری

    اولین معیاری که باید بررسی کرد، سابقه آموزشگاه تورلیدری است که تعداد سال‌های فعالیت‌های آن را شامل می‌شود. به عبارت دیگر، منظور از سابقه فعالیت یعنی تعداد سال‌هایی که آموزشگاه به طور فعال مشغول ارائه خدمات آموزشی بوده است. موسسه‌ای که چندین سال به طور متوالی دوره‌های خود را برگزار کرده است، طبیعتاً از موسسه‌ای که بعد از دریافت مجوز نهایتاً یک یا دو سال سابقه برگزاری دوره داشته، سابقه بهتری در کارنامه خود دارد.

     

    میخوای مدرک تورلیدری بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های تورلیدری (راهنمایان گردشگری): دوره راهنمای طبیعتگردی، راهنمای ایرانگردی و راهنمای محلی به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    تعداد‌های دوره‌های برگزار شده توسط بهترین آموزشگاه تورلیدری

    تعداد دوره های آموزشی برگزار شده توسط یک موسسه نیز از نکاتی است که باید در نظر گرفت. ممکن است یک موسسه یک دوره آموزشی داشته باشد و از آن طرف یک موسسه چندین دوره آموزشی را در سال برگزار کند. تعداد دوره‌های برگزاری توسط یک موسسه نشان از توانایی در برگزاری دوره و همچنین نشان دهنده پویایی آن است. آموزشگاهی که دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کند این توانایی را دارد که در زیرشاخه‌های مختلف متقاضی جذب کند و دوره‌های خود را با بهترین کیفیت برگزار نماید.

     

    اساتید و فضای آموزشی بهترین آموزشگاه تورلیدری

    دیگر معیاری که در شناسایی بهترین آموزشگاه مدنظر است، اساتیدی هستند که وظیفه تدریس دوره‌ها را برعهده دارند. نکته مهمی که وجود دارد این است که اساتید انتخاب شده در این زمینه باید دارای تحصیلات آکادمیک مرتبط با سرفصل‌های تدریس شده بوده و سابقه فعالیت در حوزه گردشگری را نیز داشته باشند. محیط آموزشی موسسه نیز باید مناسب بوده تا متقاضیان انگیزه لازم را جهت گذراندن دوره‌ها داشته باشند.

     

    خدمات پشتیبانی موسسه آموزشی گردشگری

    موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که یک آموزشگاه معتبر، باید خدمات پشتیبانی خوبی را به متقاضیان ارائه کند. این خدمات از ثبت نام فراگیران تا پایان پروسه آموزشی را شامل می‌شود. همچنین مسئول آموزشی موسسه باید بتواند در این زمینه مشاوره‌های تخصصی خوبی به فراگیران بدهد و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشد. یک آموزشگاه تورلیدری معتبر باید از زمان شرکت متقاضیان در کلاس‌ها تا زمان شرکت در آزمون جامع و دریافت کارت تورلیدری، همراه فراگیران باشد و در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها بکند. ارائه اطلاعات تخصصی، ارائه کتاب‌ها و نمونه سوالات مرتبط از این دست خدمات هستند.

     

    وب سایت بهترین آموزشگاه تورلیدری

    سایت موسسه نکته مهم دیگری است که باید در نظر گرفت. یک سایت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی باید همیشه بروز باشد و کارشناسان از طریق پل‌های ارتباطی که در سایت ذکر شده است، به سوالات متقاضیان پاسخ دهند. اطلاع‌رسانی خبر‌ها و همچنین بارگذاری مقالات آموزشی مرتبط، می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

    معرفی آموزشگاه آوای طبیعت گلستان

    معرفی آموزشگاه آوای طبیعت گلستان

    آموزشگاه آوای طبیعت گلستان یک آموزشگاه تورلیدری بسیار معتبر است که بیشترین و متنوع‌ترین دوره‌های آموزشی گردشگری را در کل ایران برگزار می‌کند. آوای طبیعت گلستان تنها موسسه‌ای است که در کنار دوره‌های عمومی گردشگری، دوره‌های تخصصی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی، دوره‌های آژانس هواپیمایی و اقامتگاه‌های بوم گردی و هتلداری را نیز برگزار می‌کند.

    این موسسه به صورت ۱۰ سال متوالی انواع دوره‌های گردشگری را با بهترین کیفیت و با بهره مندی از اساتید نمونه کشور در این آموزشگاه تورلیدری برگزار می‌کند. تمامی مدارک صادره توسط موسسه آوای طبیعت گلستان مورد تایید وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربوده و همچنین قابل ترجمه و مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز می‌باشند. مدرک صادر شده برای فراگیرانی که به صورت آنلاین دوره را گذارنده اند، تفاوتی با مدارک متقاضیان حضوری ندارد. به طور کلی ویژگی‌های موسسه آوای طبیعت گلستان شامل موارد زیر است:

    • برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌ای مختلف گردشگری
    • بهره مندی از اساتید مجرب کشوری در آموزشگاه تورلیدری
    • امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره‌ها
    • برگزاری دوره ها به دو صورت حضوری و مجازی(آنلاین)
    • ارائه تمامی مطالب در دوره های آنلاین
    • ارائه خدمات پشتیبانی قوی و مشاوره تخصصی در تمامی مراحل آموزش
    • برگزاری سفرهای آموزشی جهت ارتقاء دانش و آموزش مهارت‌های لازم جهت تورگردانی
    • آشنا شدن فراگیران در زمینه‌ها و گرایش‌های مختلف در آموزشگاه تورلیدری
    • معرفی به مراکز گردشگری جویای نیروی انسانی آموزش دیده جهت کار

    آموزشگاه آوای طبیعت گلستان چه دوره‌هایی برگزار می‌کند؟

    دوره های آموزشگاه آوای طبیعت گلستان

    دوره راهنمایان گردشگری

    یکی از دوره‌های مصوب وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور، دوره راهنمایان گردشگری است که زیر نظر این وزارتخانه در آموزشگاه تورلیدری برگزار می‌شود. فراگیران در پایان این دوره، قبولی در امتحانات داخلی و سپس موفقیت در آزمون جامع وزارتخانه، می‌توانند کارت تورلیدری خود را دریافت کنند و به عنوان راهنمای تور به طور رسمی فعالیت خود را شروع کنند. دوره راهنمایان گردشگری موسسه آوای طبیعت گلستان خود به چند گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

    دوره هتلداری و اقامتگاه بوم گردی

    چنانچه به عنوان یک مدیر یا سرمایه گذار در صنعت هتلداری یا اقامتگاه بوم گردی مشغول فعالیت هستید و قصد دارید در این زمینه پیشرفت کنید، این دوره مناسب شما است. هدف از برگزاری دوره هتلداری و اقامتگاه بوم گردی در آموزشگاه تورلیدری، افزایش سطح توانایی کارکنان اقامتگاه‌های بوم گردی، تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت اقامتگاه‌های بوم گردی و مدیریت تاسیسات گردشگری می‌باشد. این دوره خود به گروه‌های زیر تقسیم می‌شود:

     

    میخوای مدرک هتلداری و اقامتگاه بوم ‌گردی بگیری؟

    آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های مدیریت تخصصی اقامتگاه بوم‌گردی  و  کارکنان اقامتگاه های بوم گردی  و همچنین  مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

     

    دوره آژانس مسافرتی و هواپیمایی

    به افرادی که علاقمندند که آژانس مسافرتی و هواپیمایی تاسیس کنند و یا در یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی مشغول به کار شوند، شرکت در این دوره را پیشنهاد می‌کنیم. مدیرفنی بند الف و مدیر فنی بند ب زیرشاخه‌های دوره آژانس مسافرتی و هواپیمایی موسسه آوای طبیعت گلستان بوده که از پرطرفدارترین دوره‌های برگزار شده به شمار می‌روند. هدف این دوره، ارتقا دانش مدیران آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی در آموزشگاه تورلیدری می‌باشد. در دوره آژانس مسافرتی و هواپیمایی موسسه آوای طبیعت گلستان، فراگیران تمامی مهارت‌های تخصصی و عمومی مدیریت آژانس را آموزش دیده و با راهکارهای بازاریابی در این زمینه آشنا می‌شوند.

    جمع‌بندی

    اگر قصد ثبت نام در یک موسسه آموزشی گردشگری و فعالیت در این حوزه را دارید، بهتر است فاکتورهایی را جهت انتخاب بهترین آموزشگاه تورلیدری در نظر بگیرید. به طور کلی معیارهای انتخاب یک آموزشگاه معتبر، سابقه فعالیت بالا، برگزاری دوره‌های متنوع گردشگری، برخورداری از اساتید مجرب، فضای مناسب آموزشی، خدمات پشتیبانی مناسب و راه‌های ارتباطی در دسترس برای پاسخگویی به فراگیران می‌باشد. چنانچه سوالاتی در این زمینه داشتید می‌توانید جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن‌های قید شده در بخش تماس با ما، با کارشناسان آوای طبیعت گلستان در ارتباط باشید.

    سوالات متداول

    معیارهای انتخاب یک آموزشگاه تورلیدری خوب چیست؟

    سابقه فعالیت بالا، برگزاری دوره‌های متنوع گردشگری، برخورداری از اساتید مجرب، فضای مناسب آموزشی، خدمات پشتیبانی مناسب و راه‌های ارتباطی در دسترس برای پاسخگویی به فراگیران، از جمله معیارهای انتخاب یک موسسه گردشگری خوب به حساب می‌آیند.

    آیا شغل تورلیدری بازار کار دارد؟

    پاسخ به این سوال تا حد زیادی به توانایی و علاقه شما به این کار و همچنین دانش و تخصص شما در مورد مقاصد گردشگری مورد نظر بستگی دارد. چنانچه در این زمینه دانش و اطلاعات خود را با شرکت در آموزشگاه تورلیدری بالا ببرید و مهم تر از همه علاقه و اشتیاق برای فعالیت در این حوزه شغلی نشان دهید، مراکز گردشگری بسیاری خواهان همکاری با شما خواهند بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *